Alles over vakanties op én met de fiets

enthousiaste fietsers gezocht voor tv programma

marcvmegroot
Forum-lid

marcvmegroot 05 aug 2011 14:58

tjansen schreef:
Grappig dat je weblog alleen in het Engels is te lezen :P
Klopt, omdat ik veel op internationale forums zit wat deze hobby aangaat. Deze hobby is binnen onze landsgrenzen niet zo bekend, misschien wel helemaal onbekend.
Aangezien het vrijwel alleen foreigner readers :? :? zijn moet het wel in het Engels. Anders zouden de bezoekjes niet zo talrijk zijn vrees ik.
people are strange when you\'re a stranger

http://www.marcvmegroot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

marcvmegroot
Forum-lid

marcvmegroot 05 aug 2011 15:06

eelcoz schreef: Het is maar net waar je je druk over maakt. Geen idee wat J&J is, maar als het je stoort, koop je er toch gewoon niets. Wat de Yuppen-cultuur ermee te maken heeft, ontgaat me volledig.
Ik maak me er niet druk om, maar het stoort me geweldig. J&J is Jack en Jones.
De Yuppen cultuur heeft de Nederlandse taal verengelst. Deden ze het niet dan telde je gewoon niet mee. Ze hadden het niet over doelen stellen, maar over "je target".
Ze hadden het niet over fietsen maar over "biken" en ga zo maar door.
Het is nu zelfs zo erg dat je jezelf in Engeland waant als je door een gewone winkelstraat loopt. Zelfs op de weg zie je bedrijfsauto's waar alles in het Engels opstaat ondanks dat ze niet verder dan Nederland of provincie grenzen gaan.....wat denk je van: Windows Cleaning (de glazenwasser), of Concreet Drilling (betonboor bedrijf), of the best company in heating device (de verwarmingsmonteur).

Waarom zie je dit niet in Duitsland of Belgie????
Gewoon omdat die naar ik denk hun eigen taal beter beschermen en niet zonodig modern willen doen/zijn.
Het motto doe maar gewoon dan doe je gek genoeg gaat daar erg goed op.

De Yuppen cultuur heeft de Dikke van Dalen de laatste 20 jaar met meer Engelse woorden vervuild dan daarvoor in 200 jaar.

Marc
people are strange when you\'re a stranger

http://www.marcvmegroot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

tjansen
Forum-lid

tjansen 05 aug 2011 15:08

marcvmegroot schreef:
eelcoz schreef: Het is maar net waar je je druk over maakt. Geen idee wat J&J is, maar als het je stoort, koop je er toch gewoon niets. Wat de Yuppen-cultuur ermee te maken heeft, ontgaat me volledig.
De Yuppen cultuur heeft de Nederlandse taal verengelst. Deden ze het niet dan telde je gewoon niet mee. Ze hadden het niet over doelen stellen, maar over "je target".
Het is nu zelfs zo erg dat je jezelf in Engeland waant als je door een gewone winkelstraat loopt. Zelfs op de weg zie je bedrijfsauto's waar alles in het Engels opstaat ondanks dat ze niet verder dan Nederland of provincie grenzen gaan.....wat denk je van: Windows Cleaning (de glazenwasser), of Concreet Drilling (betonboor bedrijf), of the best company in heating device (de verwarmingsmonteur).

Gewoon omdat die naar ik denk hun eigen taal beter beschermen en niet zonodig modern willen doen/zijn.

De Yuppen cultuur heeft de Dikke van Dalen de laatste 20 jaar met meer Engelse woorden vervuild dan daarvoor in 200 jaar.

Marc
Lama: topicvervuiling

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 05 aug 2011 15:30

marcvmegroot schreef: (...)Zelfs op de weg zie je bedrijfsauto's waar alles in het Engels opstaat ondanks dat ze niet verder dan Nederland of provincie grenzen gaan.....wat denk je van: Windows Cleaning (de glazenwasser), of Concreet Drilling (betonboor bedrijf), of the best company in heating device (de verwarmingsmonteur).
(...)
Met deze spelling? Da's wel een beetje dom dan! :-)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

superrose
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar superrose 05 aug 2011 16:19

marcvmegroot schreef:Ben ik al weer dik 2 weken aan het werk.
EN WAAROM heet het niet gewoon: Ga fietsen.
Waarom moet alles in het Engels tegenwoordig. Het is RTL Nederland.
Of is men bang dat het dan niet bekeken wordt.

Even terzijde: ik was laatst met een van de jongens bij J&J. Vroeg waar de vesten lagen. Kreeg ik een of andere engelse benaming te horen (weet niet meer wat).
Ik vroeg waarom het dan in het Engels moest. Antwoord: J&J is internationaal en daarom voeren we in ieder land dezelfde benaming.
Was ik in Zwarte Woud deze vakantie; Kijken we daar bij J&J en daar staat dus gewoon de Duitse benaming.
Dus wie is er nu gek>>>>>>>>>>>>>>>Inderdaad wij Nederlanders omdat we alles in het Engels willen doen. Dank zij de Yuppen kultuur uit de 80 er jaren.

Marc

hihihi yup is toch ook uit het engels?
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

spook
Forum-lid

spook 05 aug 2011 22:39

In ieder geval, Marc heeft er wel genoeg van langs gekregen. Of hij nu wel of niet een punt heeft.

Ik vraag me af waarom RTL4 voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten, en hoe ze dat voor elkaar willen krijgen. Ik was niet van plan om voor een lunch, een eventueel cafébezoek en "eeuwige roem" (in een tijd waarin het ene talentenshowtje het andere opvolgt een lastige zaak) richting Spanje te trekken.

Daarom durf ik er een kratje bier op te zetten dat het een programma gaat worden met een enkele wannabe fietser die vooral voor zijn 15-minutes of fame gaat. Een prutser die door TdJ wel weet wie Gert Jacobs is, maar niet weet welke cassette hij er op zijn fiets zit. En dit alles in een programma gesponsord door een fietsmerk dat heeft opgemerkt dat er meer dan een miljoen Nederlanders op regelmatige basis sportief gaan fietsen, en dus; handel!

Niettemin - ik wil geen zeikerd zijn- hoop ik van ganser harte dat ik er fallikant naast zit en dadelijk een kratje bier kwijt ben. En 's avonds naar een verdomd aardig programma over fietsen kan kijken!
'I have too many bikes', said no cyclist ever.

stokie
Forum-lid

stokie 05 aug 2011 23:12

Ik zou overigens best mee willen doen hoor.. Maar wel als mn ticketje richting spanje of frankrijk betaald wordt...

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 05 aug 2011 23:36

marcvmegroot schreef:De Yuppen cultuur heeft de Dikke van Dalen de laatste 20 jaar met meer Engelse woorden vervuild dan daarvoor in 200 jaar.
Ach ja, en in die tweehonderd jaar is onze taal wel volgelopen met germanismen en gallicismen, toch klaagt helemaal niemand meer over het feit dat woorden als ansichtkaart, sowieso, heimwee, hopelijk, omkleden, plaatsvinden, ambulance, ambassade, charmant, documentaire en paraplu in de Van Dale staan (waarbij het Frans grotendeels uit de "yuppencultuur" van de 18e eeuw komt), en wij fietsers moeten al helemaal niet zeuren over woorden als derailleur, demarreren en pedalen ;)
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

remmiedepemmie
Forum-lid

remmiedepemmie 06 aug 2011 00:57

Nou Spook, bedankt! Nu durf ik niet meer... :)

Overigens kan ik niet één Nederlands programma met Engelse titel bedenken die enigzins te pruimen is.
Laatst gewijzigd door remmiedepemmie op 06 aug 2011 12:15, 2 keer totaal gewijzigd.

superrose
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar superrose 06 aug 2011 11:15

Wat rafael zegt, als mijn ticket betaald wordt leuk, anders.... heb nog steeds dat geldboompje niet
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

Aplus
Forum-lid

Aplus 06 aug 2011 12:31

marcvmegroot schreef:

Marc
Stukje frustratie omdat je het niet begrijpt wat er staat? Lees 1 zin op je site: "I am alwaysstill working to have my weblog up-to-date, I appolagize for some bad pictures."

Dit topic gaat over een tv-programma dus maak plz een nieuw topic aan om je frustratie te uitten

bibske
Forum-lid

bibske 07 aug 2011 01:14

spook schreef:
Niettemin - ik wil geen zeikerd zijn- hoop ik van ganser harte dat ik er fallikant naast zit en dadelijk een kratje bier kwijt ben. En 's avonds naar een verdomd aardig programma over fietsen kan kijken!
Helaas, volgens mij heb ik het een keertje op een zaterdag of zondag in de middag zien voorbijkomen. Ik denk dat het merendeel van de forumleden niet echt tot de doelgroep behoren. het was meer een reisprogramma dan een fietsprogramma.

Plaats reactie