de 250 euro voor het door Van Herwerden laten zoeken naar de oorzaak van de kraak vond ik teleurstellend, ik heb die fiets daar zelfs gekocht, en daarna ook andere zaken
soit, je kiest voor een klant of niet, en je kiest als klant voortaan voor een fm, of niet
inmiddels heeft Bike Zone voor 95 een grote beurt gedaan en de oorzaak gevonden: stuurpen zat te droog, carbon ITM, roodzwart, plat model, weet de typenaam even niet meer, bijzondere aanhechting, zit er zo al drie jaar op, al die tijd blijkbaar niet ingevet - opvallend dat zoiets simpels er niet door any fm uit wordt gehaald
en zo zie je maar: niet zomaar accepteren wat de verkoper van je fiets voorstelt als oplossing, pff
goed: mogelijke oorzaak op de checklist erbij: bevestiging carbon stuur invetten, van binnen dus
dank voor het meedenken en uitwisselen, en fiets ze, Sam
kraakt(e) jouw titanium fiets ook zo? oplossing?
-
- Forum-lid
Geheimtipp voor juli 2011: http://www.montegrappachallenge.org" onclick="window.open(this.href);return false;
Fijn dat het opgelost issampitzalis schreef:de 250 euro voor het door Van Herwerden laten zoeken naar de oorzaak van de kraak vond ik teleurstellend, ik heb die fiets daar zelfs gekocht, en daarna ook andere zaken
soit, je kiest voor een klant of niet, en je kiest als klant voortaan voor een fm, of niet
inmiddels heeft Bike Zone voor 95 een grote beurt gedaan en de oorzaak gevonden: stuurpen zat te droog, carbon ITM, roodzwart, plat model, weet de typenaam even niet meer, bijzondere aanhechting, zit er zo al drie jaar op, al die tijd blijkbaar niet ingevet - opvallend dat zoiets simpels er niet door any fm uit wordt gehaald
en zo zie je maar: niet zomaar accepteren wat de verkoper van je fiets voorstelt als oplossing, pff
goed: mogelijke oorzaak op de checklist erbij: bevestiging carbon stuur invetten, van binnen dus
dank voor het meedenken en uitwisselen, en fiets ze, Sam
Laatst gewijzigd door Einstein op 31 mei 2012 08:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein
Albert Einstein
Heb je die 250 euro betaald?? Is toch van de zotte?
Ik begrijp eigenlijk niet dat vHW dit durfde te vragenlvgh schreef:Heb je die 250 euro betaald?? Is toch van de zotte?
Albert Einstein
Albert Einstein
Iedere verbinding kan de oorzaak zijn.
Altijd weer een opluchting dat zoiets gevonden is en opgelost.
Dat rijd gewoon een stuk lekkerder.
Als toevoeging aan het rijtje mogelijkheden:
Zelf had ik een record cassette met per twee aan elkaar geklonken tandwieltjes.
Dat kraakte door de hele fiets.
Volgende setje tandwielen,zelfde probleem.
Oplossing bleek dunne loctite rond de klinkverbinding.
Altijd weer een opluchting dat zoiets gevonden is en opgelost.
Dat rijd gewoon een stuk lekkerder.
Als toevoeging aan het rijtje mogelijkheden:
Zelf had ik een record cassette met per twee aan elkaar geklonken tandwieltjes.
Dat kraakte door de hele fiets.
Volgende setje tandwielen,zelfde probleem.
Oplossing bleek dunne loctite rond de klinkverbinding.
Zij is ook tegen
Twee kransjes vormen samen met een tussenring een setje.body schreef:Waar zit dat ergens "klinkverbinding"?simen schreef: Oplossing bleek dunne loctite rond de klinkverbinding.
Deze zijn met drie pennetjes aan elkaar geklonken.
Deze verbinding kraakt als de ketting op een van de twee kransjes loopt.
Loctite tussen de aanlegvlakken bleek te helpen.
Wel even het setje demonteren van het freewheel en goed ontvetten.
Zij is ook tegen
Duidelijksimen schreef:Twee kransjes vormen samen met een tussenring een setje.body schreef:Waar zit dat ergens "klinkverbinding"?simen schreef: Oplossing bleek dunne loctite rond de klinkverbinding.
Deze zijn met drie pennetjes aan elkaar geklonken.
Deze verbinding kraakt als de ketting op een van de twee kransjes loopt.
Loctite tussen de aanlegvlakken bleek te helpen.
Wel even het setje demonteren van het freewheel en goed ontvetten.
Albert Einstein
Albert Einstein