Re: Fietsendrager
Geplaatst: 09 aug 2011 12:56
@gamiel: Je wordt niet gehinderd door enige kennis blijkt wel. Kan wel heel goed werken voor een frisse kijk op zaken, maar uiteindelijk moet je ook iets kunnen aannemen van een ander.
Fiets - Race en MTB website voor race, gravel en mtb
https://www.fiets.nl/forum/
En jij ben de alwetende? Flauw en goedkoop. Die opmerking kop ik graag terug. Ik wil best iets aannemen van een ander, maar niet zonder degelijke en toestbare onderbouwing. Denk dat alle anderen (inclusief jijzelf) die bijdragen aan dit topic net zoveel (of weinig) nuttige kennis en ervaring hebben op dit gebied.litespeed schreef:@gamiel: Je wordt niet gehinderd door enige kennis blijkt wel. Kan wel heel goed werken voor een frisse kijk op zaken, maar uiteindelijk moet je ook iets kunnen aannemen van een ander.
Maar niet als je een ski bocht maakt. Want dan hou je de fiets rechter en komt dus de kracht zijwaarts op de vork terecht ipv in het verlengde.gamiel schreef: @ amc: in een bocht duwt mijn gewicht (84 kg ) idd op de vork, maar hoofdzakelijk in het verlengde van de vork. Het gaat mij meer om het verhaal zijdelingse belasting op je patten/vork gefixeerd in een dakdrager. De verticale component geloof ik wel.
Je hebt wel erg snel je mening klaar, onderschat mensen op basis van een paar posts, maar dat is meer jouw tekortkoming, zal me verder niet storen aan je toon.litespeed schreef:Waarom zou ik met een berekening aan moeten komen (wat relatief veel tijd kost) als ik het kwalitatief al beargumenteerd heb? Dan ligt de beperking toch echt bij jou. Ik krijg overigens niet het idee dat je mijn berekening zou kunnen volgen als ik je postings hier lees.
Leuk stukje. wel wat gedateerd, maar de essentie zal nog wel overeind staan. Hoewel de vorken van 10 jaar terug niet de vorken van vandaag zullen zijn ... De test gaat volgens mij alleen over alu dropouts en carbon vorken. Tijd voor een nieuwe test, met een carbon vork+ carbon drop-outmartijnm schreef:Ik ben ook niet gehinderd door al teveel kennis
Maar anderen wel: enige onderbouwing met wat cijfers en tests:
http://velonews.competitor.com/2003/11/ ... forks_5212" onclick="window.open(this.href);return false;
Dat randje zit ook bij (heel veel) alu dropouts.martijnm schreef: Die lijken meestal een extra opstaand randje te hebben die om de moer van je snelspanner heen valt. Volgens mij is de snelspanner van mij dakdrager grover uitgevoerd, en wellicht past het daarom niet netjes...
Ik vind deze uitspraak straffer. Jij kent de achtergronden van iedereen in dit topic?gamiel schreef:Denk dat alle anderen (inclusief jijzelf) die bijdragen aan dit topic net zoveel (of weinig) nuttige kennis en ervaring hebben op dit gebied.
Nee, juist niet,en daarom maak ik geen onderscheid tussen het (vermoedelijk) hebben van wel en geen kennis. Jij deed dat als heel snel wel. Maar daar zal ik me maar niet meer aan storen.litespeed schreef:Ik vind deze uitspraak straffer. Jij kent de achtergronden van iedereen in dit topic?gamiel schreef:Denk dat alle anderen (inclusief jijzelf) die bijdragen aan dit topic net zoveel (of weinig) nuttige kennis en ervaring hebben op dit gebied.
Ooit wel eens goed gekeken naar een fiets die op een dakdrager staat bij een rijdende auto? Kom anders een keer langs, maken we een proefrit, desgewenst met jouw fiets op het dak.litespeed schreef: Trillingen? Jij rijdt zonder vering in je auto?
Dan ben ik toch benieuwd hoe je je fiets gaat vervoeren. Wat heb je besloten?Bianchi Infinito schreef:Ik ben er wel uit hoor heren. Bedankt voor jullie bijdragen.
Groet!