Alles over single speed, fixies en baanfietsen.

trek district

kultivate
Forum-lid

kultivate 05 okt 2011 14:30

Ik zie eigenlijk alleen maar de 5th district uit 2011 in shops. Maar die vind ik dan juist weer niet heel erg mooi. Ik hou meer van een effen frame.

Deze:
http://www.trekbikes.com/us/en/bikes/20 ... e/district" onclick="window.open(this.href);return false;

Of deze:

http://www.evanscycles.com/products/tre ... e-ec016811" onclick="window.open(this.href);return false;

Vind ik wel verreweg het mooiste. Maar die zullen wel weer vrij lastig te verkrijgen zijn.

kultivate
Forum-lid

kultivate 05 okt 2011 16:16

Ik heb wel een site gevonden waar ze op staan.

http://www.dirkvisbeek.nl/overzicht" onclick="window.open(this.href);return false;

Weet iemand of dit up to date is?

kultivate
Forum-lid

kultivate 10 okt 2011 09:50

Even gebeld maar daar hadden ze niks meer op voorraad.

Dus het wordt steeds lastiger om een Trek District te vinden die ik wel mooi vindt. Het 2011 model vind ik dus echt niet mooi. Misschien even wachten op de uitlevering van het 2012 model als die in nederland ook geleverd gaat worden.

Hoe is de kwaliteit van Trek eigenlijk? Beetje waar voor je geld of is er voor 800-1000 veel beters te koop of samen te stellen?

bibske
Forum-lid

bibske 10 okt 2011 12:40

Dat had ik al wel een beetje verwacht, als het in de winkel niet op voorraad is kan het nu ook niet meer besteld worden.

Trek is over het algemeen best ok wat prijs-kwaliteit betreft. Ze besparen wel op dingen als het zadel e.d. maar als het je niet bevalt dan verander je het gewoon. Ik ben gaan kijken wat het me zou kosten als ik zelf een Surly Crosscheck zou opbouwen met flip-flop naaf, de velgen die ik wil etc. Alles bij elkaar kwam ik heeeeel snel op 1000 Euro!
De hoeveelheid alternatieven hangt af van je eisen, wil je net als ik het ding "verminken" met spatbordjes en een drager dan zijn de nodige nokken wel handig en dan vallen veel van de kant-en klare urban fixies/SS af. Een racer ombouwen is dan ook lastiger, dan moet je een randonneur frame op de kop kunnen tikken.

Merckx brengt dit jaar trouwens een nieuwe retro fiets uit, die ziet er wel heeeeeeel mooi uit :)

kultivate
Forum-lid

kultivate 10 okt 2011 13:28

Ik heb wel een goede gezien alleen die is in maat 60. Hoe meet ik of dat een goede mat voor mij is? Ik ben 1.86

bibske
Forum-lid

bibske 10 okt 2011 14:01

Volgens mij is een proefrit maken de enige manier, ik ben nog nergens geometrie tabellen voor de District tegengekomen, ook zijn de metingen voor een racefiets niet echt van toepassing. Met 1.86 moet je waarschijnlijk een 58 of 60 hebben maar het is maar net wat voor jou het lekkerste zit. Jammer genoeg kan je niet vergelijken...

kultivate
Forum-lid

kultivate 10 okt 2011 14:17

Daar was ik al bang voor. Dan zit er niks anders op dan het te proberen te testen ergens.

mda1
Forum-lid

mda1 10 okt 2011 16:26

bibske schreef:Dat had ik al wel een beetje verwacht, als het in de winkel niet op voorraad is kan het nu ook niet meer besteld worden.

Trek is over het algemeen best ok wat prijs-kwaliteit betreft. Ze besparen wel op dingen als het zadel e.d. maar als het je niet bevalt dan verander je het gewoon. Ik ben gaan kijken wat het me zou kosten als ik zelf een Surly Crosscheck zou opbouwen met flip-flop naaf, de velgen die ik wil etc. Alles bij elkaar kwam ik heeeeel snel op 1000 Euro!
De hoeveelheid alternatieven hangt af van je eisen, wil je net als ik het ding "verminken" met spatbordjes en een drager dan zijn de nodige nokken wel handig en dan vallen veel van de kant-en klare urban fixies/SS af. Een racer ombouwen is dan ook lastiger, dan moet je een randonneur frame op de kop kunnen tikken.

Merckx brengt dit jaar trouwens een nieuwe retro fiets uit, die ziet er wel heeeeeeel mooi uit :)
Een beetje off-topic maar toch: Er worden op allerlei sites (MP, 2dehands.be etc) heel veel oude frames aangeboden die geschikt zijn voor single speed, en met de benodigde oogjes voor spatborden en bagagedrager. En ik heb er al 2 opgebouwd tot fix / SS, maar zelfs bij de duurste van de 2 kwam ik niet ver voorbij de 400 euro... natuurlijk moet je een beetje zoeken voor de spulletjes, maar 1000 euro zou me niet eens lukken... En het resultaat is natuurlijk veel persoonlijker dan een Trek district :)

nutsjesmoar
Forum-lid

nutsjesmoar 10 okt 2011 16:31

Voor minder dan 1000 kan je zo alles bij pristine halen. Je moet nog wel wat technisch inzicht hebben en de tijd/zin hebben om het zelf te maken. Hoewel het wel veel leuker is.
Daar komt bij dat Trek een topmerk is :)

bibske
Forum-lid

bibske 10 okt 2011 17:09

Ik ben ook uitgegaan van alles nieuw en goede kwaliteit, dat hoeft uiteraard niet en je kan het zo gek maken als je wil maar dan moet je het niet vergelijken met een nieuwe District. Het kan ook zeker wel onder de 1000 Euro maar dan moet je ergens wel besparen. Ik ging echt helemaal los met mijn favoriete zadel, mooie flip-flop naaf die gespaakt zou worden tot een bomb-proof wiel. Stiekem gaat het dan toch wel snel hoor!
Het ging ook om de prijs-kwaliteit van een nieuwe District tov van een volledig nieuw opgebouwde fiets en dan scoort de District best goed! Uiteraard kan je met 2dehands spullen een pak goedkoper een heel mooi projectje maken maar niet iedereen heeft de mogelijkheid, ruimte, handigheid en kennis om een fiets zelf in elkaar te zetten.

Erik
Forum-lid

Erik 10 okt 2011 17:16

Voor dik minder dan 1000 euri heb je bij Pristine of Singlespeed.nl ook een Charge Plug staan. Als je toch een 'of the peg' ss wilt is dat ook een erg leuk fietsje.
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells

mda1
Forum-lid

mda1 11 okt 2011 00:52

bibske schreef:Ik ben ook uitgegaan van alles nieuw en goede kwaliteit, dat hoeft uiteraard niet en je kan het zo gek maken als je wil maar dan moet je het niet vergelijken met een nieuwe District. Het kan ook zeker wel onder de 1000 Euro maar dan moet je ergens wel besparen. Ik ging echt helemaal los met mijn favoriete zadel, mooie flip-flop naaf die gespaakt zou worden tot een bomb-proof wiel. Stiekem gaat het dan toch wel snel hoor!
Het ging ook om de prijs-kwaliteit van een nieuwe District tov van een volledig nieuw opgebouwde fiets en dan scoort de District best goed! Uiteraard kan je met 2dehands spullen een pak goedkoper een heel mooi projectje maken maar niet iedereen heeft de mogelijkheid, ruimte, handigheid en kennis om een fiets zelf in elkaar te zetten.
Ja ho effe. Een trek district is wel een leuk fietsje, maar komt nou ook niet meteen standaard met een Chris King headset en DT Swiss naven... Dus ja, je kan met je eigen bouw zo een SS van 1000 euro bij elkaar bedenken, maar dat mag je dan niet meer vergelijken met een District. Wel appels/appels peer/peer blijven vergelijken. :)

Plaats reactie