Een beginner, toch maar tweedehands?
- razenderoeland
- Forum-lid
Misschien wat boven je budget, maar er wordt hier een mooie Kga fiets aangeboden. 56 cm frame en ultegra. Echt een mooie fiets.
Hoe sterk is de eenzame fietser...
Die is inderdaad wat boven budget, toch bedankt voor het opletten 
De Coppi fiets heb ik dus uiteindelijk niet gekocht. Het fietsen ging best aardig, 25kms gefietst en behoorlijk last van mijn kont
Na een beetje zoeken op marktplaats kwam ik deze van Tuyl tegen. Nu staat van Tuyl niet in de lijst van de beginpost -FAQ Nieuwe racefiets kopen-. Is het een merk waarvan je best een tweedehands fiets kan kopen? De vraagprijs lijkt mij aan de hoge kant voor een fiets uit 2006.
http://link.marktplaats.nl/474397009
Of kan ik beter kijken naar zoiets? http://link.marktplaats.nl/473190818
Of zoek ik nog steeds verkeerd?

De Coppi fiets heb ik dus uiteindelijk niet gekocht. Het fietsen ging best aardig, 25kms gefietst en behoorlijk last van mijn kont

http://link.marktplaats.nl/474397009
Of kan ik beter kijken naar zoiets? http://link.marktplaats.nl/473190818
Of zoek ik nog steeds verkeerd?

- razenderoeland
- Forum-lid
Dit ziet er allebei op het eerste gezicht goed uit. Van Tuyl is een klein maar goed merk. Ik denk echter dat het 60 cm frame te groot is voor je. Wat betreft de andere fiets , Sensa is gewoon een goed merk, maar zul je wat verder moeten doorvragen aan de eigenaar hoe de staat van de fiets verder is.
Dank je wel. Ik zal mijn beginpost aanpassen. Ik was vrijdag bij de FM door de bodyscanning geweest, er kwam een maat van 58cm uit. Is 60 nog steeds te groot of is dat te overbruggen? Zal eens gaan informeren naar de Sensa. Mag ik vragen wat je van de vraagprijs van de van Tuyl vindt?
- razenderoeland
- Forum-lid
Als 56 cm de goede maat voor jou is , moet je zeker niet gaan kijken naar een 60 cm frame. Op zich vindt ik de vraagprijs niet verkeerd voor de Van Tuyl. Gewoon rustig marktplaats in de gaten houden, en alleen een fiets kopen die echt naar je zin is en aan je eisen voldoet.
Maat 58 toch? Ook dan is 60cm te groot. Beter niet doen.
Overigens zeggen deze maten niet alles. Bij sloping frames ipv de klassieke 'rechte' bovenbuis werkt 't weer steeds anders.
Overigens zeggen deze maten niet alles. Bij sloping frames ipv de klassieke 'rechte' bovenbuis werkt 't weer steeds anders.
Ik begon aan mijn framemaat die de FM gemeten had te twijfelen, vanwege de opmerking dat 60 te groot was en ik me bedacht dat die FM zei dat ik daar wel op kon. Dus uiteindelijk thuis ook nog eens gemeten via de Fit Calculator van Competitive Cyclist samen met mijn vrouw, daar kwam dit uit.

De frame maat 58 klopt toch? (toptube length 57.7 - 58.1)

De frame maat 58 klopt toch? (toptube length 57.7 - 58.1)
60 is echt te groot. Je hebt relatief korte benen en een lang bovenlichaam. Om die laatste reden zou ik dan ook een 58cm aanraden.
Puur gelet op je binnenbeenlengte zou je normaal op 56cm uitkomen. Hou er dus rekening mee dat bij de 58cm fiets die je uitzoekt je stuur wel laag genoeg geplaatst kan worden.
Bij een 58cm frame met een relatief langbalhoofd (comfort racer) kan dit een mogelijk een probleem zijn. Als je een meer comfortabele houding zoekt op de racefiets ipv sportieve dan zal dit geen probleem zijn.
Puur gelet op je binnenbeenlengte zou je normaal op 56cm uitkomen. Hou er dus rekening mee dat bij de 58cm fiets die je uitzoekt je stuur wel laag genoeg geplaatst kan worden.
Bij een 58cm frame met een relatief langbalhoofd (comfort racer) kan dit een mogelijk een probleem zijn. Als je een meer comfortabele houding zoekt op de racefiets ipv sportieve dan zal dit geen probleem zijn.
- razenderoeland
- Forum-lid
In jouw geval zou ik eerder voor een 56 cm gaan. Het is in dat geval makkelijker om zadel, stuur hoger te zetten dan andersom.
Nou, ik heb vanochtend een fiets gekocht via marktplaats
Een Bulls Harrier 1 met volledig Shimano 105. . Hij zag er nog erg netjes en bijna niet gebruikt uit.
Het enige nadeel vind ik de pedalen, helaas geen kliksysteem. Maar dit heeft voor mij ook weer als voordeel dat ik nog geen (speciale) schoenen hoef te kopen. Hier kan ik dan nog even voor sparen.

Bedankt voor de hulp tot dusverre!! Ik zal zeker het forum nog blijven bezoeken.

Het enige nadeel vind ik de pedalen, helaas geen kliksysteem. Maar dit heeft voor mij ook weer als voordeel dat ik nog geen (speciale) schoenen hoef te kopen. Hier kan ik dan nog even voor sparen.

Bedankt voor de hulp tot dusverre!! Ik zal zeker het forum nog blijven bezoeken.