Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

De nederlandse berg

tennisser
Forum-lid

tennisser 17 aug 2011 13:39

Ik zou ook graag een Grand Canyon zien in Nederland. Dacht zelf aan het traject Leeuwarden - Maastricht, .....zou Thijs die ook kunnen bouwen?

race-niek
Forum-lid

race-niek 17 aug 2011 14:48

gisteren was thijs ook op tv, weet niet meer welk programma maar hij vertelde dat die berg 2 km hoog moet worden.
het is een onmogelijke project, en die berg zou er ook nooit komen.

ik zie het als media aandacht krijgen ;)
Racefiets: Concorde R-blade full carbon 2009

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 17 aug 2011 15:38

Als het net zo succesvol wordt als 'Het Kasteel' in Almere dan ligt er straks een onafgeronde molshoop waar niemand verder geld in steekt of wil steken.
Klinkt als een mooi plan.....op papier. Nu het geld en uitvoering nog.

2km hoog?? Zal lekker worden ivm aanvliegroute Schiphol dan. Dat kan toch nooit. En berg zo hoog moet dan ook gruwelijk veel plek innemen op huidig grondniveau (zowat half Flevoland oid). Waar ga je in hemelsnaam zoveel miljarden kubieke meter grond vandaan halen.

Wat Marsman al eerder zei: 'Ik heb het idee dat Thijs zijn eigen naam wat wil 'vermarkten', maar ik moet zeggen dat hij er een aardige hype omheen weet te bouwen. Met een beetje kennis en denkwerk snap je dat dit nooit gaat gebeuren.'

Het is dat het niet net voor 1 April is......Lijkt me idd meer een mannetje dat in het nieuws wil komen maar doe het dan wel met iets reeels. Wellicht de Marianentrog nabouwen in het Gooimeer? ;) :mrgreen:

Wel een mooie ruine voor uilen e.d. :D

http://www.kasteleninnederland.nl/jml/i ... eel-almere" onclick="window.open(this.href);return false;
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

geer
Forum-lid

geer 17 aug 2011 15:52

Ik vind het ronduit een debiel plan, een berg van 2000 meter hoogte! Tuurlijk?? Kijk, wil je een heuvel bouwen in de polder van een metertje of 600 (al lastig genoeg) dan kun je nog eens e.a. gaan uitwerken. Er zijn niet voor niets geen bergen in Nederland...

-eric-
Forum-lid

-eric- 17 aug 2011 16:35

zorroi schreef: En berg zo hoog moet dan ook gruwelijk veel plek innemen op huidig grondniveau (zowat half Flevoland oid). Waar ga je in hemelsnaam zoveel miljarden kubieke meter grond vandaan halen.
Mwoah, half Flevoland..... Ik denk dat je met 8 bij 8 km al een heel eind bent....

Evengoed zie ik het ook nog niet gelijk gebeuren, maar hoop ik van wel :lol:
Groet,
Eric

-4 wheels to move your body, 2 wheels to move your soul-

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 17 aug 2011 16:43

Teken eens een driehoekje van 2km hoog en dus 4km grofweg horizontaal (8km doorsnede zoals je aangaaf) dat is dus HEEL HEEL HEEL erg steil omhoog. Gaat niet lukken :D
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

apexrider
Forum-lid

Gebruikersavatar apexrider 17 aug 2011 17:14

De Mt Ventoux kent een hoogteverschil van 1700m, een rondje er omheen is al snel 90km. Een rondje Flevoland (NO polder even buiten beschouwing gelaten) is ongeveer 140km, half Flevoland is dus zeker niet overdreven. Ik zou er eerder voor kiezen om het Markermeer droog te leggen en daar een berg zand te storten. Leg dan gelijk ook maar even een snelweg en een spoorverbinding aan en dan ben je ook meteen een hoop fileleed kwijt.
Afbeelding

robbebopper
Forum-lid HC

Gebruikersavatar robbebopper 17 aug 2011 18:45

En dan die snelweg natuurlijk door een echte tunnel door die berg :lol: .

Overigens, waarom zou je niet al het afval van Nederland op een centrale plaats storten? Dan ben je na een jaar of twintig toch al een heel eind.

apexrider
Forum-lid

Gebruikersavatar apexrider 17 aug 2011 20:08

De deelnemers aan de tijdrijderscup zullen dan ook wel de nodige moeite moeten doen om hun PR te verbeteren, alhoewel er nu ook al een helling (brug over de A27) in het parcours is opgenomen. :lol:

robbebopper schreef:Overigens, waarom zou je niet al het afval van Nederland op een centrale plaats storten? Dan ben je na een jaar of twintig toch al een heel eind.
In Napels schijnen ze ook nog wat over te hebben, scheelt toch al snel weer 10 jaar.
Afbeelding

depoldertoerist
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 18 aug 2011 10:27

Een collega van mij maakt een mooie opmerking. Graaf eerst een kilometer naar beneden, de grond gooi je naast de kuil en je hebt 2000 meter :-)
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 18 aug 2011 10:35

depoldertoerist schreef:Een collega van mij maakt een mooie opmerking. Graaf eerst een kilometer naar beneden, de grond gooi je naast de kuil en je hebt 2000 meter :-)
Ijsselmeer uitdipen; Markermeer volgooien en een berg erop aanleggen.

2 vliegen in een klap. Grote extra reservoir zoet water. Plus een Nederlands berg.

daarna nog onze naam in het buitenland aanpassen. Pays-bas, pais bajo, paesi bassi kloppen dan niet meer.
Live fast; die young. mijn blog

dirkjan
Forum-lid

dirkjan 18 aug 2011 11:39

http://www.nu.nl/sport/2592433/sportbon ... rland.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie