Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

ik ben 1.88 m en 108 kg,kan ik een aluminium racefiets kopen

rbos
Forum-lid

rbos 15 aug 2011 12:02

Ik zou gewoon een alu fiets kopen met een goeie groep en goede wielen (handgespaakt). Geen gezanik over of carbon nou wel of niet sterk genoeg zou zijn voor een 100+. Ben zelf ook 100+ en heb gekozen voor de levenslange garantie van de Koga. Ik mag gewoon keihard op de pedalen stampen. Heerlijk.
Koga Kimera Alloy 6069 Ultegra

ajhoff
Forum-lid

ajhoff 15 aug 2011 12:11

Zij alle Alu frames dan zonder meer sterk genoeg? Ik betwijfel het. Het gaat om het juiste frame (ontwerp) niet om het materiaal waarvan het gemaakt is als je het mij vraagt.

rbos
Forum-lid

rbos 15 aug 2011 12:27

ajhoff schreef:Zij alle Alu frames dan zonder meer sterk genoeg? Ik betwijfel het. Het gaat om het juiste frame (ontwerp) niet om het materiaal waarvan het gemaakt is als je het mij vraagt.
Er zal allicht verschil in kwaliteit zijn. Als ik even, van de Koga, een maatje 52 of een maatje 63 Koga vergelijk dan is de 63 anders (hand)gemaakt dan de 52. Frame is groter en daar is rekening meegehouden in het crank gedeelte en het stuurhuis. Dat ze stevig zijn is zeker! Denk idd niet dat ze zo stijf zijn als carbon. Ik gokte gewoon niet zo op carbon. Wil toch zo kunnen sprinten als de beer Hushovd :D
Koga Kimera Alloy 6069 Ultegra

spook
Forum-lid

spook 15 aug 2011 16:19

ajhoff schreef:Zij alle Alu frames dan zonder meer sterk genoeg? Ik betwijfel het. Het gaat om het juiste frame (ontwerp) niet om het materiaal waarvan het gemaakt is als je het mij vraagt.
Als er al ula frames met een gewichtslimiet zijn, dan zijn dat high end frames.
'I have too many bikes', said no cyclist ever.

StefanJ
Forum-lid

StefanJ 15 aug 2011 16:25

Ik stapte zelf 1,5 jaar geleden met 135 kilo op een tweedehands alu Koga met CXP33 velgen. Niet kapot te krijgen!!! Inmiddels is er 30 kilo af, zijn we ruim 3000km verder en die wielen zijn nog kaarsrecht.

Inmiddels ben ik zelf ook aan het kijken naar een nieuwe fiets (de Koga was puur om te kijken of het fietsen zou bevallen) en inmiddels tot de conclusie gekomen dat ook de DT Swiss R1900 jou gewicht moeten kunnen dragen! Volgens de spec's tot 110kg.

ajhoff
Forum-lid

ajhoff 15 aug 2011 16:30

Maar is dat ook niet zo met carbon? Ik weet het niet zeker, maar een zoektocht levert aardig wat merken op die qua carbon frame geen gewichtslimiet schijnen te kennen (o.a. Cervelo, Scott, Giant). Bianchi schijnt wel limieten te hanteren. Kan me voorstellen dat bij alle high end frames, ongeacht materiaal, limieten gelden omdat ze voor een heel specifiek publiek bedoeld zijn.

bmwpower
Forum-lid

Gebruikersavatar bmwpower 15 aug 2011 20:40

Ridley-Wilier schreef:De racefietsen van Rose Versand (Duitsland) zijn zeer stijf en de prijs is subliem. Een aluminium model met Ultegra afmontage kun je al krijgen voor +- 1500,-. Met een setje stevige wielen (Easton?) is dit een zeer goede fiets voor deze gewichtsklasse.
Een alu model met Ultegra afmontage voor EUR 1.500,- vind ik verre van een sublieme prijs. Helemaal nu de 2011 modellen in de uitverkoop gaan. Giant en Trek modellen Ultegra afgemonteerd zijn zeker onder de EUR 1.100,- te vinden.
Freude am Fahren

Giant TCR 1 '11

qlubtempo
Forum-lid

qlubtempo 15 aug 2011 22:09

heren ik dank jullie,voor de heldere reacties, heb ook nog even getwijfeld of het een nieuwe of tweedehands fiets wordt.
het wordt een nieuwe fiets,niet te duur en bij de erkende fietsenmaker vandaan,ik begrijp uit de reacties op dit forum dat een racefiets beter door een expert aangemeten kanworden,
een tweede hands fiets moet dus maar net precies aan al jou maten voldoen en dat vindt ik nogal een risico.
dus even sparen nog en volgend voorjaar fris aan de bak!

mvg

Roycosoepie
Forum-lid

Gebruikersavatar Roycosoepie 16 aug 2011 09:07

Ik ben zelf 1.87 en 105 kilo. Rijd momenteel op een Huissoon aluminium fiets maat 60. Wel stevige velgen van Campagnolo. Moet te doen zijn. Enneuh de kilo's gaan er vanzelf af als je maar genoeg fiets.
Pijn is tijdelijk, opgeven is voor altijd

Plaats reactie