Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Ervaringen CO2 pomp

iichel
Forum-lid

iichel 20 aug 2011 11:45

Keertje oefenen kan geen kwaad. Ik gebruik de PRO al enkele jaren naar tevredenheid :)

djurobski
Forum-lid

Gebruikersavatar djurobski 23 aug 2011 11:53

Hoeveel druk krijg je er nou daadwerkelijk mee in een band? Ik vind het pas het overwegen waard als ik mijn band met zo'n CO2 patroon ook echt tot 8/8,5 bar kan oppompen. Wat zijn jullie praktijkervaringen hier mee?
Afbeelding

Einstein
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Einstein 23 aug 2011 12:15

djurobski schreef:Hoeveel druk krijg je er nou daadwerkelijk mee in een band? Ik vind het pas het overwegen waard als ik mijn band met zo'n CO2 patroon ook echt tot 8/8,5 bar kan oppompen. Wat zijn jullie praktijkervaringen hier mee?

Ik weet niet hoeveel bar erin gaat omdat er geen drukmeter op mijn CO2 pompje zit maar zeker wel meer dan 7 bar gaat erin. Band is altijd knoei hard na zo'n patroon.
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

jan-willem84
Forum-lid

Gebruikersavatar jan-willem84 05 sep 2011 13:35

Onlangs heb ik mijn eerste CO2 patroon moeten gebruiken. Heb een kraantje van Specialized en die werkt prima en is lekker klein. Had nog nooit geprobeerd thuis, maar oefenen was voor mij ook niet nodig.
http://www.gbcycles.co.uk/product/32699 ... Microblast_" onclick="window.open(this.href);return false;

Heb voor de zekerheid wel een pompje bij me.
http://www.specialized.com/nl/nl/bc/SBC ... spid=64451" onclick="window.open(this.href);return false;

Kwam er wel achter dat het slim is om je achterband erniet aan de derailleur-kant eraf te halen...

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 05 sep 2011 15:02

body schreef:
djurobski schreef:Hoeveel druk krijg je er nou daadwerkelijk mee in een band? Ik vind het pas het overwegen waard als ik mijn band met zo'n CO2 patroon ook echt tot 8/8,5 bar kan oppompen. Wat zijn jullie praktijkervaringen hier mee?

Ik weet niet hoeveel bar erin gaat omdat er geen drukmeter op mijn CO2 pompje zit maar zeker wel meer dan 7 bar gaat erin. Band is altijd knoei hard na zo'n patroon.
Volgens mij haal je net 7 bar (met een 16 grams patroon). Dat is ruim voldoende om mee door te fietsen, tenzij je misschien 150 kilo weegt. Een dag later staat je band overigens weer gewoon plat, maar dat komt omdat CO2 moleculen zo klein zijn dat ze je band uit glippen.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Plaats reactie