Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Fizik Kurve zadels

ddetaey
Forum-lid

Gebruikersavatar ddetaey 07 mei 2012 20:46

Aan forum moderator en gebruikers

Dit is mijn laatste bericht op dit forum. Indien ik zou weten hoe, zou ik me graag de-registreren.
Ik heb er echt mijn buik vol van hoe op dit forum met mensen wordt omgegaan. Ik ben geen erg actieve poster, en ik heb niet de kennis in huis die een aantal zeer verdienstelijke forumleden hier bijna dagelijks te toon spreiden.

Echter, wanneer ik dan eens antwoord op één van de gestelde vragen, vanuit een persoonlijke, dus per definitie subjectieve ervaring, is er altijd wel iemand met een negatieve reactie.

Ik begrijp ook dat er regels zijn op het forum, maar misschien ben ik iets teveel Belg, maar dit zouden richtlijnen moeten zijn. Als ik dan antwoord met mijn ervaring i.v.m. het gestelde topic, Fizik Kurve zadel, en dan meegeef dat ik mijn zadel eventueel wel wil verkopen, word ik zonder enige aanmaning of verwittiging, teruggefloten.
Met dan nog een keertje alle gevolgen van dien. Terwijl het mij helemaal niet om de verkoop van het zadel ging.

Ik heb het gehad en hou het voor bekeken.

Het ga jullie goed

Dirk

P.S. forum moderator : gelieve bij deze, even snel, mijn account te verwijderen

andrem
Forum-lid

andrem 03 nov 2012 17:12

Zijn er inmiddels al meer ervaringen met de Kurve? En dan met name de Bull variant.

Ik heb onlangs een testdrive gehad op de Aliante en die was 't bijna helemaal voor mij. Daarom kijk ik ook naar de Kurve die volgens mij net wat steviger is. Bellen naar dealers en importeur leverde op dat er geen testzadels beschikbaar zijn. Met een adviesprijs van € 220,-- vind ik het risico van zomaar aanschaffen net wat te groot.

Ps.. De Kurves zijn er inmiddels ook in 't wit.

arnoud
Forum-lid
Contact

arnoud 04 nov 2012 14:16

Ik rijdt sinds maart op de Chameleon met het softe neusstukje. Prima zadel. Van één helaas het carbon onderdek gescheurd. Geen idee of er een echt poistief effect is van het bewegen van het geheel, maar het voelt goed.
http://www.cyclemania-c.com" onclick="window.open(this.href);return false;

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 05 nov 2012 15:24

Op de Fizik site zijn ook alle zadels te customizen voor +20 euro
Wel een idee als je iets anders zoekt

FastPat
Forum-lid

FastPat 28 jul 2013 08:33

Ondertussen al iemand meer ervaring met deze zadels? Ik zou namelijk mijn Concor light willen vervangen door de Bull die volgens mij er het dichtst bij aanleunt

martijncervelo
Forum-lid

martijncervelo 28 jul 2013 08:44

Ik heb een Chameleon gekregen van de lbs als vervanger van mijn Prologo zadel dat defect was. Ik moet zeggen dat ze lekker zitten, geen drukpunten maar ook niet te zacht. Persoonlijk heb ik het liefst een hard zadel. uiteindelijk is het zadel weer terug gegaan, er zit een soort van anti-slip spul rond het frame van het zadel op de plek waar het door de zadelklem word ingeklemd. Dat is bijkant schuurpapier en dat zag ik na een dag fietsen dus ook aan de binnenkant van mijn koersbroek. Het zadel is op die plek voor mij te smal. Heb inmiddels een Arione cx van de lbs gekregen, die is en harder (dus zit nog lekkerder) en sloopt je koersbroek niet. Maar qua zit comfort vond ik het goed zadel.
Cervélo S3 & Cannondale F29 Team replica.

FastPat
Forum-lid

FastPat 28 jul 2013 09:08

Bedankt voor de snelle respons! Dat schuurpapier wat moet ik me daar bij voorstellen? Heeft de Bull dat ook?

martijncervelo
Forum-lid

martijncervelo 28 jul 2013 10:17

Het lijkt een beetje op tape, het zit er op om er voor te zorgen dat het zadel niet gaat schuiven. Het frame van die Kurve zadels is hol en je wilt niet dat je dit plat drukt bij het vastzetten van het zadel. Je kunt hem dus met minder klemkracht toch goed op zijn plek houden met dat "schuurpapier". Het zit ook op mijn Arione cx zadel. Volgens mij hebben alle Kurve zadels dit omdat bij alle Kurve zadels het frame hol is.
Cervélo S3 & Cannondale F29 Team replica.

robakio
Forum-lid

Gebruikersavatar robakio 24 aug 2013 20:23

IK heb de Kurve Chameleon gehad. En helaas ook bij deze het carbon onderdek gescheurd. Waarschijnlijk garantiegevalletje! Maar mag niet na kleine 5 maanden denk ik.

Vond het op zich een heerlijk zadel...
Nu de Fizik Antares gemonteerd. Even wennen weer dus

1094
Forum-lid

1094 25 aug 2023 20:53

Even een kickje, wie weet wat de opvolger van deze zadels is? Heb een Kurve Chameleon op mn oude fiets en wil er eigenlijk nog 1 (of vergelijkbaar exemplaar) voor mn nieuwe

Plaats reactie