Pagina 2 van 2
Re: Campa 11 speed kettingbladen: TA, Stronglight of origine
Geplaatst: 15 jun 2012 13:47
door loos
@lcsmt, 53*11, peteri200: Waarom hebben jullie voor Stronglight gekozen i.p.v. TA?
Re: Campa 11 speed kettingbladen: TA, Stronglight of origine
Geplaatst: 15 jun 2012 13:51
door havana
10k voor een kettingblad vind ik niet veel (maar ik moet erbij zeggen dat ik mijn kettingen iedere 3k vervang...)
Re: Campa 11 speed kettingbladen: TA, Stronglight of origine
Geplaatst: 15 jun 2012 13:52
door Lcsmet
loos schreef:@lcsmt, 53*11, peteri200: Waarom hebben jullie voor Stronglight gekozen i.p.v. TA?
Omdat ik het TA blad wel mooi vond en dat dit voorradig was.
Ik vond 11000 km met het originele Campa Chorus blad nu ook niet spectaculair.
Als je dan weet dat ik regelmatig van ketting wissel, zo om de 3500 km, dan vind ik 11000 km wel snel.
Re: Campa 11 speed kettingbladen: TA, Stronglight of origine
Geplaatst: 15 jun 2012 14:19
door havana
Ik ook. Zou toch minstens 20k mee moeten kunnen.
Bij mij is dat heel wat jaren, want ik rijd zelden op het buitenblad.
Re: Campa 11 speed kettingbladen: TA, Stronglight of origine
Geplaatst: 15 jun 2012 15:04
door loos
havana schreef:Ik ook. Zou toch minstens 20k mee moeten kunnen.
Bij mij is dat heel wat jaren, want ik rijd zelden op het buitenblad.
Ook ik vervang mijn ketting na ca. 3500 km.
Buitenblad is bij mij 11k meegegaan.
Toen ik nog een dubbel had (dat was Campa Centaur 10S), ging de bladen ook veel langer mee.
Maar ja, toen reed ik ook veel vaker op het binnenblad.
Met het Compact crankstel dat ik nu heb, heb je toch vaak een enigszins scheve kettinglijn, waardoor meer slijtage.
(ik gebruik de buitenste twee kransjes niet, vlgs. de wet van Havana
)
Als ik de levensduur v/h buitenblad op kan rekken naar 14k (vaker schoonmaken, eerder op het binnenblad), dan kan ik (cassette gaat bij mij ca 7k mee) bij 14k met alles (ketting, cassette, bladen) nieuw beginnen.
Misschien is een dubbel ernaast voor het vlakke zo gek nog niet.....
Re: Campa 11 speed kettingbladen: TA, Stronglight of origine
Geplaatst: 15 jun 2012 15:30
door flex
De orginele bladen zijn dus niet echt hun meerprijs waard?
Zit eraan te denken om de 34 te vervangen door een 39 en er weer een 34 op te leggen als ik de bergen in ga. Hierdoor rijdt je met een redelijk rechte kettinglijn, althans ik.
Re: Campa 11 speed kettingbladen: TA, Stronglight of origine
Geplaatst: 15 jun 2012 15:48
door peteri200
Ik had een standaard 50/34 erop zitten en wilde dit veranderen naar 52/38. Daarbij uitgekomen bij stronglight zeker in combinatie met de mooie matzwarte kleur van de bladen prima geschikt voor mij.
Op de tandjes zelf begint het zwart nu wat te slijten maar helmaal niet storend. De rest van het blad ziet er gewoon nog super uit.
Re: Campa 11 speed kettingbladen: TA, Stronglight of origine
Geplaatst: 15 jun 2012 15:49
door havana
Klopt, ik rijd ook met 39 op een compact. Is bij 105 rpm en 12-23 bruikbaar tot 36.7 km/uur (39x14). Als er niet teveel wind staat kan ik vaak complete trainingen op het binnenblad afwerken.
Nut van een 52 t.o.v. een 50 zie ik niet.
Ik rijd op m'n Cannondale overigens met een Stronglight CT2 blad. Ding is behoorlijk slijtvast. Heeft er nu zeker 7k opzitten en ziet er nog zeer goed uit. Op m'n winterfiets heb ik een TA Nerius, ook die doet het prima.
Re: Campa 11 speed kettingbladen: TA, Stronglight of origine
Geplaatst: 15 jun 2012 18:11
door 53x11
Spronglight was geloof ik iets goedkoper of beter te krijgen. Vond het zwarte ook wel stoer. Ik rij in nederland met 39-50 en in de bergen met 34-50. Bevalt prima