Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

probleem zadelpen specialized venge

noah
Forum-lid

noah 23 aug 2011 11:02

Ik heb bij mijn FM diverse Venges mogen aanschouwen en diverse kleurstellingen. Prachtige frames. Persoonlijk vind ik, dat zulke frames met ISP uitgevoerd moeten worden. Geen zakkende of krakende zadelpennen meer en voor de looks vele malen mooier. Maar zoals gezegd mijn persoonlijke voorkeur.

Ik ben wel benieuwd of en hoe specialized dit probleem gaat oplossen. Dat zijn ze toch wel verplicht.

scale20
Forum-lid

scale20 23 aug 2011 11:59

update
Ik heb ondertussen heel mijn verhaal doorgemail naar mijn FM.

Eerste pen aangedraaid met het juiste moment, deze is nooit gezakt geweest, wel eenmaal de pen verhoogd (door montage nieuw zadel met ander hoogte) met als vermoedelijg gevolg 2 breuklijnen en opbollen van toplaag op de 2 verschillende positie's.
Tweede pen aangedraaid met lagere kracht (ik dacht als hij zakt kan ik altijd nog bijdraaien.

Reactie specialized

"Hij zegt dat het ook niet het probleem is van te vast te zetten , maar dat het tegen overgestelde kan zijn en dat ze met die gegevens dat je hebt doorgegeven ze vermoedelijk te los is gezet zodanig dat de beschadiging is veroorzaakt door dat de zadelpen is beginnen te zakken ."

De tweede pen heb ik inderdaad te los gezet maar dat je enkele verticale lijntjes kan zien door het zakken van de pen kan ik aannemen, maar dit is toch echt niet aanvaardbaar.
Specialized wacht nu even af tot de pennen in hun bezit zijn voor uitsluitsel te geven (is aanvaardbaar), ik kan echter moeilijk geloven dat dit probleem niet gekend is aangezien mijn ervaring met 2 pennen en enklele reactie's met gelijkaardige problemen van forum gangers.

Specialized (benelux) heeft geen zadelpen niet meer op voorraad, mijn FM gaat een pen monteren vanuit een frame bij hem op voorraad (prima service van mijn FM).

Afwachten wat het antwoord gaat zijn van specialized of er voor de 2 pennen een garantie regeling gaat komen.

noah
Forum-lid

noah 10 okt 2011 20:24

Mannen, hoe is dit probleem met zadelpen verder afgelopen ? Opgelost ? Nog reactie's ontvangen van Specialized zelf ? Garantie ... enz...

Ben zeer benieuwd .

Plaats reactie