Die anderen moeten zich 'zorgen' maken, jij niet.
Ik durf te stellen dat als je makkelijk je voet aan de grond zet, dat zadel in 90% van de gevallen gewoon te laag staat.
Er zijn verschillende manieren om het zelf te meten en in te stellen. Fine-tuning is daarna wel iets persoonlijks.
Maar goed, als iemand het lekker vindt fietsen als het zadel laag staat, moet hij dat natuurlijk vooral zelf weten.
En dan lekker met de knieën naar buiten trappen
Voetje aan de grond
Dat is ook meestal het geval. Ik heb mijn fiets ook altijd ietsje schuin staan om gemakkelijker met mijn voet aan de grond te komen. Dan sta je ook stabieler.vermeulen schreef:volgens mij zit het hem er in dat ze hun fiets scheef zetten, zodat de afstand van het zadel tot de grond kleiner wordt.
of ze hebben hun zadels te laag staan.
Kan het misschien ook liggen aan de cranklengte ? Bij langere cranks dan standaardlengte kan het zadel ook ietsje lager en dan kan je beter bij de grond. Verder zou het kunnen zijn dat het bracket iets hoger van de grond gebouwd is dan gebruikelijk. Dan wordt het aan de grond zetten van een voet weer wat moeilijker.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955
Ik zou gewoon heel hard gaan oefenen met sur-placen!
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
-
- Forum-lid HC
Heb je op de racefiets nog geluk ook op de MTB zit je bracket circa 3cm hoger. kan amper met mijn toppen bij de grond