Mavic carbone SL "11 slijtage remrand velg (water update!)
-
- Forum-lid
- Berichten: 1665
- Lid geworden op: 27 aug 2007 14:34
Stel je zelf even voor, je monteert een binneband en een buitenband. Dan pomp je die binnenband op tot 8 bar zodat die zich volledig uitzet en je buitenband naar buiten duwt zodat je er zelfs met moeite nog een putje ingeduwd krijgt. Dan moet die binneband al behoorlijk duwen hé!! En toch slaagt dat water er nog in om zich tussen die binneband en buitenband te wurmen, sterk! Als er zich ergens water ophoopt dan zal het zeker niet tussen binnen- en buitenband zijn maar veel eerder in de velg zelf en dat krijg je er inderdaad uit door het gaatje in je velg onderaan te positioneren en te laten leeglopen.
Wat het geluid tijdens remmen betreft in regenweer: leer ermee leven! De landbouwers zijn momenteel bezig met oogsten met slijkerige binnenwegen tot gevolg. En als je dan moet remmen dan is het schuurpapiergeluid het gevolg. Dat doet inderdaad zeer! Hoe kan je het vermijden: koop een setje regenwielen waar je niet zoveel om geeft. Mijn carbon tubewielen komen ook echt niet buiten als er nog maar kans op regen is hoor, dan worden het de Zondas of Shamals.
Wat het geluid tijdens remmen betreft in regenweer: leer ermee leven! De landbouwers zijn momenteel bezig met oogsten met slijkerige binnenwegen tot gevolg. En als je dan moet remmen dan is het schuurpapiergeluid het gevolg. Dat doet inderdaad zeer! Hoe kan je het vermijden: koop een setje regenwielen waar je niet zoveel om geeft. Mijn carbon tubewielen komen ook echt niet buiten als er nog maar kans op regen is hoor, dan worden het de Zondas of Shamals.
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.
- distortion
- Forum-lid
- Berichten: 161
- Lid geworden op: 13 aug 2010 16:07
Ik ben met je laatste alinea eens maar niet met je verklaring van de plek waar het water zat. Het is namelijk zo dat er relatief veel water in zat en dat zou genoeg geweest moeten zijn om te druppelen uit de geboorde gaatjes. Dat gebeurde dus niet, en dat indiceert dat het water ieder geval niet in de kap zat. Verder zit de velglint over elk gaatje. Anyways, ook waren het de smurfen het probleem is opgelost.
Simpelweg omdat het zo is!
- distortion
- Forum-lid
- Berichten: 161
- Lid geworden op: 13 aug 2010 16:07
apollo schreef:Het is toch vrij simpel. Dat water komt gewoon binnen via de resterende opening langs het ventiel.
De vraag was waar het terecht kwam. Dit in het kader of het vanzelf weg kan lopen als je gaten in de carbon kap tactisch plaatst.
Simpelweg omdat het zo is!
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 6329
- Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
- Locatie: Omgeving Eindhoven
Misschien was of waren er gaatjes verstopt in de carbon kap waardoor het water niet door die gaatjes wegkon? Tussen de binnenband en de velg lijkt me sterk, misschien in de ruimte tussen de binnenkant en buitenkant van de alu velg onder de carbon kap, dan zou het water langs het ventiel in die tussenruimte terecht moeten zijn gekomen.
Mijn zoon heeft ook de Mavic Cosmic Carbone SL wielen en bij het verwisselen van de band van achterwiel bleek dat zelfs het velglint dusdanig doordrenkt was van water dat de plakkracht weg was. Nieuw velglint aangebracht en na een buitje weer doorwaternat. Nieuw velglint weer opnieuw aangebracht. FM zei dat deze plaklinten toch beter zijn dan de plastic velglinten om dat die wel eens door de Biba kunnen snijden.scottpch schreef:Misschien was of waren er gaatjes verstopt in de carbon kap waardoor het water niet door die gaatjes wegkon? Tussen de binnenband en de velg lijkt me sterk, misschien in de ruimte tussen de binnenkant en buitenkant van de alu velg onder de carbon kap, dan zou het water langs het ventiel in die tussenruimte terecht moeten zijn gekomen.
Hoe dat water via de spaakgaten of ventiel toch het gehele velglint kon doordrenken is ook mij een raadsel omdat die banden altijd op > 8 bar zijn opgepompt.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955