Klachten, vragen, suggesties...doe 't hier.

!@$&*!!!

Edwin
Admin

Gebruikersavatar Edwin 14 sep 2011 20:45

buzz schreef:
freerider schreef:[...]
Lijkt het jou ook niet beter om een forum te zoeken waar de beheerders wel bereid zijn zich aan jouw gedragscode aan te passen...?
Mag ik het vergelijken met iemand die iedere maandag opnieuw bij de bakker naar binnen gaat om te roepen dat hij zijn brood zo smerig vindt? Dat doe je toch ook niet? Dan ga je gewoon naar een andere bakker.
;) Mag ik het dan vergelijken met een stamkroeg? Je weet wel, zo'n sfeervolle locatie waar je met enige regelmaat een aantal leuke vrienden/vriendinnen ontmoet. Beetje vervelend is alleen dat de barkeeper niet zo snel reageert als je wat bestelt, en dat hij de kroeg soms (ver) voor sluitingstijd op slot gooit. Maar over het algemeen kunnen we daar best mee leven, hoor. Bovendien werkt hij er maar sporadisch.
Dat mag, maar maak de vergelijking dan wel goed.
Jij staat in die hele volle stamkroeg, waar heel veel mensen kennelijk met veel plezier komen (want het is nogal druk), steeds opnieuw te roepen wat een waardeloze kroeg je het eigenlijk vindt. De barkeeper legt je een paar keer uit hoe het in deze kroeg werkt, dat het er soms inderdaad wat langzaam gaat (legt daarbij ook nog uit hoe dat komt) maar dat interesseert jou niet zo. Je hebt er vooral lol in om te roepen dat je het een rotkroeg vindt. Ondertussen zorgen dat barmedewerkers ervoor dat constant alle lege glazen worden opgehaald, er een gezellig muziekje draait en dat de wc's schoonblijven (er wordt nogal eens in het verkeerde topic geplast) en tussendoor worden ze door nog wat bezoekers voor rotte vis uitgemaakt. Als die vervolgens de deur worden gewezen ga je nog maar eens klagen wat een rotkroeg het eigenlijk is. Maar ja, het is je stamkroeg, dus je moet kennelijk blijven?! ;)
Afbeelding | Afbeelding

kxlight
Forum-lid HC

kxlight 14 sep 2011 20:50

@buzz en @freerider: eerlijk is eerlijk: beide beeldspraken heel mooi gevonden. En ik begin het gevoel te krijgen dat jullie het beide ook nog bijna leuk gaan vinden. Ik zeg: ga door! :lol:

japiecarbon
Forum-lid HC

japiecarbon 14 sep 2011 21:01

MMM Chips en bier zijn heerlijk!

Wat mij nu ontgaat is wat het probleem nu eigenlijk is?

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 14 sep 2011 21:16

Freerider,

De reactie van fdegrove kwam voort uit het feit dat posts van hem verwijderd waren zonder verdere toelichting of notificatie. Vandaar zijn frustratie en uitbarsting hetgeen kan gebeuren en tevens opgelost maar er werd gekozen om de 'overtreder' te bannen. Beetje makkelijk.
Ik kan en wil niet begrijpen dat jij/jullie zo vasthouden aan die permanente ban hetgeen voor mij meer en meer een principe kwestie aan het worden is.
Ik heb geen illusie dat fdegrove weer zou posten mocht de permanente ban ingetrokken worden. Damage done.Ik ga geen vergelijkingen aan met een stamkroeg oid aangezien dat compleet irrelevant is.

Er werd gezegd door amclassic dat fdegrove al eerder wat grover taalgebruik gehanteerd had. Had hem er dan op dat moment op gewezen en eventueel een waarschuwing gegeven. Eerder zei je in de nu gesloten 2e post van mij, dat juliie niet hoeven waarschuwen. Nee, je hoeft ook geen permanente ban uit te delen maar dat doe je wel?

Ik krijg sterk het gevoel dat je niet terug wilt krabbelen en hier een soort van precedent wilt scheppen op het nieuwe Forum. De reden om dit plots zo rigoreus te doen ontgaat me.

Mijn laatste woord hierover.

Mvg, Ardon
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 14 sep 2011 21:21

Voor alle duidelijkheid: er zijn GEEN posts verwijderd voorafgaande aan die beschuldiging en al helemaal niet zonder notificatie. Laat dat voor iedereen even duidelijk zijn!!!
Less is bore

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 14 sep 2011 21:57

daniel1975 schreef:Voor alle duidelijkheid: er zijn GEEN posts verwijderd voorafgaande aan die beschuldiging en al helemaal niet zonder notificatie. Laat dat voor iedereen even duidelijk zijn!!!
Mijn excuses. Ik verwisselde dingen. Ik refereerde naar volgende post: http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php ... 5&start=30" onclick="window.open(this.href);return false; De rest van mijn vorige post blijft gewoon staan.

door fdegrove » 21 aug 2011 23:41

Hoi,

mackersv2.0 schreef:
OK, even voor de goede orde:

Daniël heeft relatief weinig met dit geval van doen. Ik ben degene die Swoosh (uiteraard na overleg,) de ban heeft opgelegd, De reden daarvoor heeft hij zelf openbaar gemaakt. Mocht in dit topic al niet duidelijk zijn waarom, dan zijn er legio andere topics waarin Swoosh naar onze mening de normen van fatsoen heeft overschreden (scheur in de helm discussie anyone?)

O.K. Het hele gedoe vond ik al zo merkwaardig en naar mijn ervaring a-typisch voor de Swoosh die ik las op dit forum. Maar goed, het zij zo.

Mijn excuus hierbij aan alle betrokkenen, Daniel incluis., Ik reageerde allen maar op wat ik hier opeens, met verstomming, las. Een overdreven reactie zo blijkt achteraf.

Let's all move on.

Ciao,
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

tomdejong
Forum-lid

tomdejong 14 sep 2011 22:48

gelukkig zijn er nog genoeg onderwerpen die WEL over fietsen gaan........

Als het je niet bevalt dan ga je toch ergens anders kijken?
"Sommige hellingen in de Tour zijn zo steil, dat de omwonenden er nog nooit iemand hebben zien fietsen. Vandaar dat bekijks."

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 14 sep 2011 23:00

@Freerider: ik vind het hier helemaal niet vervelend, ik vind het hier juist leuk. Ik gok dat 99% van mijn berichten constructief zijn en over fietsen gaan. Je dooddoener "als je het hier niet leuk vind, dan ga je toch lekker weg" is werkelijk te kinderachtig voor woorden. Je wilt het hier "gezellig" houden. Nobel hoor, maar met het consequent sluiten van kritische topics bereik je het tegenovergestelde. Dan wordt het, zoals Zorro ook al aangaf, een principe zaak. Het aantal responsen in dit topic en in de voorgaande topics is toch een indicator dat ik niet alleen sta met die principes. Het lijkt me verstandig dat jij je daar wat van aantrekt.
"Wat wil je dan" is een vraag: nou, heel gewoon dat het voor de forumleden ook mogelijk is incidenteel hun ongenoegen te uiten over sommige zaken. En dat jij dus niet voor ons gaat beslissen wanneer wij uitgediscussieerd zijn. Zo'n topic zal soms uiteindelijk tot een oplossing leiden, of het bloedt dood. In beide gevallen prima lijkt me.

@timo: ik heb je al een keer gezegd dat het mij niet principieel gaat on het hebben van meer inspraak. Waarom wil je dat niet begrijpen?

@tomdejong: constructieve bijdrage hoor, knul...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 15 sep 2011 07:55

53x11 schreef:
En wat geeft jou het recht om iemand die het niet met jullie eens is zo'n kleinerende veeg uit de pan te geven?
Tomdejong heeft net zoveel recht op een eigen mening als jij knul....
Less is bore

jummeltje
Forum-lid

jummeltje 15 sep 2011 08:11

Misschien moet ik de destructieve jummeltje in me weer eens naar boven halen en dit hele topic dood slopen? :D
Dik? Ja. Gek? Ja. Stroopwafel? Ja.

superrose
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar superrose 15 sep 2011 08:43

wat een gezeur zeg 52x11 wil meer inspraak, nee zeggen de moderators, klaar denk ik dan.
Maar nee, doorvragen en nog eens en nog eens
Mijn hond doet het zelfde heh, als ik iets lekkers eet blijft ze zeikerig piepen totdat ze iets krijgt.Ik ben dol op mijn hond maar als ze dat doet vind ik het een irritant beest.
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

tomdejong
Forum-lid

tomdejong 15 sep 2011 08:56

53x11 schreef:

en bedankt!
"Sommige hellingen in de Tour zijn zo steil, dat de omwonenden er nog nooit iemand hebben zien fietsen. Vandaar dat bekijks."

Plaats reactie