Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Nieuwe aankomst plaats voor de RVV.

Superstick
Forum-lid

Gebruikersavatar Superstick 16 sep 2011 21:18

Toen ik het las dacht ik heel even dat het 1 april is. Maar veel verder kunnen we er niet vandaan zitten...
Ik vind deze keuze volstrekt belachelijk. Misschien wel de mooiste fietsprovincie van Europa, en dan gaan we een paar rondjes rijden tegen het einde... :shock:
Overigens begrijp ik het ook niet helemaal. Werd de interesse in de Ronde van Vlaanderen minder? Was er kritiek op het huidige parcours? Ik heb daar in ieder geval nog nooit iets over gehoor. Worden dit soort beslissingen soms genomen door mensen die niets met wielrennen hebben? Dan is het net als met voetbal.

gerardo
Forum-lid
Contact

gerardo 16 sep 2011 21:23

Belachelijke keuze. De muur is de RVV! Misplaatste arogantie van de organisatie om het parcour te veranderen.
De ronde wordt nooit meer hetzelfde. Jammer! De mooieste klassieker naar de verdommenis.
Gerardo

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 16 sep 2011 21:29

Ik ben het met je eens dat de Muur heroische is maar dat is de Koppenberg ook. Een aankomst met de Koppenberg en de Pater in een hoofdrol plus een aankomst heeft net zoveel status (zo niet meer) dan het bestaande parkoers. Het karakter van de ronde zit in bagger slechte wegen en korte smerig steile bulten. Niet een specifiek bult (lees de Muur) of een spuuglelijlk aankomst locatie (lees Meerbeke).

ook de Koppen zorgt voor mooie plaatjes:
Afbeelding
Live fast; die young. mijn blog

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 16 sep 2011 22:18

rob74 schreef:Ik ben het met je eens dat de Muur heroische is maar dat is de Koppenberg ook. Een aankomst met de Koppenberg en de Pater in een hoofdrol plus een aankomst heeft net zoveel status (zo niet meer) dan het bestaande parkoers. Het karakter van de ronde zit in bagger slechte wegen en korte smerig steile bulten. Niet een specifiek bult (lees de Muur) of een spuuglelijlk aankomst locatie (lees Meerbeke).

ook de Koppen zorgt voor mooie plaatjes:
Afbeelding
de ronde had ipv meerbeke ook in ninove kunnen aankomen dan was de locatie mooier maar de aankomstlijn in meerbeke heeft wat: er zijn daar al heel snelle mannen geklopt door strijkijzers, je was nooit zeker dat je won , juist door het venijnig stukje bergop in de laatste meters.
En als je wat uitgekeken was op de finale: vanaf geraardsbergen tot in ninove kun je gemakkelijk 6 zware hellingen inlassen als het toch wat zwaarder moet!
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 16 sep 2011 22:25

Dat was wat mij betreft helemaal niet nodig. Het spel na de Muur en Bosberg was juist vaak ontzettend spannend. Kleine verschillen en dan de vraag wie er nog wat overheeft en wie er kan profiteren. We hebben vaak ontzettend spannende finales gezien.

Nu is er wat mij betreft best te spreken over een nieuwe finale want Oudenaarde heeft ook veel te bieden. Alleen hebben ze echt een paar cruciale fouten gemaakt. De ronde had absoluut Geraardsbergen en de Muur moeten aandoen. Bijvoorbeeld als opening van de finale. Zeg maar de oude rol van de Oude Kwaremont. En verder hadden ze wat mij betreft nooit mogen kiezen voor zo'n criterium. Doodzonde. Is gewoon een commercieele keuze en hoewel ik snap dat centjes belangrijk zijn vind ik het echt onverkoopbaar. Als ik er een avondje voor ga zitten weet ik zeker dat ik een beter parcours in elkaar steek.

NoChain
Forum-lid

NoChain 16 sep 2011 22:30

Dat ze de aankomst verleggen naar Oudenaarde maakt op zich niet veel uit. Maar het parcours is simpelweg een schande.

De Koppenberg ligt op grondgebied Oudenaarde, dus waarom leg je die op 65km van de meet? Er liggen zoveel bergjes kortbij Oudenaarde, waarom dan in de laatste 100km slechts 5 verschillende bergjes? Waarom rondjes draaien? 2 kasseistroken in de laatste 100km? Het is erg dat ze voor het geld het parcours zo verkloten.
Laatst gewijzigd door NoChain op 16 sep 2011 22:54, 1 keer totaal gewijzigd.

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 16 sep 2011 22:40

Er was verleden jaar een dispuut met de vip-tent in geraardsbergen op de muur die niet genoeg wou betalen aan de RVV-organisatoren . Gisteren werd bekend dat ze nu toch een overeenkomst met de vip-tent hadden bereikt en vandaag maken ze het parcours zonder muur bekend.
Als 't dan toch in oudenaarde moest zijn konden ze gemakkelijk via de muur richting brakel naar La houppe ( vloesberg) en door ronse naar de hotondberg om dan de finale te beginnen met kwaremont, patersberg, koppenberg, ed
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

pinarello
Forum-lid

pinarello 16 sep 2011 22:55

De Ronde is verkocht. Bijzonder spijtig dat de Muur/Bosberg eruit zijn. Wie dit bedacht heeft verdenk ik van teveel Sloebers of Westmalle triples.

frigo
Forum-lid

frigo 16 sep 2011 23:08

De Ronde zonder Muur is als:

- De Stones zonder Mick Jagger
- Appeltaart zonder Slagroom
- De Elfstedentocht zonder Bonkervaert
- Circuit Zandvoort zonder Formule 1
- Willem Alexander zonder Maxima
- etc. etc.

Need I say more?
Bianchi 1885: Bij een Italiaanse racefiets krijg je de moraal er gratis bij!

wezenloze
Forum-lid

wezenloze 16 sep 2011 23:59

De Ronde wordt verreden op 1 april en daarmee is genoeg gezegd. Allemaal even lachen om deze slechte Belgenmop en gewoon genieten van De Muur dus.

spiritwetteren
Forum-lid

spiritwetteren 17 sep 2011 08:30

wezenloze schreef:De Ronde wordt verreden op 1 april en daarmee is genoeg gezegd. Allemaal even lachen om deze slechte Belgenmop en gewoon genieten van De Muur dus.
Allemaal zuivere commerce!
We zijn er om elkander te helpen, nietwaar?

jummeltje
Forum-lid

jummeltje 17 sep 2011 10:24

ik hoop voor de organisatie dat Bram Tankink of Igor Anton wint
Dik? Ja. Gek? Ja. Stroopwafel? Ja.

Plaats reactie