Polar zou naar verluid rond de € 1.600,- gaan zitten als introductieprijs. Waar zit Garmin?amclassic-fan schreef:De prijs van Polar ligt $1000 hoger dan die van een Garmin Vector en daarmee is 't eigenlijk al klaar.
Polar/Look en Garmin power pedalen
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
http://www.dcrainmaker.com/2011/09/ever ... -know.html" onclick="window.open(this.href);return false;tomkolkman schreef:DC rainmaker heeft een filmpje staan waarin het pedaal wordt gedemonteerd. Zo kun je mooi zien uit welke componenten het bestaat, garmin zal een aantal componenten los gaan leveren. Dit was eerst ook mijn gedachte met oog op slijtage, maar de body van het pedaal kun je dus makkelijk vervangen.
En bedankt Tom... Het begint nu wel hel erg hebbehebbehebbehebbehebbehebbehebbehebbehebbehebbe te worden..
Gr GJ
Redelijk snel fietsen is best grappig.
Bij de stand van Garmin op de Bikemotion was een setje Vector-pedalen gemonteerd. Zag er goed uit. Adviesprijs zal € 1.299 zijn, heb ik begrepen. Alleen vraag ik me wel af waarom ze pas in maart '12 met de marktintroductie komen. Hoop niet dat dit is vanwege accuratesse-problemen.
Pain is just a state of mind
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Ik snap echt niet waarom iedereen hier zo enthausiast over is. Dat links-rechts vermogen is slechts voor een zeer select gezelschap interessant. Er is namelijk altijd verschil tussen links en rechts, meot je dan 't ene been meer trainen dan 't andere?
Een SRM PCV heeft zich al 10 jaar bewezen en koop je voor een fractie van bovenstaande bedrag. Powertap heeft ook al jaren een degelijke vermogensmeter op de markt, voor een heel wat leukere prijs dan die €1299. Dan is er ook nog Power2max die ook aanzienlijk goedkoper zijn en een beproefd concept hebben gekozen. Ik hoef niet zo nodig 't nieuwste spul van Garmin te hebben. Met de computers hebben ze toch ook altijd wel een even nodig om de ergste bugs eruit te krijgen.
Een SRM PCV heeft zich al 10 jaar bewezen en koop je voor een fractie van bovenstaande bedrag. Powertap heeft ook al jaren een degelijke vermogensmeter op de markt, voor een heel wat leukere prijs dan die €1299. Dan is er ook nog Power2max die ook aanzienlijk goedkoper zijn en een beproefd concept hebben gekozen. Ik hoef niet zo nodig 't nieuwste spul van Garmin te hebben. Met de computers hebben ze toch ook altijd wel een even nodig om de ergste bugs eruit te krijgen.
Da's toch niet zo raar? Links rechts verschillen in kracht zijn ook voor de amateur best interessant lijkt me (al moet je met een beetje slim algoritme dit ook wel redelijk uit de SRM data moeten halen, EN ben ik met je eens dat de vraag wat te doen met die info niet triviaal is), maar de meerwaarde zit hem vooral in het makkelijk wisselen lijkt me. Wisselen van een crankset tussen twee fietsen met hetzelfde bracket kan dan een relatief simpele klus zijn, maar de Vectors kunnen behalve op je racefiets ook op de baanfiets, of op de MTB (alhoewel ik bij die laatste wel bang zou zijn voor de kwetsbaarheid).[/quote]amclassic-fan schreef:Ik snap echt niet waarom iedereen hier zo enthausiast over is. Dat links-rechts vermogen is slechts voor een zeer select gezelschap interessant. Er is namelijk altijd verschil tussen links en rechts, meot je dan 't ene been meer trainen dan 't andere?
Ik weet niet wat een SRM PCV is, maar SRM is over het algemeen toch juist heel erg veel duurder? Powertap lijkt me de minste keuze; altijd gebonden aan 1 wiel, en daarnaast is het geloof ik zo dat powertap niet weet wanneer een pedaal helemaal rond is geweest, en daardoor dus hele fluctuerende waardes van je vermogen zal geven (wordt beter als je minder vaak de waardes laat updaten)amclassic-fan schreef: Een SRM PCV heeft zich al 10 jaar bewezen en koop je voor een fractie van bovenstaande bedrag. Powertap heeft ook al jaren een degelijke vermogensmeter op de markt, voor een heel wat leukere prijs dan die €1299. Dan is er ook nog Power2max die ook aanzienlijk goedkoper zijn en een beproefd concept hebben gekozen. Ik hoef niet zo nodig 't nieuwste spul van Garmin te hebben. Met de computers hebben ze toch ook altijd wel een even nodig om de ergste bugs eruit te krijgen.
Dat gezegd hebbende zou mijn keus nu geloof ik vallen op de Power2Max, vanwege de prijs en de robuustheid (dat laatste is uiteraard een aanname).
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Excuus, ik wilde schrijven een 2e hands SRM. Aan de service (helaas wel met een prijskaartje) en betrouwbaarheid van SRM kunnen maar weinig bedrijven tippen.
Powertap is voor een ieder met meerdere wielsets inderdaad niet de ideale keus. Echter volgens mij heeft 't over grote deel van toerfietsers slechts 1 set wielen, dus dan is 't op eens geen issue meer. Voor iedereen die eens een vermogensmeter uit wilt proberen is de Powertap ideaal (als bijv de FM er 1 heft staan), wiel steken en klaar. Het probleem van het middelen van de kracht zal waarschijnlijk altijd blijven bij de Powertap. Voor het gemiddeld vermogen over een minuut of langer is dit geen probleem, maar zonder middeling zal het waarschijnlijk wel tot extra fluctuaties leiden. Kan het misschien komende winter of in 't voorjaar wel eens uitproberen met een SRM en Powertap.
Powertap is voor een ieder met meerdere wielsets inderdaad niet de ideale keus. Echter volgens mij heeft 't over grote deel van toerfietsers slechts 1 set wielen, dus dan is 't op eens geen issue meer. Voor iedereen die eens een vermogensmeter uit wilt proberen is de Powertap ideaal (als bijv de FM er 1 heft staan), wiel steken en klaar. Het probleem van het middelen van de kracht zal waarschijnlijk altijd blijven bij de Powertap. Voor het gemiddeld vermogen over een minuut of langer is dit geen probleem, maar zonder middeling zal het waarschijnlijk wel tot extra fluctuaties leiden. Kan het misschien komende winter of in 't voorjaar wel eens uitproberen met een SRM en Powertap.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5547
- Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10
Ik zeg doen http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?f=15&t=45490" onclick="window.open(this.href);return false;
What makes the boat go faster?
Je hebt op deze punten helemaal gelijk, al denk ik dat het wel tegen zal vallen hoe goedkoop je een 'oude' SRM kunt bemachtigen. De term 'een fractie' zal in ieder geval niet opgaan.amclassic-fan schreef:Ik snap echt niet waarom iedereen hier zo enthausiast over is. Dat links-rechts vermogen is slechts voor een zeer select gezelschap interessant. Er is namelijk altijd verschil tussen links en rechts, meot je dan 't ene been meer trainen dan 't andere?
Een SRM PCV heeft zich al 10 jaar bewezen en koop je voor een fractie van bovenstaande bedrag. Powertap heeft ook al jaren een degelijke vermogensmeter op de markt, voor een heel wat leukere prijs dan die €1299. Dan is er ook nog Power2max die ook aanzienlijk goedkoper zijn en een beproefd concept hebben gekozen. Ik hoef niet zo nodig 't nieuwste spul van Garmin te hebben. Met de computers hebben ze toch ook altijd wel een even nodig om de ergste bugs eruit te krijgen.
Het grote voordeel van de Vector is het enorme gebruiksgemak, wat slechts geevenaard wordt door de Powertap. Voor een toerfietser met één paar wielen zal de Powertap dan ook prima voldoen, maar voor de wedstrijdfietser met meerdere wielsets en bijvoorbeeld een aparte tijdritfiets is de Vector een regelrechte natte droom
Ik hoop natuurlijk wel dat je ongelijk krijgt voor wat betreft de bugs in het systeem. Misschien dat ze daarom lang wachten met de marktintroductie.
Pain is just a state of mind
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Ik zelf heb het niet zo met die dingen aan pedalen.
Op bikemotion in het echt kunnen zien, en hoewel men zegt dat bij vallen het 'waarschijnlijk' niet kapot zal gaan, vond ik het in het echt toch verontrustender.
Het blijft toch een ding wat uitsteekt. Ik vind het zelf ook niet zo mooi.
Ik praat hier een beetje in mijn 'eigen straatje' omdat ik over 2 weken m'n power2max crank krijg. Maar goed, bovenstaande redenen hebben daar natuurlijk ook in mee gewogen.
Op bikemotion in het echt kunnen zien, en hoewel men zegt dat bij vallen het 'waarschijnlijk' niet kapot zal gaan, vond ik het in het echt toch verontrustender.
Het blijft toch een ding wat uitsteekt. Ik vind het zelf ook niet zo mooi.
Ik praat hier een beetje in mijn 'eigen straatje' omdat ik over 2 weken m'n power2max crank krijg. Maar goed, bovenstaande redenen hebben daar natuurlijk ook in mee gewogen.