Zonder de pessimist te willen zijn: 3,5 tot 4 uur per dag op de fiets is wel erg veel. Je moet je afvragen of je niet oververmoeid raakt door deze dagelijkse inspanning. Als je niet met de auto wil (om wat voor reden dan ook) en het openbaar vervoer is geen optie, dan lijkt een brommer me niet zo'n slecht idee.
Een tijdje geleden was er ook een topic wat hierover ging. Misschien dat deze persoon zijn ervaringen kan delen?
Welke fiets voor dagelijks lange afstanden?
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Het is ook niet verboden om 't te verkopen, je mag er alleen niet op de openbare weg mee komen. Je rijdt op een niet gekeurd en niet verzekerd motorvoertuig, als je een ongeluk veroorzaakt heb je een heel groot probleem. Wat mij betreft volledig terecht ook dat dit geen fietsen meer zijn volgens de Nederlandse wet, wat heeft 't nu met fietsen te maken als 95% van het vermogen door een motor geleverd wordt?rene schreef:Elke beetje fatsoenlijke fietsen dealer heeft FLYER in het assortiment -> deze heeft ook een Hi speed motor en wordt zonder problemen verkocht. Heeft een trapondersteuning tot 40km/h en heeft een racefiets & ATB uitvoering in het assortiment. Ook een fantastich mooie Rohlhoff naaf is te krijgen op die fietsen.
Als eerder gezegt: neem een Velomobiel Quest.
http://www.velomobiel.nl/quest/
Collega van mij rijdt er 3x per week mee van Almere-noord naar station Sloterdijk, Amsterdam. 44km enkele reis. Na 10 jaar niet gesport te hebben beginnen de gemiddelde snelheden nu op te lopen tot 40km/uur+...
http://www.velomobiel.nl/quest/
Collega van mij rijdt er 3x per week mee van Almere-noord naar station Sloterdijk, Amsterdam. 44km enkele reis. Na 10 jaar niet gesport te hebben beginnen de gemiddelde snelheden nu op te lopen tot 40km/uur+...
Of een Mango of Allweder... Zelf heb ik ooit een keer zo'n ding gehuurd maar ik werd gek van het lawaai en gehobbel. Mijn voorkeur zou uitgaan naar een 2-wielige lowracer ligfiets. Misschien minder bescherming tegen de elementen en minder aerodynamica, maar stilte aan je hoofd en je kunt tenminste om kuilen heen...
Groet,
Eric
-4 wheels to move your body, 2 wheels to move your soul-
Eric
-4 wheels to move your body, 2 wheels to move your soul-
Lowracer is ook leuk, maar haalt het kwa snelheid, comfort en veiligheid niet bij een goede velomobiel. De Quest is dan een van de snelste trouwens.... dat lawaai, daar heb je een punt ja, zeker als je over steentjes rijdt.
Ik dacht dat een velomobiel je van hèt zou zijn... Voor mij, niets dan minder waar, ik voelde me claustrofobisch, afgesloten en rumoer. Het woog niet op tegen de voordelen, waarvan snelheid wel een hele grote is. Rij je op een racefiets 31-32 kmu dan zit je in een mango op 50!
Aspect van veiligheid vind ik discutabel..
Aspect van veiligheid vind ik discutabel..
Groet,
Eric
-4 wheels to move your body, 2 wheels to move your soul-
Eric
-4 wheels to move your body, 2 wheels to move your soul-
Correct, ben ik met je eens. Maar als ik nou eens een cruisesnelheid van 50 kan halen dan is het "slechts" 2 tot 2 en een half uur.rene schreef:Elke beetje fatsoenlijke fietsen dealer heeft FLYER in het assortiment -> deze heeft ook een Hi speed motor en wordt zonder problemen verkocht. Heeft een trapondersteuning tot 40km/h en heeft een racefiets & ATB uitvoering in het assortiment. Ook een fantastich mooie Rohlhoff naaf is te krijgen op die fietsen.
Ik word op mn woon-werk route wel eens ingehaald door een kerel in spijkerbroek met winterjas, lekker rechtop.. met een gangetje tegen de 40.. Volgens mij een Idworks fiets ofzo.. Wel lekker om ff uit de wind te fietsen
Maar het zal inderdaad niet legaal zijn in NL, maar ze fietsen wel rond.
Maar het zal inderdaad niet legaal zijn in NL, maar ze fietsen wel rond.