Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Welke fiets voor dagelijks lange afstanden?

rbr
Forum-lid

Gebruikersavatar rbr 04 okt 2011 12:02

Zonder de pessimist te willen zijn: 3,5 tot 4 uur per dag op de fiets is wel erg veel. Je moet je afvragen of je niet oververmoeid raakt door deze dagelijkse inspanning. Als je niet met de auto wil (om wat voor reden dan ook) en het openbaar vervoer is geen optie, dan lijkt een brommer me niet zo'n slecht idee.

Een tijdje geleden was er ook een topic wat hierover ging. Misschien dat deze persoon zijn ervaringen kan delen?
Twitter: @rbruijns

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 04 okt 2011 12:19

rene schreef:Elke beetje fatsoenlijke fietsen dealer heeft FLYER in het assortiment -> deze heeft ook een Hi speed motor en wordt zonder problemen verkocht. Heeft een trapondersteuning tot 40km/h en heeft een racefiets & ATB uitvoering in het assortiment. Ook een fantastich mooie Rohlhoff naaf is te krijgen op die fietsen.

8-)
Het is ook niet verboden om 't te verkopen, je mag er alleen niet op de openbare weg mee komen. Je rijdt op een niet gekeurd en niet verzekerd motorvoertuig, als je een ongeluk veroorzaakt heb je een heel groot probleem. Wat mij betreft volledig terecht ook dat dit geen fietsen meer zijn volgens de Nederlandse wet, wat heeft 't nu met fietsen te maken als 95% van het vermogen door een motor geleverd wordt?
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

baron062
Forum-lid

baron062 04 okt 2011 12:55

Als eerder gezegt: neem een Velomobiel Quest.
http://www.velomobiel.nl/quest/
Collega van mij rijdt er 3x per week mee van Almere-noord naar station Sloterdijk, Amsterdam. 44km enkele reis. Na 10 jaar niet gesport te hebben beginnen de gemiddelde snelheden nu op te lopen tot 40km/uur+...

-eric-
Forum-lid

-eric- 06 okt 2011 12:59

Of een Mango of Allweder... Zelf heb ik ooit een keer zo'n ding gehuurd maar ik werd gek van het lawaai en gehobbel. Mijn voorkeur zou uitgaan naar een 2-wielige lowracer ligfiets. Misschien minder bescherming tegen de elementen en minder aerodynamica, maar stilte aan je hoofd en je kunt tenminste om kuilen heen...
Groet,
Eric

-4 wheels to move your body, 2 wheels to move your soul-

baron062
Forum-lid

baron062 06 okt 2011 15:53

Lowracer is ook leuk, maar haalt het kwa snelheid, comfort en veiligheid niet bij een goede velomobiel. De Quest is dan een van de snelste trouwens.... dat lawaai, daar heb je een punt ja, zeker als je over steentjes rijdt.

-eric-
Forum-lid

-eric- 06 okt 2011 16:01

Ik dacht dat een velomobiel je van hèt zou zijn... Voor mij, niets dan minder waar, ik voelde me claustrofobisch, afgesloten en rumoer. Het woog niet op tegen de voordelen, waarvan snelheid wel een hele grote is. Rij je op een racefiets 31-32 kmu dan zit je in een mango op 50!

Aspect van veiligheid vind ik discutabel..
Groet,
Eric

-4 wheels to move your body, 2 wheels to move your soul-

mrbolshoi
Forum-lid

mrbolshoi 07 okt 2011 18:16

rene schreef:Elke beetje fatsoenlijke fietsen dealer heeft FLYER in het assortiment -> deze heeft ook een Hi speed motor en wordt zonder problemen verkocht. Heeft een trapondersteuning tot 40km/h en heeft een racefiets & ATB uitvoering in het assortiment. Ook een fantastich mooie Rohlhoff naaf is te krijgen op die fietsen.

8-)
Correct, ben ik met je eens. Maar als ik nou eens een cruisesnelheid van 50 kan halen dan is het "slechts" 2 tot 2 en een half uur.

mrbolshoi
Forum-lid

mrbolshoi 07 okt 2011 19:29

Overigens begint een auto mij ook wel wat te lijken.
En als ik dan nog kan carpoolen met collega's dan is het helemaal mooi.
Eerst maar eens zien met wat voor voorstel het werk komt.

martijnm
Forum-lid

martijnm 08 okt 2011 18:39

Ik word op mn woon-werk route wel eens ingehaald door een kerel in spijkerbroek met winterjas, lekker rechtop.. met een gangetje tegen de 40.. Volgens mij een Idworks fiets ofzo.. Wel lekker om ff uit de wind te fietsen :)
Maar het zal inderdaad niet legaal zijn in NL, maar ze fietsen wel rond.

Plaats reactie