Het is maar hoe je het bekijkt. Als je het internet afstruint kom je inderdaad op lagere prijzen uit dan welke ik reken (nog even afgezien van de verzendkosten en de recente prijsverhogingen van DT Swiss). Dat kan ook niet anders. Wat ik doe is maatwerk en geen grootproductie, en daar reken ik een eerlijke prijs voor. Webshops kopen hun goederen groot en goedkoop in en verkopen tegen afbraakprijzen zonder er enige toegevoegde waarde aan mee te geven. Ik kan niet én goedkoop én kwalitatief goed zijn en daarnaast ook veel service en garantie bieden. Het bewijs daarvoor hangt bij mij in de zaak, in de vorm van wekelijks 2-3 "internetsetjes" welke mij ter reparatie en verbetering worden aangeboden. Gebroken spaken en nippels, te korte of verkeerde spaken, ongesmeerde nippels, spaakspanningen fluctuerend tussen de 0-150 kilo, linkse velg rechts gebruiken, etc, etc. Echt rampzalig. Later deze week zal ik er eens een paar voorbeelden van posten op mijn facebook: Wheel-Tec facebookamclassic-fan schreef:Ik vind 't nogal aan de prijs.
2 XR270's zijn samen: €80
Naven: €360
Spaken en nippels: €100
Dan hou je nog €150 over om de boel in elkaar te zetten...
Zuiver hypothetisch zou ik er ook gewoon 150 Euro voor moeten rekenen als iemand al deze onderdelen los bij mij aan zou bieden en mij vraagt om er een wielset mee te maken. Inclusief spaaklengte berekenen (of controleren in dit geval), voorbewerken, vlechten, spannen, ontstressen, richten en borgen, en 1 bak koffie ben ik er tenslotte ook bijna 3 uur mee bezig. Dus duur? Het is maar hoe je het bekijkt....
En om me even netjes voor te stellen: Voor wie mij nog niet kent: mijn naam is Marc, en ik ben de eigenaar van WheelTec. Mijn missie en passie is het bouwen van exact op de gebruiker afgestemde wielsets van de hoogst mogelijke kwaliteit. Eén voor één en spaak voor spaak. Op dit forum zal ik me weinig mengen in discussies over WheelTec, tenzij het zaken in mijn ogen kan verduidelijken. Dat krijgt voor mij namelijk te snel een "wij van WC-eend gehalte", dus dat doe ik liever niet, ik hoop dat men dat begrijpt. Voor individuele vragen en contacten: ik kom hier niet dagelijks, dus dat doe ik hier ook liever niet. Daar zijn email en telefoon en persoonlijk contact in de winkel veel beter geschikt voor. Voor de rest zal ik graag af en toe eens een poging wagen om een leuke bijdrage te leveren op dit forum.