Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Ervaringen met Wheel-Tec

Gebruikersavatar
WheelTec
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 14 nov 2011 11:12
Locatie: Noord-Scharwoude
Contact

Gebruikersavatar WheelTec 14 nov 2011 12:18

amclassic-fan schreef:Ik vind 't nogal aan de prijs.
2 XR270's zijn samen: €80
Naven: €360
Spaken en nippels: €100

Dan hou je nog €150 over om de boel in elkaar te zetten...
Het is maar hoe je het bekijkt. Als je het internet afstruint kom je inderdaad op lagere prijzen uit dan welke ik reken (nog even afgezien van de verzendkosten en de recente prijsverhogingen van DT Swiss). Dat kan ook niet anders. Wat ik doe is maatwerk en geen grootproductie, en daar reken ik een eerlijke prijs voor. Webshops kopen hun goederen groot en goedkoop in en verkopen tegen afbraakprijzen zonder er enige toegevoegde waarde aan mee te geven. Ik kan niet én goedkoop én kwalitatief goed zijn en daarnaast ook veel service en garantie bieden. Het bewijs daarvoor hangt bij mij in de zaak, in de vorm van wekelijks 2-3 "internetsetjes" welke mij ter reparatie en verbetering worden aangeboden. Gebroken spaken en nippels, te korte of verkeerde spaken, ongesmeerde nippels, spaakspanningen fluctuerend tussen de 0-150 kilo, linkse velg rechts gebruiken, etc, etc. Echt rampzalig. Later deze week zal ik er eens een paar voorbeelden van posten op mijn facebook: Wheel-Tec facebook

Zuiver hypothetisch zou ik er ook gewoon 150 Euro voor moeten rekenen als iemand al deze onderdelen los bij mij aan zou bieden en mij vraagt om er een wielset mee te maken. Inclusief spaaklengte berekenen (of controleren in dit geval), voorbewerken, vlechten, spannen, ontstressen, richten en borgen, en 1 bak koffie ben ik er tenslotte ook bijna 3 uur mee bezig. Dus duur? Het is maar hoe je het bekijkt....

En om me even netjes voor te stellen: Voor wie mij nog niet kent: mijn naam is Marc, en ik ben de eigenaar van WheelTec. Mijn missie en passie is het bouwen van exact op de gebruiker afgestemde wielsets van de hoogst mogelijke kwaliteit. Eén voor één en spaak voor spaak. Op dit forum zal ik me weinig mengen in discussies over WheelTec, tenzij het zaken in mijn ogen kan verduidelijken. Dat krijgt voor mij namelijk te snel een "wij van WC-eend gehalte", dus dat doe ik liever niet, ik hoop dat men dat begrijpt. Voor individuele vragen en contacten: ik kom hier niet dagelijks, dus dat doe ik hier ook liever niet. Daar zijn email en telefoon en persoonlijk contact in de winkel veel beter geschikt voor. Voor de rest zal ik graag af en toe eens een poging wagen om een leuke bijdrage te leveren op dit forum.

R1Phrankey
Forum-lid
Berichten: 424
Lid geworden op: 14 aug 2011 19:22
Locatie: Roosendaal

R1Phrankey 14 nov 2011 19:14

Marc, bedankt voor de uitleg. De prijs voor het bouwen van de wielen lijkt me reeel en nog altijd een stuk goedkoper dan Ernie rekent voor een wielset (met aero spaken).
Ik wacht even jouw nieuwe stickerdesign af voor de velgen, maar dan kun je van mij een bestelling XR270/DT240s/CXRay verwachten. :)
Mechanische doping? --> Sorin bicarbon slimline

kennyd
Forum-lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 13 feb 2010 15:34

kennyd 14 nov 2011 20:46

En ik ga de mijne toch ook laten maken. Had ze ook door een vriend kunnen laten spaken. Maar als je leest hoe Marc tewerk gaat en welk materiaal daarvoor gebruikt , dan is zijn prijs gerechtvaardigd.
Hier in België ligt het uurloon van een vakman rond de 40 euro. Als je dan 3 uur werkt aan de wielen en 12O euro verdient, blijft er 30 euro over. Verzendingskosten en een drinkgeld voor goed geleverd werk en de kous is rond. Kwaliteit betaal je. Als de mensen een offerte laten maken, willen ze altijd het goedkoopste. Alleen staat op een offerte ni of het goed of slecht gedaan is. Dus ga ik toch kiezen voor de kwaliteit die ik bij Wheel-tec ga krijgen en ben ik bereid daarvoor te betalen. En dan heb ik een toch wat exclusiever setje dan de Shamals, die toch ook een goede faam hebben. Heb zelf al Khamsins, Vento's, Zonda's en FFWD F6R's en wou nu een keer zelfgespaakte wielen.

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5542
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 14 nov 2011 21:13

Welkom op het forum Marc. Goed dat je hier uitleg komt geven. Kwaliteit moet inderdaad altijd betaald worden. Dus als je zorgt dat je kwaliteit levert zullen de mensen vanzelf merken dat je je geld waard bent. Het is tegenwoordig met de internetmarkt natuurlijk erg makkelijk om iemand met prijzen te bashen.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3130
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 10 jun 2016 08:36

Even dit Topic afstoffen.

Heb een zeer nare/slechte ervaring met Wheel Tec.

Midden 2013 koop ik bij Wheel Tec een ENVE 45 met CK R45 naven, niet goedkoop maar ok duur is goed zullen we maar zeggen.

Deze wielset denk ik heeft 5dkm gedraaid daar ik deze a) niet gebruik in de winter en b) niet in de regen mee rijdt en c) ik de keuze heb uit meerdere wielsets.

Afgelopen Maart merkte een tik in het achterwiel, en heb het wielset aangeboden voor onderhoud bij een lokale wielspecialist, bij demontage bleek een lager volledig kapot gedraaid te zijn en de lagerzitting gescheurd. Wielspecialist vond dit niet normaal en verwees me naar Wheel Tec. Wheel Tec contact opgenomen, en was verbijsterd dat ik de wielset ergens anders dan bij hem voor onderhoud had aangeboden, heb hem toen aangegeven dat deze ook gespecialiseerd is in wielen en Wheel Tec 200+ km van mij zit. Wheel Tec gaf aan dat ik de wielset moest opsturen en dat het werd gerepareerd. Zo gezegd, zo gedaan.

Tot mijn verbijstering kreeg ik een rekening voorgeschoteld waar je een goedkope alu set van kopen, dit heb ik middels mail aan hun gecommuniceerd en dat ik hier niet blij mee ben maar de rekening betaal, reeds geschiedt....Blijf erbij dat dit falen niet mag gebeuren maar Wheel Tec gooit het op slecht/geen onderhoud....Ter info rijdt in de winter door de Ardennen en regen/sneeuw en laatst deze wielen nagekeken en vet en alles zag er intern nog perfect uit.....

Maar nu komt de briljante actie: fietsmaat reageert op FB naar aanleiding van mijn klacht. Ik vind zijn bericht leuk, en vervolgens reageert Wheel Tec en blokt ons op zijn FB pagina....te triest voor woorden.....

Daarna toch kunnen reageren op zijn FB bericht met een ander account :-)

Dus bij deze is Wheel Tec een no-go voor mij, ben niet kinderachtig om geld uit te geven maar verwacht wel service.....
YFood !!!

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 9080
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 10 jun 2016 08:50

Maar waarom niet direct met wheel-tec contact opgenomen?
Ik heb juist goede ervaring met Marc 1x wiel keurig gerapareerd en na 3/4 jaar minimale speling op hope naaf opgestuurd speling er uit en geserviced kosten €0,- ook het terugsturen op zijn kosten.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3130
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 10 jun 2016 08:53

nijkie schreef:Maar waarom niet direct met wheel-tec contact opgenomen?
Ik heb juist goede ervaring met Marc 1x wiel keurig gerapareerd en na 3/4 jaar minimale speling op hope naaf opgestuurd speling er uit en geserviced kosten €0,- ook het terugsturen op zijn kosten.
Omdat deze andere wielspecialist bij mij om de hoek ligt, en de rompslomp en risico van opsturen wilde vermijden bij normaal onderhoud. Na constatering van het probleem direct contact opgenomen en heb hem ook aangeven waar ik onderhoud had laten plegen en ook aangegeven dat hij desbetreffende kon bellen voor verdere info, daar had hij geen boodschap aan.

Zoals jezelf aangeeft je hebt 0€ betaald en ik de volle mep voor een abnormaal defect... :dislike:
YFood !!!

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 9080
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 10 jun 2016 09:27

Op FB staat ook het verhaal van beide kanten zoals ik lees heb je je niet aan de onderhoudt voorschriften gehouden?
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24317
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 10 jun 2016 09:38

Welke onderhoudsvoorschriften? Het zou toch van de zotte zijn als je na goed 1000 km nieuw vet in de lagers moet steken omdat het jaar om is?

Snap best dat z'n 1e reactie als je een 3 jaar oude wielset binnen krijgt met droog gelopen lagers, maar als vervolgens blijkt dat er maar 5000 km mee gereden is dan wordt 't verhaal toch wel anders. Daarnaast verwacht je enige duurzaamheid van Chris King naven, als het nu een ultra lichte weightweenie naaf was geweest had het nog iets anders gelegen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 10 jun 2016 09:42

Het probleem is alleen dat hun kant van het verhaal niet zo interessant is. Als je daarmee een ontevreden klant creëert, die nooit meer terugkomt en dat ook nog rondvertelt, dan verlies je gewoon als bedrijf. Eén van de eerste dingen die ik geleerd heb in retail is dat het geen zin heeft om een discussie te winnen als je daarmee een klant verliest. En hoe meer je als bedrijf met je hakken in het zand gaat staan, hoe meer je verliest.

Service die in een overduidelijk garantiegeval gegeven wordt zegt niet zoveel over de service-kwaliteit van een bedrijf. Hoe ze in dit soort wat minder duidelijke situaties ermee omgaan zegt veel meer en in dit geval zegt het dat Wheel-Tec daar op z'n minst moeite mee heeft.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3130
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 10 jun 2016 10:17

nijkie schreef:Op FB staat ook het verhaal van beide kanten zoals ik lees heb je je niet aan de onderhoudt voorschriften gehouden?
Volledig met je eens dat een wielset onderhoudt nodig heeft, elk jaar als je deze alleen bij mooi weer gebruikt lijkt me sterk.

Wheel Tec gooit het op te weinig smering, hoe hij daarbij komt snap ik niet daar een andere wielspecialist de as had gedemonteerd en alles had schoongemaakt.

Hoe het ook is, heb de rekening betaald en voor mij is de zaak afgedaan en weet wat voor zaak Wheel Tec is.
YFood !!!

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4390
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 10 jun 2016 10:26

Ik heb drie jaar geleden een wielset laten bouwen met Hope naven waar ik geen spijt van heb gehad. Wielen lopen nog steeds goed, lagers zijn wel geseald.
Contact liep goed en ben verder zeer tevreden over de kwaliteit.
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

Plaats reactie