Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Tips voor montagestandaard?

stokie
Forum-lid
Berichten: 1526
Lid geworden op: 27 jul 2008 15:48

stokie 09 okt 2011 22:54

ik was mijn fiets er altijd op een vertoont nog geen roest sporen

bertpleizier
Forum-lid
Berichten: 348
Lid geworden op: 24 sep 2005 20:50

bertpleizier 13 okt 2011 15:07

Inmiddels is de Tacx T3050 binnen. Zware (dus stevige en stabiele) standaard voor het betere reparatie, afstel. en schoonmaakwerk.

Eén minpuntje: de bevestiging van de ligger op de buis is niet helemaal super. Wellicht dat ik hier nog een boutje door boor om te borgen.

Gebruikersavatar
ruud1988
Forum-lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 13 aug 2011 19:13
Locatie: Tilburg

Gebruikersavatar ruud1988 15 okt 2011 15:44

Heb vandaag een montage standaard binnen gehad,ik had deze op marktplaats gekocht.
Zijn nieuw en kosten 40,00 euro inclusief klein plaatje erop voor gereedschap.Zeer goede kwaliteit en zeer stabiel.
echt de moeite waard ;)
Focus variado 3.0

frenkie
Forum-lid
Berichten: 837
Lid geworden op: 23 mei 2008 13:09

frenkie 15 okt 2011 17:45

bertpleizier schreef: Eén minpuntje: de bevestiging van de ligger op de buis is niet helemaal super. Wellicht dat ik hier nog een boutje door boor om te borgen.
Bert, wat bedoel je precies met niet super?

Wel leuk trouwens als je dit draadje terugleest. Iedereen is het gewoon met elkaar eens, wat volgens mij een unieke gebeurtenis is op fietsforum ;)
De één is een stylist, de ander knakt gewoon z'n fiets in tweeën
LRTV Swift

bertpleizier
Forum-lid
Berichten: 348
Lid geworden op: 24 sep 2005 20:50

bertpleizier 15 okt 2011 23:19

Vandaag de standaar voor het eerst gebruikt waar hij o.a. voor bedoeld is: schoonmaken en smeren. In het namiddagzonnetje de standaard buiten gezet, fiets er op en met de tuinslang (met warm water) en een autoshampoosopje de fiets netjes schoongemaakt. Daarna de bewegende delen gesmeerd. Olie kan nu een nachtje in de ketting trekken, morgen de ketting nalopen met een doek.

bertpleizier
Forum-lid
Berichten: 348
Lid geworden op: 24 sep 2005 20:50

bertpleizier 16 okt 2011 13:46

frenkie schreef:Bert, wat bedoel je precies met niet super?
De ligger waar je je fiets op vast zet, zit niet geborgd op de staander. De ligger is over de pijp geschoven en met een klem vastgeklemd. Wanneer je de klem losmaakt om de fiets te draaien, kun je dus zo de ligger van de staander tillen, omdat de ligger maar een paar cm over de buis geschoven is.

Gebruikersavatar
loos
Forum-lid
Berichten: 3602
Lid geworden op: 21 mei 2010 21:09
Locatie: Bergschenhoek

Gebruikersavatar loos 16 okt 2011 20:06

bertpleizier schreef:
frenkie schreef:Bert, wat bedoel je precies met niet super?
De ligger waar je je fiets op vast zet, zit niet geborgd op de staander. De ligger is over de pijp geschoven en met een klem vastgeklemd. Wanneer je de klem losmaakt om de fiets te draaien, kun je dus zo de ligger van de staander tillen, omdat de ligger maar een paar cm over de buis geschoven is.
Ah, daar is een trucje voor. Je kunt met de schroef de klem zo los zetten dat de fiets nog rond kan draaien zonder te zakken.
Minder handelingen, en je fiets zakt ook niet meer.
Afbeelding

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5206
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 16 okt 2011 21:02

bertpleizier schreef:
frenkie schreef:Bert, wat bedoel je precies met niet super?
De ligger waar je je fiets op vast zet, zit niet geborgd op de staander. De ligger is over de pijp geschoven en met een klem vastgeklemd. Wanneer je de klem losmaakt om de fiets te draaien, kun je dus zo de ligger van de staander tillen, omdat de ligger maar een paar cm over de buis geschoven is.
Ik heb ook de T3050 en hoef niet de ligger los te maken om te draaien. Op de standaard zit een klem en onder de ligger zit een klem. Eerst doe ik de klem van de standaard los om de hoogte in te stellen. Daarna doe ik de klem van de ligger los en plaats ik hem op de standaard en klem hem weer vast. Zodra de fiets er op staat kan ik hem vrij ronddraaien zonder dat ik een klem los hoef te maken.

Erg te spreken over de Spider T3050!

bertpleizier
Forum-lid
Berichten: 348
Lid geworden op: 24 sep 2005 20:50

bertpleizier 17 okt 2011 10:25

Ik heb geen problemen met de hoogteinstelling hoor, loos en NuitKor. Alleen vind ik de bevestiging van de ligger op de staander "minimaal". Een borgpennetje er door en het is opgelost.

JurjenVos2
Forum-lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 29 nov 2011 21:07

JurjenVos2 30 nov 2011 16:14

Ik heb zelf de tacx cycle motion stand en vind het een fijn ding!!
Niet geschoten is altijd mis!


Zannata Z82 ultegra :)

Plaats reactie