Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Shimano eigenaar van Campagnolo?

lavsson
Forum-lid
Berichten: 538
Lid geworden op: 31 mei 2010 22:20

lavsson 27 nov 2010 13:29

Composite schreef: En wat wou je hiermee dan zeggen? Het verandert niets aan de huidige verhoudingen in de markt of het onderscheid in de producten.


Dat weet je natuurlijk nooit. Er zal in ieder geval achter de schermen meer invloed van Shimano in de bedrijfsvoering van Campa zijn. Bijvoorbeeld, het is toch niet ondenkbaar dat Campa helemaal geen elektronisch schakelen wil invoeren, maar dat Shimano dat er doorheen drukt omdat zij daar wel toekomst in zien?
Composite schreef:Shimano is geen eigenaar van Campagnolo, ze hebben slechts een partij aandelen in Campa.


In het vennootschapsrecht werkt het helaas zo dat een aandeelhouder eigenaar van de onderliggende vennootschap is. Als je bedoelt dat ze geen 100%-eigendom hebben, dan klopt dat inderdaad.

marsman
Forum-lid
Berichten: 2563
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 27 nov 2010 14:45

Volgens mij heeft Shimano inderdaad een belang in Campa middels aandelen, maar dat baseer ik alleen op een stukje dat ik ooit ergens gelezen heb. Zou slim zijn, concurrentie is in basis goed voor alle partijen zolang er geen slachtoffers vallen met faillissementen e.d. Door je beide te richten op een bepaalde markt gaat dat prima. Shimano op de mainstream en voormontage, Campa op de hogere kant van de markt. Door het belang in Campa kan Shimano via een omweg toch invloed uitoefenen op het beleid en een graantje meepikken van de winst (als die er al is). Ik denk verder dat de overname nooit zal worden goedgekeurd door een instantie als de NMA op Europees niveau.
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

ikgavast
Forum-lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 11 sep 2010 18:52

ikgavast 27 nov 2010 19:55

Ach een aandeel campa in handen van shimano, nou en.
Of je moet een verstokte campa fan en shimano hater zijn. Tja, dan maar over op sram. De hele campa versus shimano discussie is volgens mij alleen voor leeghoofden, de 1 houdt van wit, de ander ziet liever zwart en tegenwoordig is er ook grijs.
Ieder monteert lekker zelf wat hij zelf het liefst wil. Ach mercedes en bmw gaan ook samen motoren ontwikkelen, ook verstokte concurrenten. Er is in de industrie veel meer samenwerking dan men wil toegeven.
Viva il ciclismo

sparkx
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 dec 2009 15:10

sparkx 28 nov 2010 15:00

@ marsman heb dit ook gelezen en als ik me niet vergis zelfs in "Fiets". Campa zat in slechte papieren en shimano heeft toenertijd geld geînvesteerd anders ging campa overkop.
Maar ligt hier eigenlijk iemand wakker van ???
Dit verklaart ook waarom shimano campa niet ziet als concurent maar dat Sram beschouwd wordt als grote "tegenstander"

morel
Forum-lid
Berichten: 801
Lid geworden op: 21 jan 2007 00:23

morel 28 nov 2010 23:23

Hoi,

Waar rijden we in de toekomst dan mee ?

Met Campmano of Shimagnolo :D

We wachten nog maar even af............

Grtz,
Morel

kees0251
Forum-lid
Berichten: 2117
Lid geworden op: 28 aug 2010 14:53

kees0251 28 nov 2010 23:54

Morel schreef:Hoi,

Waar rijden we in de toekomst dan mee ?

Met Campmano of Shimagnolo :D



Grtz,
Morel


Dat doe ik het hele jaar al......
Cheap light strong, choose two

morel
Forum-lid
Berichten: 801
Lid geworden op: 21 jan 2007 00:23

morel 29 nov 2010 00:26

Kees0251 schreef:
Morel schreef:Hoi,

Waar rijden we in de toekomst dan mee ?

Met Campmano of Shimagnolo :D



Grtz,
Morel


Dat doe ik het hele jaar al......


Die zit......

Grtz,
Morel.

Plaats reactie