Daar ben ik het deels mee eens. Aan de ene kant zou ik totaal geen moeite hebben met een ongelakt carbon frame. Sterker nog dat is best stijlvol en ik krijg niet direct het gevoel van een dertien in een dozijn frame. Ik knap eerder af op de vormen van een frame, dan dat er wel of geen lak opzit.
Echter door een frame te lakken kan het (ietsje) aerodynamischer worden, denk bijvoorbeeld aan de R-surface technologie. Ik heb echter het gevoel dat aerodynamica in dit geval ondergeschikt is, aangezien er anders al lang een carbon frame zou zijn gekomen
herspuiten of nieuw kopen
In ieder geval het frame houden en dan of spuiten of lekker kaal maken (wat JIIJ mooier of beter lijkt) en vervolgens lekker op laten bouwen met de door jou gewenste groep. Dan heb je denk ik een weer een prachtige fiets waar je jaren lang plezier van kunt hebben. Er zien hier mensen op het forum die eens in de zoveel jaar hun titanium of stalen frame opnieuw opbouw. Gelijk hebben ze met een frame van zulk mooi materiaal.
Laatst gewijzigd door robby72 op 24 okt 2011 20:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Als het frame bevalt gewoon laten herspuiten. Dan heb je hem echt hoe je hem hebben wilt. Als je zelf handig bent kun je naar een webwinkel voor de groep en bespaar je op de groep en arbeidsloon. Aan de andere kant is een fietsenmaker in de buurt ook nooit weg en als je die Eur 200 extra over weer een jaar of 6 afschrijft vallen de extra kosten ook wel weer mee.
Laatst gewijzigd door jsparie op 25 okt 2011 19:52, 1 keer totaal gewijzigd.
- de zwarten
- Forum-lid HC
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17
Wat is het huidige kleurschema? rood-wit-blauw (zoals Motorola ploeg?)
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®