Nieuwe LOOK 695 gespot
Le Grimpeur schreef:@arjan916. Eigenlijk wel een slim idee, zo'n crankstel voor 'gewone' en compact kettingwielen. Gezien de discussies hier op het forum, zou dit aantrekkelijk kunnen zijn voor veel forumleden. En ja, of je 't fraai vind is natuurlijk persoonlijk. Wie weet rijden we er over een aantal jaren 'allemaal' wel mee, zeker als de profs het ook gaan gebruiken:D!
Wat is hier handig aan?
Gewoon een compact nemen, waar je ook 39 en 53t kettingbladen op kunt monteren. Ik zie het voordeel niet.
Race: Giant TCR en Giant Propel
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity
Jules_msk schreef:Super mooie fiets. Lekker fel.
En daarom schreeuwt deze fiets toch om een setje mooie wielen waar dat fluoriserende roze mooi in terug komt? Deze wielen zijn natuurlijk veel te saai voor zo'n brute kar.
Wordt t misschien wel een beetje een vrouwenfiets, maar toch.
-
- Forum-lid
Lavsson schreef:Jules_msk schreef:Super mooie fiets. Lekker fel.
En daarom schreeuwt deze fiets toch om een setje mooie wielen waar dat fluoriserende roze mooi in terug komt? Deze wielen zijn natuurlijk veel te saai voor zo'n brute kar.
Is het volgens mij nu ook al..
wezep schreef:Le Grimpeur schreef:@arjan916. Eigenlijk wel een slim idee, zo'n crankstel voor 'gewone' en compact kettingwielen. Gezien de discussies hier op het forum, zou dit aantrekkelijk kunnen zijn voor veel forumleden. En ja, of je 't fraai vind is natuurlijk persoonlijk. Wie weet rijden we er over een aantal jaren 'allemaal' wel mee, zeker als de profs het ook gaan gebruiken:D!
Wat is hier handig aan?
Gewoon een compact nemen, waar je ook 39 en 53t kettingbladen op kunt monteren. Ik zie het voordeel niet.
Het zal misschien handig kunnen zijn hen die alleen bij machte zijn om zelf 5 kettingbladboutjes te wisselen...
Voor degene die ietsje pietsje handiger zijn en gewoon een complete crank wisselen is de optie 2 cranks met ieder d'r eigen specifiek ontworpen bevestiging m.i. de betere keuze.
Afgezien van het optische voordeel, ben je ook nog in t gewicht voordeel, je hoeft immers geen overtollig materiaal mee te zeulen voor de niet gebruikte boutgaten
Maar eerlijk is eerlijk (=vals?) het frame op zich vind ik een heel mooi ding.
Desondanks zul je mij er niet mee zien rijden; t is Frans...
DickyGiovanni schreef:Lavsson schreef:Jules_msk schreef:Super mooie fiets. Lekker fel.
Is het volgens mij nu ook al..
Nee, man. Roze fietsen zijn doorgaans heel mannelijk...
http://thebikelane.files.wordpress.com/ ... ntador.jpg
Ik vind er niets aan. innovatieve stuurpen - leuk maar lelijk - knik in de bovenbuis is totaal niet functioneel en in mijn ogen ook lelijk. Doe mij maar de Looks van een paar jaar terug
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
-
- Forum-lid HC
Frame rijdt naar eigen ervaring heel erg goed maar dat doet de 596 ook en die ziet er in zwart met rood stukken beter uit (wel vreemd dat de 695 het enige look frame is dat nog in xxl wordt gemaakt).
695 heeft heel vel gimmicks maar de enige die er echt uitspringt is het feit dat het het eerste frame is dat de klant echt de keuze laat tussen mechanisch schakelen en Di2 waarbij de kabels voor de laatste heel mooi door het frame worden geleidt.
695 heeft heel vel gimmicks maar de enige die er echt uitspringt is het feit dat het het eerste frame is dat de klant echt de keuze laat tussen mechanisch schakelen en Di2 waarbij de kabels voor de laatste heel mooi door het frame worden geleidt.
Het is toch een interessante ontwikkeling dat crankstel.
http://www.bikeradar.com/gallery/articl ... /article#3
Meer en meer worden de de methoden van construeren met carbon op de 'metaal' manier verlaten.
Waarmee er nog meer gewicht kan worden bespaart.
Vooral door het aantal verbindingen in het crankstel te verminderen zonder aan sterkte in te boeten.
Dan pas komen de voordelige eigenschappen van carbon volledig tot hun recht.
Een doorgaande ontwikkeling zoals dat gaat bij een nieuwe(vergeleken met metalen) grondstof.
Meer en meer worden de de methoden van construeren met carbon op de 'metaal' manier verlaten.
Vooral door het aantal verbindingen in het crankstel te verminderen zonder aan sterkte in te boeten.
Een doorgaande ontwikkeling zoals dat gaat bij een nieuwe(vergeleken met metalen) grondstof.
Zij is ook tegen
- Le Grimpeur
- Forum-lid
wezep schreef:Le Grimpeur schreef:@arjan916. Eigenlijk wel een slim idee, zo'n crankstel voor 'gewone' en compact kettingwielen. Gezien de discussies hier op het forum, zou dit aantrekkelijk kunnen zijn voor veel forumleden. En ja, of je 't fraai vind is natuurlijk persoonlijk. Wie weet rijden we er over een aantal jaren 'allemaal' wel mee, zeker als de profs het ook gaan gebruiken:D!
Wat is hier handig aan?
Is correct opgemerkt en zo wordt het in de praktijk natuurlijk ook meestal gedaan.
Het 'voordeel' van de Look ZED2-constructie is voor de producent (je kunt bij de aanbiedingen het merk blijven;)) en voor de gebruiker die dat per sé ook wil of die geen 'aangepaste' kettingbladen of kettingbladen van een ander merk op z'n compact wil monteren. De tijd zal wel leren of het een levensvatbaar idee is. 't Is in elk geval weer een van die eigenzinnige Look constructies.
60 x Ventoux
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
simen schreef:Het is toch een interessante ontwikkeling dat crankstel.
Niets bijzonders hoe dat frame gemaakt wordt. Andere merken doen het zo al 10-15 jaar met monocoque constructies. Look was alleen lang wat ouderwets met de productie methodes, op deze manier is er een stuk goedkoper te produceren. Al zie je dat natuurlijk niet terug in de prijs