Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Nieuwe LOOK 695 gespot

thja14
Forum-lid
Berichten: 436
Lid geworden op: 20 feb 2008 09:48

thja14 26 nov 2010 10:11

Er staan er meerdere in de winkel bij John Knoops in Mierlo. In verschillende kleurstellingen. Erg mooie fiets. Als ik het budget op het moment had zou ik het wel weten.
Passie voor het fietsen en de fietsen.

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6329
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 26 nov 2010 10:39

Klopt, Knoops heeft de Look al een maand in z,n winkel. Mooie fiets.

Gebruikersavatar
wezep
Forum-lid
Berichten: 1644
Lid geworden op: 04 mei 2005 10:06

Gebruikersavatar wezep 26 nov 2010 11:31

Le Grimpeur schreef:@arjan916. Eigenlijk wel een slim idee, zo'n crankstel voor 'gewone' en compact kettingwielen. Gezien de discussies hier op het forum, zou dit aantrekkelijk kunnen zijn voor veel forumleden. En ja, of je 't fraai vind is natuurlijk persoonlijk. Wie weet rijden we er over een aantal jaren 'allemaal' wel mee, zeker als de profs het ook gaan gebruiken:D!


Wat is hier handig aan?
Gewoon een compact nemen, waar je ook 39 en 53t kettingbladen op kunt monteren. Ik zie het voordeel niet.
Race: Giant TCR en Giant Propel
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity

lavsson
Forum-lid
Berichten: 538
Lid geworden op: 31 mei 2010 22:20

lavsson 26 nov 2010 19:43

Jules_msk schreef:Super mooie fiets. Lekker fel.


En daarom schreeuwt deze fiets toch om een setje mooie wielen waar dat fluoriserende roze mooi in terug komt? Deze wielen zijn natuurlijk veel te saai voor zo'n brute kar.

Wordt t misschien wel een beetje een vrouwenfiets, maar toch.

dickygiovanni
Forum-lid
Berichten: 1791
Lid geworden op: 04 aug 2010 01:20

dickygiovanni 26 nov 2010 19:48

Lavsson schreef:
Jules_msk schreef:Super mooie fiets. Lekker fel.


En daarom schreeuwt deze fiets toch om een setje mooie wielen waar dat fluoriserende roze mooi in terug komt? Deze wielen zijn natuurlijk veel te saai voor zo'n brute kar.

Wordt t misschien wel een beetje een vrouwenfiets, maar toch.


Is het volgens mij nu ook al..

Gebruikersavatar
arjan916
Forum-lid
Berichten: 703
Lid geworden op: 13 mar 2005 17:41

Gebruikersavatar arjan916 26 nov 2010 20:20

wezep schreef:
Le Grimpeur schreef:@arjan916. Eigenlijk wel een slim idee, zo'n crankstel voor 'gewone' en compact kettingwielen. Gezien de discussies hier op het forum, zou dit aantrekkelijk kunnen zijn voor veel forumleden. En ja, of je 't fraai vind is natuurlijk persoonlijk. Wie weet rijden we er over een aantal jaren 'allemaal' wel mee, zeker als de profs het ook gaan gebruiken:D!


Wat is hier handig aan?
Gewoon een compact nemen, waar je ook 39 en 53t kettingbladen op kunt monteren. Ik zie het voordeel niet.


Het zal misschien handig kunnen zijn hen die alleen bij machte zijn om zelf 5 kettingbladboutjes te wisselen...
Voor degene die ietsje pietsje handiger zijn en gewoon een complete crank wisselen is de optie 2 cranks met ieder d'r eigen specifiek ontworpen bevestiging m.i. de betere keuze.
Afgezien van het optische voordeel, ben je ook nog in t gewicht voordeel, je hoeft immers geen overtollig materiaal mee te zeulen voor de niet gebruikte boutgaten ;)

Maar eerlijk is eerlijk (=vals?) het frame op zich vind ik een heel mooi ding.
Desondanks zul je mij er niet mee zien rijden; t is Frans...
Alles voor de foto

http://www.arjan916.nl

lavsson
Forum-lid
Berichten: 538
Lid geworden op: 31 mei 2010 22:20

lavsson 26 nov 2010 20:30

DickyGiovanni schreef:
Lavsson schreef:
Jules_msk schreef:Super mooie fiets. Lekker fel.


En daarom schreeuwt deze fiets toch om een setje mooie wielen waar dat fluoriserende roze mooi in terug komt? Deze wielen zijn natuurlijk veel te saai voor zo'n brute kar.

Wordt t misschien wel een beetje een vrouwenfiets, maar toch.


Is het volgens mij nu ook al..


Nee, man. Roze fietsen zijn doorgaans heel mannelijk...
http://thebikelane.files.wordpress.com/ ... ntador.jpg

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 26 nov 2010 20:32

Ik vind er niets aan. innovatieve stuurpen - leuk maar lelijk - knik in de bovenbuis is totaal niet functioneel en in mijn ogen ook lelijk. Doe mij maar de Looks van een paar jaar terug
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 26 nov 2010 20:41

Frame rijdt naar eigen ervaring heel erg goed maar dat doet de 596 ook en die ziet er in zwart met rood stukken beter uit (wel vreemd dat de 695 het enige look frame is dat nog in xxl wordt gemaakt).
695 heeft heel vel gimmicks maar de enige die er echt uitspringt is het feit dat het het eerste frame is dat de klant echt de keuze laat tussen mechanisch schakelen en Di2 waarbij de kabels voor de laatste heel mooi door het frame worden geleidt.

simen
Forum-lid
Berichten: 1511
Lid geworden op: 20 aug 2006 22:54

simen 26 nov 2010 21:39

Het is toch een interessante ontwikkeling dat crankstel.

http://www.bikeradar.com/gallery/articl ... /article#3

Meer en meer worden de de methoden van construeren met carbon op de 'metaal' manier verlaten.
Waarmee er nog meer gewicht kan worden bespaart.
Vooral door het aantal verbindingen in het crankstel te verminderen zonder aan sterkte in te boeten.
Dan pas komen de voordelige eigenschappen van carbon volledig tot hun recht.
Een doorgaande ontwikkeling zoals dat gaat bij een nieuwe(vergeleken met metalen) grondstof.
Zij is ook tegen

Gebruikersavatar
Le Grimpeur
Forum-lid
Berichten: 2623
Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37

Gebruikersavatar Le Grimpeur 26 nov 2010 22:20

wezep schreef:
Le Grimpeur schreef:@arjan916. Eigenlijk wel een slim idee, zo'n crankstel voor 'gewone' en compact kettingwielen. Gezien de discussies hier op het forum, zou dit aantrekkelijk kunnen zijn voor veel forumleden. En ja, of je 't fraai vind is natuurlijk persoonlijk. Wie weet rijden we er over een aantal jaren 'allemaal' wel mee, zeker als de profs het ook gaan gebruiken:D!


Wat is hier handig aan?
Gewoon een compact nemen, waar je ook 39 en 53t kettingbladen op kunt monteren. Ik zie het voordeel niet.


Is correct opgemerkt en zo wordt het in de praktijk natuurlijk ook meestal gedaan.
Het 'voordeel' van de Look ZED2-constructie is voor de producent (je kunt bij de aanbiedingen het merk blijven;)) en voor de gebruiker die dat per sé ook wil of die geen 'aangepaste' kettingbladen of kettingbladen van een ander merk op z'n compact wil monteren. De tijd zal wel leren of het een levensvatbaar idee is. 't Is in elk geval weer een van die eigenzinnige Look constructies.
60 x Ventoux

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24317
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 26 nov 2010 22:31

simen schreef:Het is toch een interessante ontwikkeling dat crankstel.

http://www.bikeradar.com/gallery/articl ... /article#3

Meer en meer worden de de methoden van construeren met carbon op de 'metaal' manier verlaten.
Waarmee er nog meer gewicht kan worden bespaart.
Vooral door het aantal verbindingen in het crankstel te verminderen zonder aan sterkte in te boeten.
Dan pas komen de voordelige eigenschappen van carbon volledig tot hun recht.
Een doorgaande ontwikkeling zoals dat gaat bij een nieuwe(vergeleken met metalen) grondstof.


Niets bijzonders hoe dat frame gemaakt wordt. Andere merken doen het zo al 10-15 jaar met monocoque constructies. Look was alleen lang wat ouderwets met de productie methodes, op deze manier is er een stuk goedkoper te produceren. Al zie je dat natuurlijk niet terug in de prijs ;)
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie