Pagina 2 van 4

Geplaatst: 26 nov 2010 10:11
door thja14
Er staan er meerdere in de winkel bij John Knoops in Mierlo. In verschillende kleurstellingen. Erg mooie fiets. Als ik het budget op het moment had zou ik het wel weten.

Geplaatst: 26 nov 2010 10:39
door scottpch
Klopt, Knoops heeft de Look al een maand in z,n winkel. Mooie fiets.

Geplaatst: 26 nov 2010 11:31
door wezep
Le Grimpeur schreef:@arjan916. Eigenlijk wel een slim idee, zo'n crankstel voor 'gewone' en compact kettingwielen. Gezien de discussies hier op het forum, zou dit aantrekkelijk kunnen zijn voor veel forumleden. En ja, of je 't fraai vind is natuurlijk persoonlijk. Wie weet rijden we er over een aantal jaren 'allemaal' wel mee, zeker als de profs het ook gaan gebruiken:D!


Wat is hier handig aan?
Gewoon een compact nemen, waar je ook 39 en 53t kettingbladen op kunt monteren. Ik zie het voordeel niet.

Geplaatst: 26 nov 2010 19:43
door lavsson
Jules_msk schreef:Super mooie fiets. Lekker fel.


En daarom schreeuwt deze fiets toch om een setje mooie wielen waar dat fluoriserende roze mooi in terug komt? Deze wielen zijn natuurlijk veel te saai voor zo'n brute kar.

Wordt t misschien wel een beetje een vrouwenfiets, maar toch.

Geplaatst: 26 nov 2010 19:48
door dickygiovanni
Lavsson schreef:
Jules_msk schreef:Super mooie fiets. Lekker fel.


En daarom schreeuwt deze fiets toch om een setje mooie wielen waar dat fluoriserende roze mooi in terug komt? Deze wielen zijn natuurlijk veel te saai voor zo'n brute kar.

Wordt t misschien wel een beetje een vrouwenfiets, maar toch.


Is het volgens mij nu ook al..

Geplaatst: 26 nov 2010 20:20
door arjan916
wezep schreef:
Le Grimpeur schreef:@arjan916. Eigenlijk wel een slim idee, zo'n crankstel voor 'gewone' en compact kettingwielen. Gezien de discussies hier op het forum, zou dit aantrekkelijk kunnen zijn voor veel forumleden. En ja, of je 't fraai vind is natuurlijk persoonlijk. Wie weet rijden we er over een aantal jaren 'allemaal' wel mee, zeker als de profs het ook gaan gebruiken:D!


Wat is hier handig aan?
Gewoon een compact nemen, waar je ook 39 en 53t kettingbladen op kunt monteren. Ik zie het voordeel niet.


Het zal misschien handig kunnen zijn hen die alleen bij machte zijn om zelf 5 kettingbladboutjes te wisselen...
Voor degene die ietsje pietsje handiger zijn en gewoon een complete crank wisselen is de optie 2 cranks met ieder d'r eigen specifiek ontworpen bevestiging m.i. de betere keuze.
Afgezien van het optische voordeel, ben je ook nog in t gewicht voordeel, je hoeft immers geen overtollig materiaal mee te zeulen voor de niet gebruikte boutgaten ;)

Maar eerlijk is eerlijk (=vals?) het frame op zich vind ik een heel mooi ding.
Desondanks zul je mij er niet mee zien rijden; t is Frans...

Geplaatst: 26 nov 2010 20:30
door lavsson
DickyGiovanni schreef:
Lavsson schreef:
Jules_msk schreef:Super mooie fiets. Lekker fel.


En daarom schreeuwt deze fiets toch om een setje mooie wielen waar dat fluoriserende roze mooi in terug komt? Deze wielen zijn natuurlijk veel te saai voor zo'n brute kar.

Wordt t misschien wel een beetje een vrouwenfiets, maar toch.


Is het volgens mij nu ook al..


Nee, man. Roze fietsen zijn doorgaans heel mannelijk...
http://thebikelane.files.wordpress.com/ ... ntador.jpg

Geplaatst: 26 nov 2010 20:32
door timo2.0
Ik vind er niets aan. innovatieve stuurpen - leuk maar lelijk - knik in de bovenbuis is totaal niet functioneel en in mijn ogen ook lelijk. Doe mij maar de Looks van een paar jaar terug

Geplaatst: 26 nov 2010 20:41
door sharkman113
Frame rijdt naar eigen ervaring heel erg goed maar dat doet de 596 ook en die ziet er in zwart met rood stukken beter uit (wel vreemd dat de 695 het enige look frame is dat nog in xxl wordt gemaakt).
695 heeft heel vel gimmicks maar de enige die er echt uitspringt is het feit dat het het eerste frame is dat de klant echt de keuze laat tussen mechanisch schakelen en Di2 waarbij de kabels voor de laatste heel mooi door het frame worden geleidt.

Geplaatst: 26 nov 2010 21:39
door simen
Het is toch een interessante ontwikkeling dat crankstel.

http://www.bikeradar.com/gallery/articl ... /article#3

Meer en meer worden de de methoden van construeren met carbon op de 'metaal' manier verlaten.
Waarmee er nog meer gewicht kan worden bespaart.
Vooral door het aantal verbindingen in het crankstel te verminderen zonder aan sterkte in te boeten.
Dan pas komen de voordelige eigenschappen van carbon volledig tot hun recht.
Een doorgaande ontwikkeling zoals dat gaat bij een nieuwe(vergeleken met metalen) grondstof.

Geplaatst: 26 nov 2010 22:20
door Le Grimpeur
wezep schreef:
Le Grimpeur schreef:@arjan916. Eigenlijk wel een slim idee, zo'n crankstel voor 'gewone' en compact kettingwielen. Gezien de discussies hier op het forum, zou dit aantrekkelijk kunnen zijn voor veel forumleden. En ja, of je 't fraai vind is natuurlijk persoonlijk. Wie weet rijden we er over een aantal jaren 'allemaal' wel mee, zeker als de profs het ook gaan gebruiken:D!


Wat is hier handig aan?
Gewoon een compact nemen, waar je ook 39 en 53t kettingbladen op kunt monteren. Ik zie het voordeel niet.


Is correct opgemerkt en zo wordt het in de praktijk natuurlijk ook meestal gedaan.
Het 'voordeel' van de Look ZED2-constructie is voor de producent (je kunt bij de aanbiedingen het merk blijven;)) en voor de gebruiker die dat per sé ook wil of die geen 'aangepaste' kettingbladen of kettingbladen van een ander merk op z'n compact wil monteren. De tijd zal wel leren of het een levensvatbaar idee is. 't Is in elk geval weer een van die eigenzinnige Look constructies.

Geplaatst: 26 nov 2010 22:31
door amclassic-fan
simen schreef:Het is toch een interessante ontwikkeling dat crankstel.

http://www.bikeradar.com/gallery/articl ... /article#3

Meer en meer worden de de methoden van construeren met carbon op de 'metaal' manier verlaten.
Waarmee er nog meer gewicht kan worden bespaart.
Vooral door het aantal verbindingen in het crankstel te verminderen zonder aan sterkte in te boeten.
Dan pas komen de voordelige eigenschappen van carbon volledig tot hun recht.
Een doorgaande ontwikkeling zoals dat gaat bij een nieuwe(vergeleken met metalen) grondstof.


Niets bijzonders hoe dat frame gemaakt wordt. Andere merken doen het zo al 10-15 jaar met monocoque constructies. Look was alleen lang wat ouderwets met de productie methodes, op deze manier is er een stuk goedkoper te produceren. Al zie je dat natuurlijk niet terug in de prijs ;)