Dura Ace 7900 of Ultegra Di2
Ik zou DI2 pakken, puur omdat het sneller schakelt en ach het is ietsje zwaarder, maar dat kun je compenseren met een lichter frame, wielen, stuur, etc.
Het argument dat het niet 'mooi' genoeg zou zijn vind ik niet opgaan. Als je namelijk vooral een mooie groep wil zou je toch eerder op sram red of force uitkomen. Misschien ook nog wel eerder campa en die doen niet zo zeer onder voor de DA 7900
Het argument dat het niet 'mooi' genoeg zou zijn vind ik niet opgaan. Als je namelijk vooral een mooie groep wil zou je toch eerder op sram red of force uitkomen. Misschien ook nog wel eerder campa en die doen niet zo zeer onder voor de DA 7900
ik zou ook voor de DI2 kiezen.
maar mijn standpunt zou dan meer zijn dat je dan in het bezit bent van het "nieuwste van het nieuwste"
maar je kan je ook afvragen:
schakel ik veel?
welke groep heeft de mooiste looks?
en zo kan je vast nog wel wat meer bedenken
maar mijn standpunt zou dan meer zijn dat je dan in het bezit bent van het "nieuwste van het nieuwste"
maar je kan je ook afvragen:
schakel ik veel?
welke groep heeft de mooiste looks?
en zo kan je vast nog wel wat meer bedenken
Racefiets: Concorde R-blade full carbon 2009
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16483
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Bij een Dura Ace groep is de lagering van de verschillende componenten beter.
Verder vind ik de DA er beter uit zien.
Even off-topic: als ik echt moet kiezen kies ik altijd voor campa.
Maar daar bestaat een ander topic over.
Verder vind ik de DA er beter uit zien.
Even off-topic: als ik echt moet kiezen kies ik altijd voor campa.
Maar daar bestaat een ander topic over.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Ik heb alleen ervaring met de DA 7900. Maar die is ronduit geweldig. Ik (!) vind het mooi smoelen, schakeld lekker, remt goed...
En wat ik van Ultergra DI-2 heb gezien, knap ik nou niet echt op. Vind het gewoon minder mooi.
Als ik nu opnieuw zou moeten keizen zou ik echter wel de Ulegra DI-2 grondig in overweging nemen. Iig testen.
En wat ik van Ultergra DI-2 heb gezien, knap ik nou niet echt op. Vind het gewoon minder mooi.
Als ik nu opnieuw zou moeten keizen zou ik echter wel de Ulegra DI-2 grondig in overweging nemen. Iig testen.
Vandaag kwam ik bij mijn FM binnenwandelen en ja hoor, daar hadden ze nu ook een demo fiets staan met Ultegra Di2! Ik werd gelijk uitgenodigd om even te proberen, en dat was prettig hoor , dat schakeld als een warm mes door de boter, heeeeeerlijk, optisch iets minder en je moet niet af en toe vergeten je batterijtje te verwisselen!
Succes met je keuze!!
Succes met je keuze!!
BdK schreef:Ik zou DI2 pakken, puur omdat het sneller schakelt en ach het is ietsje zwaarder, maar dat kun je compenseren met een lichter frame, wielen, stuur, etc.
Het argument dat het niet 'mooi' genoeg zou zijn vind ik niet opgaan. Als je namelijk vooral een mooie groep wil zou je toch eerder op sram red of force uitkomen. Misschien ook nog wel eerder campa en die doen niet zo zeer onder voor de DA 7900
Deel ik helemaal
Als het mooi moet zijn en perfect moet werken moet je campa pakken
Daarbij vind ik zelfs de chorus beter dan de dura-ace.
Als ik iig voor de keuze stond tussen dura-ace of ultegra di2 ging ik zeker voor di2 ondanks dat de achter derri iets lomp is de rest is gewoon netjes
Ik stond voor de keuze tussen campa en di2 en ben vanwege een italiaans frame voor campa gegaan en hield zo zelfs nog wat euros in de tas
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike
Giant Ease e-bike
Ik heb met genaild met die man in Duitsland, die op het TOUR forum berichtte dat hij problemen met Di2 had: hij vertelde dat het al met al langer dan een maand geduurd heeft voordat er een diagnoseapparaat bij zijn dealer was (moest van importeur komen) , de fout gevonden was en het onderdeel vervangen was.
Velgenfluisteraar
Florezido
Florezido
-
- Forum-lid
- Berichten: 241
- Lid geworden op: 19 okt 2011 00:03
- Locatie: Almere
Ik zou voor de mechanische Dura Ace kiezen puur voor de betere kwaliteit. Ik rijd meer in NL dan in de bergen
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende