Batavus
Vandaag nog een Vacansoleil frame gehaald ! Nieuw frame uit oude voorraad incl. Easton EC90 SLX Voorvork.
Zal binnenkort wat foto's posten. Vork was 310 gram incl. Base ring , Frame zelf weegt een keurige 970 gram.
Zal binnenkort wat foto's posten. Vork was 310 gram incl. Base ring , Frame zelf weegt een keurige 970 gram.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
Erg mooie fiets, maar heb je het stuurlint van boven naar beneden gewikkeld? Ik heb dat ook ooit eens gedaan maar dat bleeft 2 ritjes goed en daarna stonden de krullen in mijn stuurlint.rene schreef:Hier nog een Batavus Vacancesoleil van mijn zoon :
49cm Frame , ex Bjorn Leukemans reserve fiets. Frame is werkelijk als nieuw , afgemonteerd met grotendeels onderdelen van mijn zoon z'n oude fiets.
Frame : Batavus Pro Carbon - Ook bekend onder Lapierre HMX Lite.
Fork : EC 90 SLX van Easton
Gewicht met balhoofd ; 7900 trapas lagers ; zadelpenstrop slechts 1440 gram.
Afgemonteerd met de volgende zaken:
Zadelpen : 3T doric LTD
Stuurpen : 3T Pro
Stuur : 3T Ergonova Pro
Zadel : Selle Italia SLR Carbonio Flow
Derailleurs : Dura Ace 7800
Remmen : Dura Ace 7900
Shifters : Ultegra 6700
Crankset : Shimano Compact 170 mm wss Tiagra ( nog te vervangen door een Dura Ace 7900 compact 170 mm )
Pedalen : Shimano PD 520
Wielen : Dura Ace 7850 Tubeless
Banden : Vittoria Open Corsa & Latex biba's
Bidonhouders : Elite Carbon.
Polar CS200 teller en BBB Bel maken het feest compleet.
Gewicht totaal 7,3 kg.
Gekocht voor mijn zoontje voor € 50,--
Shimano RSX100
3X8
Kwestie van een kortere stuurpen en een paar nieuwe bandjes ( vittoria rubino) en gaan...
Uploaded with ImageShack.us
Ik heb geen idee hoe oud ie is, maar ziet er nog patent uit.
Voor een eerste racefiets nog niet zo gek, en financieel kan ik me er denk ik geen buil aan vallen
Enneh... oh ja; m'n zoon is er dolgelukkig mee
Sebo
Shimano RSX100
3X8
Kwestie van een kortere stuurpen en een paar nieuwe bandjes ( vittoria rubino) en gaan...
Uploaded with ImageShack.us
Ik heb geen idee hoe oud ie is, maar ziet er nog patent uit.
Voor een eerste racefiets nog niet zo gek, en financieel kan ik me er denk ik geen buil aan vallen
Enneh... oh ja; m'n zoon is er dolgelukkig mee
Sebo
Training is like fighting with a gorilla....
You don't stop when you're tired...
You stop when the gorilla is tired!!!
You don't stop when you're tired...
You stop when the gorilla is tired!!!
Stuurlint gaat prima zo , hij heeft er al meer dan 1000km mee gereden. Qua stuurlint kan het beter , zelf heb ik de Lizard skin en fiets er al voor het 2e jaar mee op deze manier gewikkeld en geen centje pijn.drako955 schreef:Erg mooie fiets, maar heb je het stuurlint van boven naar beneden gewikkeld? Ik heb dat ook ooit eens gedaan maar dat bleeft 2 ritjes goed en daarna stonden de krullen in mijn stuurlint.rene schreef:Hier nog een Batavus Vacancesoleil van mijn zoon
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
Aangezien mijn zoon zijn Batavus Vacansoleil fiets goed rijdt had ik besloten tijdens de vakantie nog een frame voor mijzelf te bestellen in maat 52. Na wat mailen heen en weer werd er voor mij een nieuw ! 52 cm frame gereserveerd voor een zeer nette prijs die de verkoper nog op voorraad had. Naast de frames had de beste man nog voldoende teamwielen van Cole - FSA afmontage spullen - kleding enz.
Het enigste minpuntje was dat er geen nieuwe vork meer was, maar een gebruikte Easton EC90SLX. Geen probleem alleen moet ik wel de vork opnieuw laten spuiten in maagdelijk wit en dat heeft wat schuurwerk gekost afgelopen week. De afmontage is van FSA aangezien dit ook via de man voor een aantrekkelijke prijs te krijgen was. FSA K-Force zadelpen en OS115 stuurpen maken samen met het FSA balhoofd het feest bijna compleet. De bidonhouders zijn van Elite die ik gratis bij het frame kreeg en die prima bij het frame passen.
De foto's.
Vork nog opnieuw te spuiten maar wel mooi met interne draad.
Het frame + vork en balhoofd is redelijk licht dus een mooie basis voor een lichte fiets.
De afmontage : niet erg licht met 225 gr zadelpen en 145 gr stuurpen
Zoals de fiets er nu bijstaat : Morgen de vork opnieuw in de lak.
Het enigste minpuntje was dat er geen nieuwe vork meer was, maar een gebruikte Easton EC90SLX. Geen probleem alleen moet ik wel de vork opnieuw laten spuiten in maagdelijk wit en dat heeft wat schuurwerk gekost afgelopen week. De afmontage is van FSA aangezien dit ook via de man voor een aantrekkelijke prijs te krijgen was. FSA K-Force zadelpen en OS115 stuurpen maken samen met het FSA balhoofd het feest bijna compleet. De bidonhouders zijn van Elite die ik gratis bij het frame kreeg en die prima bij het frame passen.
De foto's.
Vork nog opnieuw te spuiten maar wel mooi met interne draad.
Het frame + vork en balhoofd is redelijk licht dus een mooie basis voor een lichte fiets.
De afmontage : niet erg licht met 225 gr zadelpen en 145 gr stuurpen
Zoals de fiets er nu bijstaat : Morgen de vork opnieuw in de lak.
Laatst gewijzigd door rene op 02 apr 2013 16:55, 3 keer totaal gewijzigd.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
Zo,
De vork wordt opnieuw gespoten en de eerste onderdelen komen binnen. Het afbouwen kan gaan beginnen en ik hoop dat ik binnen budget kan blijven. Ik wil alles nieuw , of anders nagenoeg nieuw hebben en de afmontage moet DA 7900 worden:
Wat is er al of onderweg:
Frame + vork + balhoofd FSA - nieuw
Zadelpen FSA K Force light - nieuw
Stuurpen FSA OS115 - nieuw
Crank DA7900 - gebruikt 9/10
Remhoeven DA7900 - nieuw
Bottom bracket DA7900 - nieuw
Voorderailleur klemband DA7900 - nieuw
De vork wordt opnieuw gespoten en de eerste onderdelen komen binnen. Het afbouwen kan gaan beginnen en ik hoop dat ik binnen budget kan blijven. Ik wil alles nieuw , of anders nagenoeg nieuw hebben en de afmontage moet DA 7900 worden:
Wat is er al of onderweg:
Frame + vork + balhoofd FSA - nieuw
Zadelpen FSA K Force light - nieuw
Stuurpen FSA OS115 - nieuw
Crank DA7900 - gebruikt 9/10
Remhoeven DA7900 - nieuw
Bottom bracket DA7900 - nieuw
Voorderailleur klemband DA7900 - nieuw
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
Ook nog besteld;
* Achterderailleur Dura Ace 7900
* FSA Wing pro stuur 42cc
En de vork is gespoten , nog een beetje blanke lak en klaar ! werk is gedaan door een collega van me en ik kan niets anders zeggen dat hij een tovenaar is met spuitbus !
* Achterderailleur Dura Ace 7900
* FSA Wing pro stuur 42cc
En de vork is gespoten , nog een beetje blanke lak en klaar ! werk is gedaan door een collega van me en ik kan niets anders zeggen dat hij een tovenaar is met spuitbus !
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5540
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
Is toch gewoon carbon. Niet echt eigen ontwerp van batavus maar bij lapierre gemaakt. ( en dan alsnog ergens in taiwan ). Maar dat maakt natuurlijk niet uit. Dat begint er goed uit te zien.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!