Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Auto's, vrachtwagens, brommers, scooters

dual
Forum-lid

dual 26 nov 2010 21:29

Over een paar jaar rijdt iedereen op een electrische scooter; dan kunnen we in alle rust gezond stayeren
nulla tenaci invia est via

depoldertoerist
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 26 nov 2010 21:46

Theo V schreef:
TiesT schreef:Ik vind het s'ochtends prima als ik tijdens woon-werk verkeer achter een scooter uit de wind kan rijden:)

+1

+2

ik heb wel gemerkt dat de scooteraars het zelf niet altijd even prettig vinden.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

triatleethans
Forum-lid

triatleethans 26 nov 2010 22:52

Ik kan het echt niet begrijpen dat wielrenners snelheidstrainingen achter de brommer doen
Ik fiets het liefst alleen ook in de tempotrainingen als triatleet wordt ja daar alleen maar sterker van

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 26 nov 2010 23:14

Hard gaan is toch gewoon leuk ;). Als er een trekker voorbij komt die ruim 40 km/h rijdt dan doe ik lekker een stukje duurtraining aan goed 40 km/h (op veilige afstand er achter).
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

jaapieo
Forum-lid

jaapieo 26 nov 2010 23:15

Idem dito, en kwaad kan het niet!
mijn Flickr

jop
Forum-lid

jop 26 nov 2010 23:21

Het leukste blijft toch de niet opgevoerde versies van die stinkdingen inhalen.
En dan koeltjes vragen of die niet harder kan...
Koga Team Edition

a3
Forum-lid

Gebruikersavatar a3 27 nov 2010 18:29

Michael2757 schreef:Ja die scooters zijn echt ontzettend gore stinkondingen, dat die krengen überhaupt nog worden toegelaten, ze zijn (relatief) de meest vervuilende motorvoertuigen die er maar rondrijden. Lang nadat zo,n rot ding voorbij is gereden ruik je die viese gore lucht nog.
Ennu veel plezier voor die gene die er vol ademend achter fietsen, doe maar lekker stoer, mij niet gezien.

Leuk die verschillende 'ervaringen' van geuren. Ik vind het lekker ruiken, mits ze juist afgesteld staan. Vond het één van de redenen dat de TT-Assen minder leuk werd toen de 500CC 2takt vervangen werd door de 900CC 4takt.

Gezond zal het zeker niet zijn.

ponsteen
Forum-lid

Gebruikersavatar ponsteen 27 nov 2010 18:44

Kom nooit in de buurt van brommers. Als je eenmaal weet hoeveel fijnstof die dingen produceren en hoe snel je daar kanker van krijgt... Die gedachte alleen al doet mij hard in de remmen knijpen als ik in de buurt dreig te komen. Een brommer is net zo schadelijk als een dikke vrachtwagen. Dan kun je beter achter een trekker of auto zitten. In het algemeen kun je zeggen dat je niet langs drukke wegen moet trainen. Anders wordt de gezondheidswinst van het trainen grotendeels tenietgedaan door met name het kankerverwekkende fijnstof.

hond
Forum-lid

hond 27 nov 2010 19:48

jop schreef:Het leukste blijft toch de niet opgevoerde versies van die stinkdingen inhalen.
En dan koeltjes vragen of die niet harder kan...

Niet harder maar hij houdt het wel langer vol om constant 45km/u te blijven rijden. Toch lullig als je zo'n opmerking maakt en hij je 10 minuten later weer inhaalt omdat je jezelf hebt opgeblazen.

hendrikjan
Forum-lid

hendrikjan 27 nov 2010 21:14

ponsteen schreef:Kom nooit in de buurt van brommers. Als je eenmaal weet hoeveel fijnstof die dingen produceren en hoe snel je daar kanker van krijgt... Die gedachte alleen al doet mij hard in de remmen knijpen als ik in de buurt dreig te komen. Een brommer is net zo schadelijk als een dikke vrachtwagen. Dan kun je beter achter een trekker of auto zitten. In het algemeen kun je zeggen dat je niet langs drukke wegen moet trainen. Anders wordt de gezondheidswinst van het trainen grotendeels tenietgedaan door met name het kankerverwekkende fijnstof.

heb je daar een bron van?
:winkthumb:

ponsteen
Forum-lid

Gebruikersavatar ponsteen 28 nov 2010 12:17

Dit kwam uit onderzoek van de Universiteit Utrecht in opdracht van de Fietsersbond (onder meer; er is meer onderzoek naar gedaan). Zie hier een pdf van een artikel hierover van de Fietsersbond zelf:

Brommers zijn ultrafijnstof kanonnen

Hieronder nog een artikeltje op de FB website, waarin ook ander onderzoek uit Belgie wordt aangehaald. Het fijnstof probleem doet zich natuurlijk ook voor in de auto..

Meer fijnstof in de auto dan op de fiets

Stadsbewoners gaan nu eenmaal veel eerder dood he. De levensverwachting van iemand die zijn hele leven in een grote stad woont, is zo'n 8 jaar minder dan voor de gemiddelde Nederlander geldt. Fijnstof is daarin (naast levensstijl) vermoedelijk een belangrijke factor.

hendrikjan
Forum-lid

hendrikjan 28 nov 2010 13:06

jeetje, dat vind ik best schokkend eigenlijk.
:winkthumb:

Plaats reactie