Welk shirt met lange mouwen
Ik ben maar een armzalige docent dus Rapha is 'out of my league'
Mooi! Maar je durft wel! In de winter met een witte rug fietsen... Zelfs met een spartbordje heb ik nog regelmatig modder op de rug... Dan ben ik blij met mijn zwarte jas..havana schreef:Het is de Northwave Blade Long Sleeve Jersey Large White/Black geworden.
Groet,
Eric
-4 wheels to move your body, 2 wheels to move your soul-
Eric
-4 wheels to move your body, 2 wheels to move your soul-
- boswielrenner
- Forum-lid
Assos mille lange mouwen een idee?
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Castelli heeft ook nog het Trasparente Jersey, van de allerdunste windstopper kwaliteit (Windstopper x-lite), spatwaterdicht en erg goed ademend. Volgens Castelli geschikt van 10 tot 18 graden. Ikzelf fiets ermee van ca. 5 tot 15 graden. Je kunt varieren met de onderkleding voor de finetuning. Vanmorgen bij voorbeeld nog mee gefietst, perfect!
Als je goed zoekt te koop voor ca 110 euro.
http://castelli-cycling.com/en/products/detail/172/" onclick="window.open(this.href);return false;
Als je goed zoekt te koop voor ca 110 euro.
http://castelli-cycling.com/en/products/detail/172/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ben niet bekend met de prijzen van RApha, maar wellicht ook een optie: de Giro lijn van ibexm merino.
http://www.ibexmerinowol.nl/KickWool_Tr ... cling.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ze geven aan dat ze een dealernetwerk op aan het zetten zijn, nu 1 dealer in amsterdam.. Wellicht ook rechtstreeks te bestellen.
Ik ga erachter aan, want ben al jaren fan van merino. Zweet niet en nooit te warm, nooit te koud.
Ook nog natuurproduct, duurzaam, wie blijft er dan nog in plastic lopen? ( fietsen voor wie het letterlijk neemt )
http://www.ibexmerinowol.nl/KickWool_Tr ... cling.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ze geven aan dat ze een dealernetwerk op aan het zetten zijn, nu 1 dealer in amsterdam.. Wellicht ook rechtstreeks te bestellen.
Ik ga erachter aan, want ben al jaren fan van merino. Zweet niet en nooit te warm, nooit te koud.
Ook nog natuurproduct, duurzaam, wie blijft er dan nog in plastic lopen? ( fietsen voor wie het letterlijk neemt )
Heb de Northwave gisteren binnengekregen. Is eigenlijk precies wat ik zocht, iets dikker dan een zomershirt en uiteraard met lange mouwen. Vanaf 10 graden is deze prima te gebruiken (wel met ondershirt uiteraard). Hij zit perfect.
Nu nog een vervanging zoeken voor mijn winterjack van Gore. Prima jack, maar de 'lap' achter mijn kont bevalt me niet, en bovendien is de jas 2 maten te groot (heb 'm ooit gratis gekregen van een vriend). Overweeg wederom een Northwave
Nu nog een vervanging zoeken voor mijn winterjack van Gore. Prima jack, maar de 'lap' achter mijn kont bevalt me niet, en bovendien is de jas 2 maten te groot (heb 'm ooit gratis gekregen van een vriend). Overweeg wederom een Northwave
Heb dit weekend 2 dagen gefietst met Castelli Aero Rain Lite binnen zoals forumlid tomkolkman omschrijft.
Een woord : GEWELDIG.
Goede pasvorm , rondom windstopper en toch ademend.
Sluit perfect om armen en hals.
Geeft een ander gevoel van comfort dan andere jackets. Je mist "massa" op je rug (net zoals de druk van een dik dekbed wat lekker is).
Het is werkelijk heel lichrt en dun materiaal, en je hebt steeds het gevoel dat het maar net genoeg is.
In tegenstelling met winterjack en andere winstoppers , raak je niet oververhit als je even het gas erop zet.
Zaterdag : 9 graden met redelijk wat wind, 1 regenbuitje van 5 min., 3,5 uur flink tempo gereden.
Raakte niet oververhit en ook geen kou.
Ook als je stilstaat voor verkeerslicht , geen last van kou op rug.
Wat me opvalt is dat mijn onderkleding veel minder nat van zweten is als anders
Zondag : 7 graden met redelijk wat vind, 3uur rustig gereden met dun hempje (crafthemd wat al 3 jaar in gebruik is) lange mouwen eronder.
1 regenbuitje gehad van zo,n 3 min : geen nattigheid of kou.
Wederom goed resultaat.
7 graden is wel op het randje. Eventueel een extra dun shirtje of een dikker hemd durgf ik nog wel 1 of 2 graagjes kouder.
Ga een tweede aanschaffen : word voor mij het standaard stuk worden in voor- en najaar en milde winter.
Een woord : GEWELDIG.
Goede pasvorm , rondom windstopper en toch ademend.
Sluit perfect om armen en hals.
Geeft een ander gevoel van comfort dan andere jackets. Je mist "massa" op je rug (net zoals de druk van een dik dekbed wat lekker is).
Het is werkelijk heel lichrt en dun materiaal, en je hebt steeds het gevoel dat het maar net genoeg is.
In tegenstelling met winterjack en andere winstoppers , raak je niet oververhit als je even het gas erop zet.
Zaterdag : 9 graden met redelijk wat wind, 1 regenbuitje van 5 min., 3,5 uur flink tempo gereden.
Raakte niet oververhit en ook geen kou.
Ook als je stilstaat voor verkeerslicht , geen last van kou op rug.
Wat me opvalt is dat mijn onderkleding veel minder nat van zweten is als anders
Zondag : 7 graden met redelijk wat vind, 3uur rustig gereden met dun hempje (crafthemd wat al 3 jaar in gebruik is) lange mouwen eronder.
1 regenbuitje gehad van zo,n 3 min : geen nattigheid of kou.
Wederom goed resultaat.
7 graden is wel op het randje. Eventueel een extra dun shirtje of een dikker hemd durgf ik nog wel 1 of 2 graagjes kouder.
Ga een tweede aanschaffen : word voor mij het standaard stuk worden in voor- en najaar en milde winter.
In de winter : Columbes X-wing
In de zomer een Basso
In de zomer een Basso
-
- Forum-lid
@paulb
Mooi dat hij je zo goed bevalt, ik verwacht de mijne volgende week binnen te krijgen. Zo te horen zal ik er geen spijt van krijgen, van de gabba al geen spijt en weet haast wel zeker dat deze mij ook gaat bevallen.
Mooi dat hij je zo goed bevalt, ik verwacht de mijne volgende week binnen te krijgen. Zo te horen zal ik er geen spijt van krijgen, van de gabba al geen spijt en weet haast wel zeker dat deze mij ook gaat bevallen.
Cannondale SuperSix EVO Hi-Mod
Cervélo R3SL
BMC CX02
Cervélo R3SL
BMC CX02
Heb je ook al een winterjack gekocht? Zag dat Salden een behoorlijk aantal Northwaves in de aanbieding heeft.havana schreef:Heb de Northwave gisteren binnengekregen. Is eigenlijk precies wat ik zocht, iets dikker dan een zomershirt en uiteraard met lange mouwen. Vanaf 10 graden is deze prima te gebruiken (wel met ondershirt uiteraard). Hij zit perfect.
Nee nog niet, de kerstbonus moet nog binnenkomen en eigenlijk voldoet mijn huidige Gore prima, al is hij iets te groot.
Overigens vind ik de aanbiedingen van Salden een beetje misleidend. Dit shirt bijvoorbeeld, wordt bijvoorbeeld als "jacket" omschreven maar het is precies hetzelfde shirt als ik bij Wiggle heb besteld. Gewoon een (ietsjes) dikker zomershirt dus met lange mouwen en absoluut geen windjack.
Overigens vind ik de aanbiedingen van Salden een beetje misleidend. Dit shirt bijvoorbeeld, wordt bijvoorbeeld als "jacket" omschreven maar het is precies hetzelfde shirt als ik bij Wiggle heb besteld. Gewoon een (ietsjes) dikker zomershirt dus met lange mouwen en absoluut geen windjack.
-
- Forum-lid
Recent een Cervo Rosso shirt lm besteld. Een prima shirt voor de "tussen temperaturen" Ik vind het een aanrader.
http://www.cervorosso.com/index.php?sec ... op&catId=4" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.cervorosso.com/index.php?sec ... op&catId=4" onclick="window.open(this.href);return false;