Eindresultaat SS Project - Koga Proracer
-
- Forum-lid
- Berichten: 521
- Lid geworden op: 14 jul 2011 20:21
Als ik jou was zou ik de hele fiets even uit elkaar sleutelen, dan weet je ook een beetje hoe dat werkt en kun je alles opnieuw invetten, dus ook het balhoofd! De ketting die er opzat kun je in principe gewoon weer gebruiken, hij ziet er in ieder geval niet verroest uit.
Korte bladboutjes is al helemaal nutteloos besteed geld, aangezien je deze zelf in kan korten door het buisje waar het boutje indraait in te korten.
Het stuurlint ziet er ook nog wel aardig uit, het vernieuwen hiervan is alleen voor uiterlijk leuk.
Spacers zijn dus als enige een vereiste, of een freewheel, maar dan kan je kettinglijn misschien raar doen
Korte bladboutjes is al helemaal nutteloos besteed geld, aangezien je deze zelf in kan korten door het buisje waar het boutje indraait in te korten.
Het stuurlint ziet er ook nog wel aardig uit, het vernieuwen hiervan is alleen voor uiterlijk leuk.
Spacers zijn dus als enige een vereiste, of een freewheel, maar dan kan je kettinglijn misschien raar doen
Boutjes ga ik inderdaad zelf inkorten. En ik twijfel toch nog over een chop and flop. Ik zal de fiets verder helemaal voorzien van nieuw vet. Moet ik hiervoor speciaal lagervet gebruiken? En wat voor vet kan ik voor het balhoofd gebruiken, hetzelfde? Het valt me trouwens wel tegen dat je voor de crank, ketting en cassette allemaal speciale gereedschappen nodig hebt
Klopt het dat ik voor mijn crank de volgende cranktrekker kan gebruiken: http://www.rose.nl/artikel/icetoolz-cra ... /aid:22964" onclick="window.open(this.href);return false;
Klopt het dat ik voor mijn crank de volgende cranktrekker kan gebruiken: http://www.rose.nl/artikel/icetoolz-cra ... /aid:22964" onclick="window.open(this.href);return false;
normaal gesproken kan je inderdaad die kranktrekker gebruiken.
Voor balhoofd inderdaad lagervet gebruiken. En als je die kranktrekker besteld, bestel dit vet meteen mee: http://www.rose.nl/artikel/galli-lagervet/aid:22288" onclick="window.open(this.href);return false;
Voor balhoofd inderdaad lagervet gebruiken. En als je die kranktrekker besteld, bestel dit vet meteen mee: http://www.rose.nl/artikel/galli-lagervet/aid:22288" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forum-lid
- Berichten: 521
- Lid geworden op: 14 jul 2011 20:21
Dan zou ik hem mooi laten zitten. Maar eraf halen is handig ivm. schoonmaken en bladboutjes inkorten.
Dat vet kost inderdaad helemaal niets.
Mijn favoriete sites zijn:
http://www.defietsenmaker.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
&
http://www.classical-bicycles.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Beide aardig goedkoop, goede service en aardige mannen.
Voor woon/werk vervoer zou ik een riserbar bestellen, heb je voor een tientje wel en is net wat mooier en comfortabeler dan een chop 'n flop.
Dat vet kost inderdaad helemaal niets.
Mijn favoriete sites zijn:
http://www.defietsenmaker.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
&
http://www.classical-bicycles.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Beide aardig goedkoop, goede service en aardige mannen.
Voor woon/werk vervoer zou ik een riserbar bestellen, heb je voor een tientje wel en is net wat mooier en comfortabeler dan een chop 'n flop.
Bedankt nutsjesmoar!
Heren, ik heb jullie hulp weer nodig. Hoe krijg ik deze cassette eraf?
Van boven naar beneden zie je de 'as-geleider' met schroefdraad, waarop een soort ronde moer vast zit. Hier weer onder zit de cassette die los van deze moer draait. Moet ik deze moer er eerst afhalen om daarna de cassette los te krijgen met een normale cassette tool? Ik heb namelijk geen zin om de boel te forceren en straks met een kapot wiel te zitten.
Edit: volgens mij komt mijn cassette naaf het meest overeen met de onderste van deze pagina:
http://www.parktool.com/blog/repair-hel ... el-removal" onclick="window.open(this.href);return false;
Dit wil dus zeggen dat ik met een dubbele chain whip de cassette los moet krijgen?
Heren, ik heb jullie hulp weer nodig. Hoe krijg ik deze cassette eraf?
Van boven naar beneden zie je de 'as-geleider' met schroefdraad, waarop een soort ronde moer vast zit. Hier weer onder zit de cassette die los van deze moer draait. Moet ik deze moer er eerst afhalen om daarna de cassette los te krijgen met een normale cassette tool? Ik heb namelijk geen zin om de boel te forceren en straks met een kapot wiel te zitten.
Edit: volgens mij komt mijn cassette naaf het meest overeen met de onderste van deze pagina:
http://www.parktool.com/blog/repair-hel ... el-removal" onclick="window.open(this.href);return false;
Dit wil dus zeggen dat ik met een dubbele chain whip de cassette los moet krijgen?
-
- Forum-lid
- Berichten: 521
- Lid geworden op: 14 jul 2011 20:21
Ik weet het niet precies, ik heb nog zo 1 liggen:
http://www.parktool.com/product/freewheel-remover-FR-1" onclick="window.open(this.href);return false;
Als het een shimano cassette is dan stuur je me maar een bericht en dan stuur ik dat dingetje even naar je op. Kan makkelijk in een envelop.
Als je hem na gebruik weer terug wil sturen zijn we beide blij
http://www.parktool.com/product/freewheel-remover-FR-1" onclick="window.open(this.href);return false;
Als het een shimano cassette is dan stuur je me maar een bericht en dan stuur ik dat dingetje even naar je op. Kan makkelijk in een envelop.
Als je hem na gebruik weer terug wil sturen zijn we beide blij
Dat tooltje van nutsjesmoar gaat niet helpen, want dit is denk ik geen cassette maar een pignon. Freewheel en kransjes vormen 1 geheel wat dan weer op het wiel geschroefd zit. Hoe je deze precies verwijderd weet ik niet, maar je kan even in het techniek forum je vraag stellen. Daar lopen zeker een paar (oudere) fietsers die je van advies kunnen voorzien.
-
- Forum-lid
- Berichten: 521
- Lid geworden op: 14 jul 2011 20:21
Je kunt misschien ook naar een fietsenmaker gaan die hem er voor een paar centen wel af wil draaien. Heb je er verder geen gedonder van.
Heb hem inderdaad even naar de LBS gebracht. En wat bleek? Het kleinste kransje fungeert als lockring. Deze er dus afgedraaid, en de rest van de kransjes en spacers kunnen verwijderen. Idealiter zoek ik dus een lockring met schroefdraad voor op de naaf, maar aangezien deze denk ik (??) niet bestaat, kan ik het kleinste kransje gewoon als lockring blijven gebruiken. Dat wil dus zeggen dat ik uiteindelijk met twee kransjes ga rijden achter. Een andere optie is om het kleinste kransje te vervangen met een andere opschroef krans, maar dan is mijn kettinglijn niet ideaal aangezien het kleinste kransje helemaal op het eind zit.
Toch eens zoeken of er niet zo'n soort lockring bestaat.
Bedankt voor het meedenken in ieder geval!
Gevonden: http://www.velosolo.co.uk/andelring.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Toch eens zoeken of er niet zo'n soort lockring bestaat.
Bedankt voor het meedenken in ieder geval!
Gevonden: http://www.velosolo.co.uk/andelring.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Dat is gewoon een lockring voor een baan naaf, ik weet niet of dat wel gaat passen! Zo ja, dan is het een mooie oplossing, zo nee dan kun je ook de tanden van het kransje afvijlen....
Ik denkt trouwens dat het wel gaat passen.. stiekem...
Ik denkt trouwens dat het wel gaat passen.. stiekem...
mijn Flickr