zadelpenklem uitboren?
Gewoon een kwalitatief goede mtaal boor kopen en inderdaad klein. Boren kost je niet alleen de bout maar ook de wig, ik kocht in made een nieuwe en daarmee was het prbleem helemaal opgelost.
Je boort gewoon door de kop van de bout heen. Deze bout loopt door een wig heen. Deze bestaat uit twee delen die uit elkaar vallen als de bout er uit is. Deze wig zet normaal gesproken uit en drukt tegen je zadelpen aan waardoor deze vast komt te zitten.
Ik dacht dat eerst met een heel dunne boor de bout uit de wig te kunnen boren zodat ik deze heel kon houden maar dat is ontzettend moeilijk. Maar kwam er toen achter dat je de hele wig kan vervangen. Dat betekent dat je helemaal niet zo voorzichtig hoeft te zijn. Je boort gewoon via de kop van de bout door de wig heen. De delen vallen er dan uit en je plaatst gewoon een nieuwe wig met nieuwe bout. Met een goede boor 10 min werk, meer niet.
Look Dealer Rullens uit Made kan ze nog leveren, zie afbeelding onder
Ik dacht dat eerst met een heel dunne boor de bout uit de wig te kunnen boren zodat ik deze heel kon houden maar dat is ontzettend moeilijk. Maar kwam er toen achter dat je de hele wig kan vervangen. Dat betekent dat je helemaal niet zo voorzichtig hoeft te zijn. Je boort gewoon via de kop van de bout door de wig heen. De delen vallen er dan uit en je plaatst gewoon een nieuwe wig met nieuwe bout. Met een goede boor 10 min werk, meer niet.
Look Dealer Rullens uit Made kan ze nog leveren, zie afbeelding onder
Laatst gewijzigd door bepe op 26 apr 2012 16:23, 4 keer totaal gewijzigd.
Hierbij een waarschuwing voor iedereen die een fiets met unieke onderdelen (zoals deze split klembout) koopt: zorg er voor dat je reserveonderdelen hebt, want geheid dat je ze niet meer kan krijgen na een tijdje.
Velgenfluisteraar
Florezido
Florezido