Campagnola Zonda
Dit jaar nieuwe Zonda's gekocht, maar ik vond het vorige model dat ik had met de velgen waar die stukken tussen de spaken nog niet zijn uitgefreesd beduidend stijver: merkte het meteen bij het optrekken en de eerste bocht die ik er mee reed. Mijn broertje is 96kg en die rijdt met zowel de goedkope Khamsin als met Mavic Cosmic Carbone en dat gaat beide goed (en er worden wedstrijden mee gereden).
-
- Forum-lid
Dan kijk ik zeker scheel. Zie bij hopmans wel de zonda 2-way fit voor 380 euro en de 'gewone' zonda's staan niet genoemd
ik had hetzelfde.
Als je op de hoofdpagina zoekt (middels Ctrl+F) op zonda, kom je die €280 tegen. In de prijslijst staan ze echter niet meer.
Je zult moeten bellen of er heen gaan. Vanwege de kerstdrukte geen emailverkeer geloof ik.
Als je op de hoofdpagina zoekt (middels Ctrl+F) op zonda, kom je die €280 tegen. In de prijslijst staan ze echter niet meer.
Je zult moeten bellen of er heen gaan. Vanwege de kerstdrukte geen emailverkeer geloof ik.
Mag best een beetje pijn doen.
Cervélo Soloist Carbon, Campa Record, Zipp 404, Deda Elementi
Cervélo S5, Campa Chorus, Zipp 404, 3T Team
Koga Roadchamp, Ultegra, Easton EA50SL, Pro Gear
Xtrail MUD 9.0 29-er, XT, Magura, Reba
Cervélo Soloist Carbon, Campa Record, Zipp 404, Deda Elementi
Cervélo S5, Campa Chorus, Zipp 404, 3T Team
Koga Roadchamp, Ultegra, Easton EA50SL, Pro Gear
Xtrail MUD 9.0 29-er, XT, Magura, Reba
Vandaag tijdens een valpartij in een koers heb ik mijn Zonda achterwiel (uit oktober 2011) dusdanig beschadigd dat het achterwiel behoorlijk verbogen is. Spaken en naaf zijn nog dik in orde maar de velg lijkt me niet meer te repareren door de enorme slagen (en alle spaken staan nog aardig op spanning gek genoeg...). Ik heb de wielset gekocht bij bike-components en nu wil ik de achtervelg laten vervangen door een nieuwe. Is er iemand die hier ervaring mee heeft (waar kan ik het laten doen bijvoorbeeld) en me misschien kan vertellen aan wat voor kostenplaatje ik moet denken? Ik hoor het graag!
Canyon Ultimate CF SL 2016
Is volgens mij niet rendabel; nieuwe velg is lastig aan te komen en duur, dan moet je hem laten inspaken waarbij veel spakers last zullen hebben van het G3 patroon en je daarna wellicht tegen spaakbreuken gaat aanlopen. Ik zou op zoek gaan naar een nieuw (2e hands) achterwiel...BonoCross schreef:Vandaag tijdens een valpartij in een koers heb ik mijn Zonda achterwiel (uit oktober 2011) dusdanig beschadigd dat het achterwiel behoorlijk verbogen is. Spaken en naaf zijn nog dik in orde maar de velg lijkt me niet meer te repareren door de enorme slagen (en alle spaken staan nog aardig op spanning gek genoeg...). Ik heb de wielset gekocht bij bike-components en nu wil ik de achtervelg laten vervangen door een nieuwe. Is er iemand die hier ervaring mee heeft (waar kan ik het laten doen bijvoorbeeld) en me misschien kan vertellen aan wat voor kostenplaatje ik moet denken? Ik hoor het graag!
Greetz
Vervang Zonda door Fulcrum R3 en ik heb het meegemaakt. 200 euronen lichter voor een nieuwe velg, nieuwe spaken plus arbeid om alles weer op de oude naaf te monteren.BonoCross schreef:Vandaag tijdens een valpartij in een koers heb ik mijn Zonda achterwiel (uit oktober 2011) dusdanig beschadigd dat het achterwiel behoorlijk verbogen is. Spaken en naaf zijn nog dik in orde maar de velg lijkt me niet meer te repareren door de enorme slagen (en alle spaken staan nog aardig op spanning gek genoeg...). Ik heb de wielset gekocht bij bike-components en nu wil ik de achtervelg laten vervangen door een nieuwe. Is er iemand die hier ervaring mee heeft (waar kan ik het laten doen bijvoorbeeld) en me misschien kan vertellen aan wat voor kostenplaatje ik moet denken? Ik hoor het graag!
Ik jaag de concurrentie voor me uit.......
Pegoretti Mxxxxxo
Canyon Grizl
Pegoretti Mxxxxxo
Canyon Grizl
@ rien: bedankt voor de tip. Bij Hopmans heb ik echter een complete set voor 280 euro. Ik zou dan het nieuwe voorwiel kunnen verkopen, afhankelijk van wat ik daar voor zou kunnen krijgen (100 euro ofzo?). In dat geval is het goedkoper om een complete set te kopen.
Canyon Ultimate CF SL 2016
Jammer dat de oude versie niet meer te krijgen is, daarvan zoek ik nog een (zga)n voorwiel waar ik best 100€ voor over heb.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC