Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!
-
timo2.0
- Forum-lid HC
timo2.0
20 nov 2010 22:13
galileo schreef:Voor een budget van 5.500 EUR zou ik kiezen voor een kader van bv Pinarello, Colnago, Cervelo of Specialized.
Yup, of één van de andere frames waar iedereen in die prijsklasse voor kiest.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
-
janjmagic
- Forum-lid
janjmagic
20 nov 2010 22:27
Daniel1975 schreef:Misschien een beetje TE recht voor zijn raap, maar als je dat budget beschikbaar hebt en niet eens weet wat je wilt ben je het IMHO niet waard.
+1 TErechte opmerking.
Geen zee te diep, geen berg te hoog.
-
timo2.0
- Forum-lid HC
timo2.0
20 nov 2010 22:31
janjmagic schreef:Daniel1975 schreef:Misschien een beetje TE recht voor zijn raap, maar als je dat budget beschikbaar hebt en niet eens weet wat je wilt ben je het IMHO niet waard.
+1 TErechte opmerking.
Niet zo terecht als het lijkt. Volgens mij weet TS in principe wel wat hij wil (nl een Cube of een Lapierre) maar is hij bang dat hij achteraf een frame ontdekt dat hij eigenlijk mooier vindt. Hij wil daarom graag dat wij hier een paar hem nog onbekende opties aandragen voordat hij zoveel geld uitgeeft. Het probleem is alleen dat er in deze prijsklasse letterlijk honderden opties zijn.
-
gijs01
- Forum-lid
gijs01
20 nov 2010 22:35
Kom op jongens. Laten we even helpen ipv jalours te zijn. Als ik de knaken had dan zou ik ze er ook aan uit geven. Ik koos vorig jaar ook heel bewust eerst voor een Colnago en daarna pas het model. Daar kun je ook kritiek op hebben. Mijn C50 rijdt echter als een zonnetje.
Had ik 5,5 mille liggen voor een fiets dan kocht ik een Zwarte Colnago EPS (kleur 2010) met Chorus en Eurus/Shamals. Of dit frame met dezelfde opbouw:
http://www.pliegersport.nl/admin/upload ... G_1288.JPG
Ik zou de TS de tip geven om na te bepalen wat hij er mee wil doen.
- racen?
- tijdrijden?
- touren?
- klimmen?
Voor 2 mille heb je echt wel een lekker frame hoor. Kijk maar eens op de site van plieger:
http://www.pliegersport.nl/index.php?pa ... groep_id=6
Camerig is prachtig!
-
apexrider
- Forum-lid
apexrider
20 nov 2010 22:52
ISP, alle kabels intern en budget rond 2000 euro, ik denk dan aan Apex:
link
-
buddo
- Forum-lid
buddo
20 nov 2010 23:12
AntaresF schreef:
Wat voor een kader zoek ik? Een kader dat geschikt is voor competitie...
Het cube litening super hpc kader staat mij aan alsook Lapierre Xelius WS ISP.
Vooral de mogelijke keuze voor de Lapierre laat zien dat je niet per se een heel gangbaar frame zoekt... en laat dat nou ook iets zijn waar ik ook voor zou gaan. Denk dan bijvoorbeeld eens aan de merken Carraro en Carrera (beide hebben modellen die voor die prijs met isp te krijgen). Maar ook een Fondriest is haalbaar (kabels allemaal binnendoor bij TF2 maar geen isp) en bijvoorbeeld een Cassati kan ook.
Allemaal niet zo heel gangbare merken met erg mooie (Italiaanse frames). En er zijn vast nog veel meer keuzemogelijkheden!
-
antaresf
- Forum-lid
antaresf
20 nov 2010 23:26
Je moet dus beslist kiezen voor een frame van pinarello of iets dergelijks? omdat je dat geld er voor over hebt?!
Hou wel van een kader dat je niet overal ziet.
En het gaat er echt niet over dat ik niet weet wat te doen met dat geld!
Maar iedereen geeft het uit aan wat hij wil.
En voor mij is dat een fiets in de stijl van die cube met campa SR en bora
Indien je dit wil op een pina moet je heus wat meer neerleggen.
Dient vooral om te koersen..
Daar buiten nog ritten zoals La Marmotte
Focus Izalco Team 2011 3T Team Campa SR 2011 Campa Bora two 2011
-
litespeed
- Forum-lid
litespeed
20 nov 2010 23:29
Op het forum staan tientallen topics met zoektochten naar fietsen van om na bij de 1500,- en dan is er geen wanklank te horen. Maar als het budget een stuk hoger is, dan moet er blijkbaar gezeken worden. Dit is niet de eerste keer...
2000,- lijkt mij een mooi budget voor een frame, maar er zijn er nogal wat zoals Timo al aangaf. Simplon Pavo vind ik erg fraai en is een originele verschijning. Scott Addict 'hoort' ook op je lijst, maar is wel een stuk gangbaarder.
-
amclassic-fan
- Forum-lid HC
amclassic-fan
20 nov 2010 23:33
Ik krijg toch niet echt positieve gedachten bij dit topic. Als nagenoeg ieder frame op de markt binnen je budget past, heeft een topic zo vaag als deze geen enkele zin. We kunnen 100 frames aandragen en dan koopt ie frame 101.
@TS kijk lekker in het droomfietsen topic, zit vast wel iets tussen wat uw kan bekoren.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
![Afbeelding](http://veloviewer.com/SigImage.php?a=b12b7&r=3&c=2&u=M&g=n&f=jliabfghij&z=a.gif)
-
ericpeters
- Forum-lid HC
ericpeters
20 nov 2010 23:48
Dient vooral om te koersen?
Dat wordt dan een Cervelo S2, of toch maar Bora one en een S3. Die Canyon Aero CF of een Specialized Tarmac SL moet je ook gezien hebben voor je iets koopt.
-
timo2.0
- Forum-lid HC
timo2.0
21 nov 2010 00:57
AntaresF schreef:Je moet dus beslist kiezen voor een frame van pinarello of iets dergelijks? omdat je dat geld er voor over hebt?!
Nee, omdat een flink deel van de forumleden nu eenmaal niet verder kijkt dan de merken waar profs op rijden. Je moet het hen derhalve niet kwalijk nemen dat zij meteen "Pinarello", "Cervélo" en "Specialized" roepen. Het is een Pavlov-reactie, zorgvuldig geconditioneerd door de marketingafdelingen
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
-
csteenbe
- Forum-lid
csteenbe
21 nov 2010 10:52
litespeed schreef:Simplon Pavo vind ik erg fraai en is een originele verschijning. Scott Addict 'hoort' ook op je lijst, maar is wel een stuk gangbaarder.
Ik zou voor de Simplon Pavo gaan met dit mooie budget, in het blauw is ie erg mooi alhoewel de Bora's mooier in de zwarte kleur zullen staan.
YFood !!!