Fiets Januari 2012
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
De prijsverschillen tussen de ondershirts zijn enorm. Uit de test bleek dat er ook nog veel verschil is tussen de kwaliteit, dan lijkt het me toch een nuttige test geweest.
Vraag me af wat je verwacht van een test van een SL4,enz? Kan de conclusie opschrijven zonder op de fietsen te rijden. Frames zijn allemaal uitstekend, de ene prijs is nog exorbitanter dan de ander en de Italiaanse frames zijn aanzienlijk zwaarder dan de concurenties. Koop de fiets die je mooi vindt en je goed past...
Vraag me af wat je verwacht van een test van een SL4,enz? Kan de conclusie opschrijven zonder op de fietsen te rijden. Frames zijn allemaal uitstekend, de ene prijs is nog exorbitanter dan de ander en de Italiaanse frames zijn aanzienlijk zwaarder dan de concurenties. Koop de fiets die je mooi vindt en je goed past...
Ik zit juist helemaal niet wachten op een test van fietsen van meer dan 5000 euro. Die dingen kunnen me nauwelijks boeien. Hele mooie en strakke frames wellicht met de duurste groepen en de duurste wielen. En dat zijn allemaal dingen, die il toch niet ga kopen. Ik kijk ook niet naar autos van meer dan een ton. Die kan ik toch niet betalen.
Live fast; die young. mijn blog
-
- Forum-lid HC
Vooral dat laatste, zag laatst weer iemand op een te groot (heel erg duur) frame rondrijdenamclassic-fan schreef:... je goed past...
What makes the boat go faster?
- boswielrenner
- Forum-lid
Ik mag toch aannemen dat het blad Fiets ook lezers heeft die wel in dat prijssegment shoppen. Ik begrijp dat het de meeste lezers geintresseerd zijn in fietsen van rond de 1500 tot 2000 euro, maar er is toch wel een grote groep die de dure frames en afmontage erg interessant vindt. Hoe kan je anders verklaren dat tijdens toertochten de meeste dure fietsen voorbij komen.
En ik ben er van overtuigd dat er wel degelijk verschillen zijn tussen frames in het duurdere segment die er toe doen, maar dan moet er wel getest worden door ex-profs of mensen die het verschil kunnen merken.
Ook zijn de dure frames en de grote merken (qua naam) vaak de trendsetters en Cube en alle andere merken (om naar niet over de stickerplakmerken te praten) volgers. Het is dus niet zo gek dat de grote en duurdere merken duurder zijn, want innovatie moet terugverdiend worden.
En ik ben er van overtuigd dat er wel degelijk verschillen zijn tussen frames in het duurdere segment die er toe doen, maar dan moet er wel getest worden door ex-profs of mensen die het verschil kunnen merken.
Ook zijn de dure frames en de grote merken (qua naam) vaak de trendsetters en Cube en alle andere merken (om naar niet over de stickerplakmerken te praten) volgers. Het is dus niet zo gek dat de grote en duurdere merken duurder zijn, want innovatie moet terugverdiend worden.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tja fietsen is ook emotie en dat blijkt vooral bij de mensen die fietsen als emotie beleven en dure racebakken kopen omdat ze daar hun beleving bij hebben.
Grootste hoop shopt echter tussen 1000 en 2000 eurie's
Grtz; mtbfool
Grootste hoop shopt echter tussen 1000 en 2000 eurie's
Grtz; mtbfool
+1 Idem hierrob74 schreef:Ik zit juist helemaal niet wachten op een test van fietsen van meer dan 5000 euro. Die dingen kunnen me nauwelijks boeien. Hele mooie en strakke frames wellicht met de duurste groepen en de duurste wielen. En dat zijn allemaal dingen, die il toch niet ga kopen. Ik kijk ook niet naar autos van meer dan een ton. Die kan ik toch niet betalen.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O
Dure en hele dure fietsen kijken doe ik wel in het 'museum' zoals Velofollies en Bikemotion.
Shirtjes test was handig, ben toe aan een paar nieuwe! Voor de rest van de artikelen, leuk om te lezen.
Shirtjes test was handig, ben toe aan een paar nieuwe! Voor de rest van de artikelen, leuk om te lezen.
Cervélo S3 (2014) - Niner air9 (2013)
+1mrcoffee schreef:+1 Idem hierrob74 schreef:Ik zit juist helemaal niet wachten op een test van fietsen van meer dan 5000 euro. Die dingen kunnen me nauwelijks boeien. Hele mooie en strakke frames wellicht met de duurste groepen en de duurste wielen. En dat zijn allemaal dingen, die il toch niet ga kopen. Ik kijk ook niet naar autos van meer dan een ton. Die kan ik toch niet betalen.
http://www.passion4bike-guido.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nou, ik zit er wel op te wachten. Ook bij die dure fietsen zie je grote verschillen in afmontage en frame... Bovendien: er zijn een heleboel mensen die op fietsen van 2000 a 4000 euro rijden. Ik weet niet hoe het met de FIETS lezer staat, maar de gemiddelde Roadbike (het was een Duits blad, kan ook Tour zijn geweest) lezer zoekt een fiets van zo'n 2800 euro. Geef mij dus maar van alles wat. Elke maand een reeks zwarte fietsen met Ultegra en Fulcrum 5 wielen, daar raak je ook op uitgekeken.
Ik vind het erg tof om over exclusieve fietsen te lezen, al moet natuurlijk niet het hele blad er mee vol staan. Maar dat is ook niet het geval dus de gevonden balans bevalt me prima. Ik kijk ook graag naar Top Gear, zonder dat ik van plan ben een Bugatti Veyron te kopen. Dat zijn verschillende dingen.
Delen. Gebruikerservaringen uitwisselen. En schaamteloos showen. http://www.trendingbike.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- superrose
- Forum-lid
- Contact
fietsen begint toch pas vanaf 2000 euro?
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.
website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten
website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten