DA7900 Rechter Shifter Defect
-
- Forum-lid
shifter voortdurend bewegen. er is even tijd nodig om vastgekoekt vet op te lossen.
gaat niet, bestaat niet!
Het ziet er naar uit, dat er een oplossing voor het probleem is. Mijn FM hier in Turku, Finland heeft contact opgenomen met Shimano Nordic en de situatie uitgelegd. Shimano Nordic heeft toegezegd, dat ze het als een garantie claim behandelen zo lang mijn FM maar bereid is voor de afhandeling te zorgen. Een nieuwe rechter STI shifter wordt opgestuurd. Als het goed is ben ik komende week al uit de brand.
Ik was al bang, dat ik het via Nederland had moeten aankaarten, aangezien ik de groep bij Salden had gekocht.
Ik was al bang, dat ik het via Nederland had moeten aankaarten, aangezien ik de groep bij Salden had gekocht.
Ik heb dit probleem ook gehad met een vrijwel nieuwe DA7900. Het leek erop alsof er iets binnen in het mechanische afgebroken was.
Het gebeurde halverwege een toertocht in Limburg, best vervelend om zonder te kunnen schakelen te fietsen (geloof dat alleen het middenbereik het nog deed).
Alles is onder garantievervangen. (scheen bekend te zijn bij Shimano)
Het gebeurde halverwege een toertocht in Limburg, best vervelend om zonder te kunnen schakelen te fietsen (geloof dat alleen het middenbereik het nog deed).
Alles is onder garantievervangen. (scheen bekend te zijn bij Shimano)
Ik heb ooit het zelfde probleem gehad met een 105 shifter, smeren heeft dit tijdelijk opgelost, maar toen het terugkwam was volgens de FM het probleem een slappe veer in het schakelmechanisme, na vervangen shifters was het probleem opgelost.
Natuurlijk is het probleem opgelost als je de shifters vervangt Probleem is ook opgelost door een nieuwe fiets te kopen! Of bedoel je dat het defect zodanig is dat de shifter niet meer gemaakt kan worden?wvm-rv schreef:Ik heb ooit het zelfde probleem gehad met een 105 shifter, smeren heeft dit tijdelijk opgelost, maar toen het terugkwam was volgens de FM het probleem een slappe veer in het schakelmechanisme, na vervangen shifters was het probleem opgelost.
Greetz
bekend probleem bij de rechter shifter. terugsturen als je er nog garantie op hebt.
zo niet....dan de shifter demonteren en net onder de klemband waarmee de shifter aan het stuur vast zit, zie je een 'holle' schroef zitten. deze moet je dan weer vaster draaien en dan is het euvel (tijdelijk) verholpen. tijdelijk omdat het heel langzaam aan weer losser gaat zitten. en je opschakelprobleem dus weer terugkomt.
zo niet....dan de shifter demonteren en net onder de klemband waarmee de shifter aan het stuur vast zit, zie je een 'holle' schroef zitten. deze moet je dan weer vaster draaien en dan is het euvel (tijdelijk) verholpen. tijdelijk omdat het heel langzaam aan weer losser gaat zitten. en je opschakelprobleem dus weer terugkomt.
Ad6 2010/2011/2012, Ven2-4Cancer 2011/2012/2013. In 2014 Ventoux3
-
- Forum-lid HC
Die schroef kun je na ontvetten fixeren met een vul/borgmiddel (sterker nog, een keuze voor enkel aandraaien is zo tijdelijk dat ik in de tussentijd een andere shifter zou zoeken....)
@ Sharkman; ik heb die schroef alleen maar steeds weer vast gedraaid (en ging inderdaad na verloop van tijd weer 'los'). Maar die kun je dus helemaal los draaien....valt dan niet de hele boel uit elkaar? Want daar had ik een beetje angst voor.
Verder; aangezien het vaker voorkomt zo blijkt, dan was een terugroepactie van Shimano toch wel op zijn plaats geweest. Die DA shifters zijn nu ook weer niet de goedkoopste shifters.
Verder; aangezien het vaker voorkomt zo blijkt, dan was een terugroepactie van Shimano toch wel op zijn plaats geweest. Die DA shifters zijn nu ook weer niet de goedkoopste shifters.
Ad6 2010/2011/2012, Ven2-4Cancer 2011/2012/2013. In 2014 Ventoux3
-
- Forum-lid
Daarom kies ik voor Campa, elk los onderdeel is te bestellen en te vervangen.
It's nice to be important, but it is more important to be nice.