Alles over vakanties op én met de fiets

Site met cyclo's?

Gebruikersavatar
ever
Forum-lid
Berichten: 1340
Lid geworden op: 28 jan 2008 17:21

Gebruikersavatar ever 26 jan 2012 17:19

@Gastheerg, bedankt voor de tip! Ik ga morgen voor een weekje naar Ortisei (inderdaad om te skieen), dus ik ga eens kijken of ik het blad daar kan bemachtigen.

erwind14
Forum-lid
Berichten: 116
Lid geworden op: 01 mar 2008 14:02
Locatie: Le Mont-Dore, Puy de Dôme, Auvergne, Frankrijjk
Contact

erwind14 26 jan 2012 20:36

In Frankrijk zijn er een paar bladen die zich (bijna) volledig richten op cyclosportieven rijders: Top Vélo en Cyclo Sport. Beiden komen aan het begin van het jaar met hun eigen agenda (als bijlage bij de editie van die maand). Dit zijn inderdaad redelijk droge opsommingen, waarbij die van Top Velo er dan nog een paar regels tekst aan besteed onder het kopje "Waarom erheen gaan?".

Door het seizoen heen nemen de bladen echter elke maand een aantal cyclo's onder de loep waarbij ze dan wel wat uitgebreider stilstaan. Maar dus niet in 1 uitgave.

@pinarello: kom ik op terug, we zullen even zoeken, maar wat weet jij al lang van tevoren dat je precies die dag vanuit Olloix een toertocht wil rijden :)

pinarello
Forum-lid
Berichten: 2671
Lid geworden op: 13 sep 2005 22:09

pinarello 26 jan 2012 22:30

erwind14 schreef:In Frankrijk zijn er een paar bladen die zich (bijna) volledig richten op cyclosportieven rijders: Top Vélo en Cyclo Sport. Beiden komen aan het begin van het jaar met hun eigen agenda (als bijlage bij de editie van die maand). Dit zijn inderdaad redelijk droge opsommingen, waarbij die van Top Velo er dan nog een paar regels tekst aan besteed onder het kopje "Waarom erheen gaan?".

Door het seizoen heen nemen de bladen echter elke maand een aantal cyclo's onder de loep waarbij ze dan wel wat uitgebreider stilstaan. Maar dus niet in 1 uitgave.

@pinarello: kom ik op terug, we zullen even zoeken, maar wat weet jij al lang van tevoren dat je precies die dag vanuit Olloix een toertocht wil rijden :)
Thx, wij zitten daar die week vandaar ;)

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6589
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 27 jan 2012 08:33

ever schreef:@Gastheerg, bedankt voor de tip! Ik ga morgen voor een weekje naar Ortisei (inderdaad om te skieen), dus ik ga eens kijken of ik het blad daar kan bemachtigen.
Ik koop ze tijdens de wintersport in Selva. Dat ligt een paar km veder dan waar jij zit. Daar hebben ze zomaar 10 verschillende fietsbladen. Het is al zo erg als ik daar binnen kom haalt hij het rek al voor me leeg :-)

Nou veel plezier op de Sellaronda ;)

erwind14
Forum-lid
Berichten: 116
Lid geworden op: 01 mar 2008 14:02
Locatie: Le Mont-Dore, Puy de Dôme, Auvergne, Frankrijjk
Contact

erwind14 27 jan 2012 21:08

@pinarello: helaas hebben wij niks kunnen vinden voor 9 september.

Alternatieven: de Puy de Dôme is dan weer open. Het spoor en het treintje zullen, zoals gepland, in april in gebruik genomen worden. De precieze regelgeving voor fietsers is nog niet bekend. Eerdere berichten zeiden dat fietsers over de serviceweg naar boven mogen,maar met het treintje naar beneden moeten. Wij hebben ook zeer mooie routes die door Olloix komen. Die kun je bij ons opvragen.

pinarello
Forum-lid
Berichten: 2671
Lid geworden op: 13 sep 2005 22:09

pinarello 27 jan 2012 21:51

erwind14 schreef:@pinarello: helaas hebben wij niks kunnen vinden voor 9 september.

Alternatieven: de Puy de Dôme is dan weer open. Het spoor en het treintje zullen, zoals gepland, in april in gebruik genomen worden. De precieze regelgeving voor fietsers is nog niet bekend. Eerdere berichten zeiden dat fietsers over de serviceweg naar boven mogen,maar met het treintje naar beneden moeten. Wij hebben ook zeer mooie routes die door Olloix komen. Die kun je bij ons opvragen.
Erwin, bedankt voor het nakijken. Wanneer het mogelijk is in september zullen we zeker de Puy de Dome gaan bedwingen. Ik heb inmiddels zelf ook route's gemaakt maar ik houd me altijd aanbevolen voor tips van een local die de situatie ter plekke kent. Email is pinarello at hetnet.nl.
Alvast bedankt!!
Henk.

veedeebee
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 15 aug 2009 14:26

veedeebee 07 feb 2012 09:45

Bedankt voor de reacties allemaal, dit gaat het worden voor 2012

17 Maart Joop Zoetemelk classic 150
28 April Rooks-Theunisse classic 160
17 Mei Klimclassic 160
2 Juni Limburg mooiste 200
24 Juni GF Giordana 175
en dan zoekm ik nog wel iets voor julie-augustus, maar ik train toe naar de GF Giordana
VeeDeeBee

pinarello
Forum-lid
Berichten: 2671
Lid geworden op: 13 sep 2005 22:09

pinarello 07 feb 2012 11:53

veedeebee schreef:Bedankt voor de reacties allemaal, dit gaat het worden voor 2012

17 Maart Joop Zoetemelk classic 150
28 April Rooks-Theunisse classic 160
17 Mei Klimclassic 160
2 Juni Limburg mooiste 200
24 Juni GF Giordana 175
en dan zoekm ik nog wel iets voor julie-augustus, maar ik train toe naar de GF Giordana
Mooi doel; De Giordana heb ik 2010 gereden toen nog als Gf Marco Pantani. Zware maar mooie rit!

veedeebee
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 15 aug 2009 14:26

veedeebee 07 feb 2012 14:04

pinarello schreef:
veedeebee schreef:Bedankt voor de reacties allemaal, dit gaat het worden voor 2012

17 Maart Joop Zoetemelk classic 150
28 April Rooks-Theunisse classic 160
17 Mei Klimclassic 160
2 Juni Limburg mooiste 200
24 Juni GF Giordana 175
en dan zoekm ik nog wel iets voor julie-augustus, maar ik train toe naar de GF Giordana
Mooi doel; De Giordana heb ik 2010 gereden toen nog als Gf Marco Pantani. Zware maar mooie rit!
Ik reed in 2012 La Marmotte, wel gehaald, maar op mijn tandvlees. Heb je Marmotte misschien ook gereden, ter vergelijking GF Giordana/ Pantani?
VeeDeeBee

Gebruikersavatar
Herman_N
Forum-lid
Berichten: 1701
Lid geworden op: 24 jun 2011 13:54
Locatie: Purmerend
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 07 feb 2012 19:57

veedeebee schreef:
pinarello schreef:
veedeebee schreef:Bedankt voor de reacties allemaal, dit gaat het worden voor 2012

17 Maart Joop Zoetemelk classic 150
28 April Rooks-Theunisse classic 160
17 Mei Klimclassic 160
2 Juni Limburg mooiste 200
24 Juni GF Giordana 175
en dan zoekm ik nog wel iets voor julie-augustus, maar ik train toe naar de GF Giordana
Mooi doel; De Giordana heb ik 2010 gereden toen nog als Gf Marco Pantani. Zware maar mooie rit!
Ik reed in 2012 La Marmotte, wel gehaald, maar op mijn tandvlees. Heb je Marmotte misschien ook gereden, ter vergelijking GF Giordana/ Pantani?
In 2008 reed ik ze beide. Ik vond destijds de Marmotte zwaarder, maar dat kan ook liggen aan het feit dat ik toen een erg slechte dag had. De Giordana is wel vergelijkbaar denk ik en het draait met name om de Mortirolo, dat is wel een heel aparte attractie. Vanaf de top van de Gavia is het één lange afdaling van een kilometer of 50 richting de Mortirolo, maar niemand in mijn groepje durfde op kop te rijden. Ik weet nog dat er zowel aan de voet als op de top een verzorgingspost was en onderweg nog 2 posten waar water werd uitgedeeld. En dat op een stukje van 12 kilometer. Maar het was ook wel 30 graden.

Het viel me op dat slechts de minderheid de volle ronde rijdt inclusief de Santa Cristina, maar ik kan dat wel aanbevelen. Dat is toch de slagroom op de taart.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

Gebruikersavatar
margriet
Forum-lid
Berichten: 179
Lid geworden op: 25 jun 2008 15:36
Locatie: Le Mont-Dore | Massif du Sancy | Puy de Dôme | Auvergne | Frankrijk
Contact

Gebruikersavatar margriet 17 feb 2012 14:06

Even een update inzake de toegang tot de Puy de Dôme op de fiets. Ik heb contact gezocht met de Conseil Général inzake de toegang voor fietsers en kreeg de volgende reactie: Pour l'instant la situation des cyclistes est à l'étude il faut attendre la mise en service du Panoramique des Dômes le 26 Mai 2012 pour en savoir un peu plus.

Ofte wel: Momenteel wordt de situatie omtrent fietsers onderzocht en moeten we wachten tot het inwerking stelling van de Panoramique des Dômes (de toeristentrein) op 26 mei om meer te weten.

Nog even afwachten dus.
Fietsgroet,

Margriet | Les Camélias

Plaats reactie