Profs en SRAM
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Dat zegt ook helemaal niets, achter die beslissing zitten allemaal commerciële belangen waar de goegemeente geen weet van heeft. Wij weten helemaal niet hoeveel Garmin voor die groepen moest betalen, misschien was 't wel aanzienlijk minder dan voor Sram groepen. Magura en bijv Rotor zullen wel genoeg betaald hebben dat 't uit kan.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40088
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ach, sommige mensen zijn heel goed in het zoeken van complotjes etc.
Less is bore
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13732
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Gisteren mijn red groep gemonteerd omdat mijn nieuwe frame wat later komt
Maarja het was wel weer leuk om te doen. Shimano is er bij mij voor de deur uit gegaan.
Ik heb het aangeschaft voor het fijne schakelen. ik miste het "klakken" van de MTB.
Ik bgerijp nog niet waarom maar op het grote blad loop de ketting op alle kransje goed terwijl de groot/groot bij shimano echt niet goed liep. (grootste 2 achter) Ga ik nog even bekijken. ik rijd met dezelfde cassette en zelfde kabels nogwel.
Sowieso vind ik de gedacht bij sram beter om de trimfunctie vauit het grote blad aan te bieden en niet vanuit de kleine.
Het moment dat je net even groot/groot(er) zou willen rijden doen zich veel vaker voor dan klein/klien(er)
Ketting van SRAM zijn nooit hun sterke kant geweest dat was jaren geleden op de MTB al zo, daar heb ik er zelfs drie gebroken, daarna met XTR nooit meer voorgekomen..
Maarja het was wel weer leuk om te doen. Shimano is er bij mij voor de deur uit gegaan.
Ik heb het aangeschaft voor het fijne schakelen. ik miste het "klakken" van de MTB.
Ik bgerijp nog niet waarom maar op het grote blad loop de ketting op alle kransje goed terwijl de groot/groot bij shimano echt niet goed liep. (grootste 2 achter) Ga ik nog even bekijken. ik rijd met dezelfde cassette en zelfde kabels nogwel.
Sowieso vind ik de gedacht bij sram beter om de trimfunctie vauit het grote blad aan te bieden en niet vanuit de kleine.
Het moment dat je net even groot/groot(er) zou willen rijden doen zich veel vaker voor dan klein/klien(er)
Ketting van SRAM zijn nooit hun sterke kant geweest dat was jaren geleden op de MTB al zo, daar heb ik er zelfs drie gebroken, daarna met XTR nooit meer voorgekomen..
Geldt misschien voor jou, bij mij is het net andersom.wasbeer2006 schreef:Het moment dat je net even groot/groot(er) zou willen rijden doen zich veel vaker voor dan klein/klien(er)
Ik mis dus de trim functie op het kleine blad.
Deze zit wel weer op de oude Rival shifters (zitten op m'n cyclocross gemonteerd).
Race: Giant TCR en Giant Propel
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40088
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Wat bedoelen jullie met trimfunctie? Ik kan gewoon altijd de voorderrie iets bijstellen of bedoel je dat niet?
Less is bore
Ja, dat bedoelt hij. Dat kan bij SRAM dus niet. Kwestie van goed afstellen, zeker met een 39 absoluut geen probleem (alle tien ratel-vrij is mogelijk). Met de 34 erop komt het nauwkeuriger, maar ook dan kun je de boel zo afstellen dat alleen de 34x12 en de 34x13 aanlopen (zoals het hoort).
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40088
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Oh, ik ging er vanuit dat elke groep dat gewoon kon..... *evil*
Less is bore
- boswielrenner
- Forum-lid
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08
Elektronisch schakelen is imho over 3 tot 5 jaar pas echt interessant. Veel goedkoper, kleinere motoren, mooier, geen lelijke batterij in het zicht, lichter, gecombineerd met dashboard met gps (wens), aansluitbaar op je laptop voor tuning.
Kortom; ik wacht nog even. Als geld geen rol speelde dan zou ik nu voor Super record elektronisch gaan. IMHO veel mooier dan shimano.Tot die tijd Sram Red.
Kortom; ik wacht nog even. Als geld geen rol speelde dan zou ik nu voor Super record elektronisch gaan. IMHO veel mooier dan shimano.Tot die tijd Sram Red.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13732
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Het lukt mij niet met de 38 sram. Nog niet echt er voor gaan zitten. Maargoed bij 38/14 ga ik toch naar groot en dan heb ik nu de mogelijkheid om incidenteel even op de 21 te rijden mocht dat nodig zijn.havana schreef:Ja, dat bedoelt hij. Dat kan bij SRAM dus niet. Kwestie van goed afstellen, zeker met een 39 absoluut geen probleem (alle tien ratel-vrij is mogelijk). Met de 34 erop komt het nauwkeuriger, maar ook dan kun je de boel zo afstellen dat alleen de 34x12 en de 34x13 aanlopen (zoals het hoort).
Ik laat mijn voorderrie ook altijd in de kabel hangen om klapperen van de kabel te voorkomen, wellicht dat dit net even die twee kransje sscheelt.
-
- Forum-lid
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 25 nov 2011 22:12
Zo!!! War ziet die sram red 2012 groep er mooi uit!!! En mooie functionele verbeteringen, forgetbelectronic shifting!
-
- Forum-lid
- Berichten: 915
- Lid geworden op: 10 jan 2005 20:23
Snap niet dat die groep RED heet, er is niet roods aan. Remhoeven en shifters/cranks zijn allemaal zwart/donker...
It's nice to be important, but it is more important to be nice.
- boswielrenner
- Forum-lid
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08
De nieuwe RED groep ziet er erg goed uit. Ik vind alleen de kettingbladen niet mooi en de lompe release van de remmen.
De voorderailleur is een droom, maar mogelijk niet compatible met de "oude" red versie. De nieuwe groep weegt 1744g in totaal en dat is ontzettend licht.
De schakelperformance is bijna net zo goed als electronisch schakelen. Zeer strak en trefzeker volgens de eerste testen.
Er is veel info op weightweenies te vinden evenals op de sites die meestal als eerste de trending topics hebben.
http://www.bikeradar.com/road/gallery/a ... article#19" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.bikeradar.com/news/article/v ... view-33078" onclick="window.open(this.href);return false;
De voorderailleur is een droom, maar mogelijk niet compatible met de "oude" red versie. De nieuwe groep weegt 1744g in totaal en dat is ontzettend licht.
De schakelperformance is bijna net zo goed als electronisch schakelen. Zeer strak en trefzeker volgens de eerste testen.
Er is veel info op weightweenies te vinden evenals op de sites die meestal als eerste de trending topics hebben.
http://www.bikeradar.com/road/gallery/a ... article#19" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.bikeradar.com/news/article/v ... view-33078" onclick="window.open(this.href);return false;
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29