Alles over single speed, fixies en baanfietsen.

Concorde Astore - Singlespeed (foto's)

elwoot
Forum-lid

elwoot 08 mar 2012 13:45

Ziet er al fraai uit! Ben je er overigens al over uit met welke vertanding je gaat rijden? Ik rij zelf 52-18 en dat bevalt me wel prima eigenlijk.

ridefreeordie
Forum-lid

Gebruikersavatar ridefreeordie 08 mar 2012 14:15

Heb nu allereerst een 18 besteld en voorblad is 49. Op mn racefiets rijd ik ook meestal zo 50 x 19/18 dus denk dat die verhouding me wel zal bevallen. Zwaarder kan altijd nog ;)
Ritchey Logic Road
Pinarello Asolo
Cotic BFe
Kona Sutra

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 08 mar 2012 14:34

Op mijn fixie rijd ik met 47/19, maar die gebruik ik ook om boodschappen te doen, kleine stukjes te forensen etc.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

soffatti
Forum-lid

soffatti 20 mar 2012 10:58

ridefreeordie schreef:Ben ondertussen bezig de onderdelen bij elkaar te sprokkelen:
-NOS Cinelli Nerve stuur. Weet nog niet of het wel klassiek genoeg oogt.
-Campa Atlanta 96 wielset met Record naven, ga ik denk ik geen sijt van krijgen
-NOS Centaur crank met vijf gewone crankarmen
-vanavond een setje remhoeven halen, vermoedelijk jaren '90 athena/chorus met puntige uitsteeksels

Zit nu met de conversie naar singlespeed:
Er zijn complete ombouwsets: http://www.singlespeed.nl/catalog/produ ... cts_id=606" onclick="window.open(this.href);return false;
Maar dan is de keuze beperkt tot een 18 tands krans en ik ga vermoedelijk een 49T blad monteren (ja met gouden boutjes en ketting), is dat niet een te licht verzet of gaat dat wel? Tevens zijn de spacers zwart.
De Gusset krans heeft singlespeed.nl ook los, maar de campas spacers niet lijkt het.
Mooie spullen. :)
Singlespeed.nl had eerder een goedkoper ombouwset van 15euro met een 16tands krans. Die werkt bij mijn singlespeed nog steeds prima icm een 52T voorblad. Redelijk zwaar verzet maar ik vind het fijner als het lekker op snelheid is.

Heb je nog een update van je project ?
(laten we dit hele singlespeed gedeelte van het Fiets forum wat levendig houden :P )

nutsjesmoar
Forum-lid

nutsjesmoar 20 mar 2012 13:21

Mooi dat jij het zegt, we moeten wat actiever worden!

ridefreeordie
Forum-lid

Gebruikersavatar ridefreeordie 21 mar 2012 10:28

Hebt geduld mannen, het project nadert de eindfase!
Dit weekend hoop ik op de Stalen Ros beurs de laatste onderdelen bij elkaar te sprokkelen.
Hangt een beetje af van het prijsniveau wat die handelaren daar hanteren :)

Maar vooruit, hier een close upje van de krans en spacers (die nog wat gepolijst moeten worden)
Afbeelding
Ritchey Logic Road
Pinarello Asolo
Cotic BFe
Kona Sutra

nutsjesmoar
Forum-lid

nutsjesmoar 21 mar 2012 22:30

Stalen Ros is vet, je moet daar wel geluk hebben, het is niet heel erg duur. Vooral de onderdelen onder de tafels doen ze voor weinig weg. Die hoeven alleen opgepoetst te worden. Zo had ik een Turbo zadel voor 3 euro, zgan.

Ziet er mooi uit zo SS trouwens!

soffatti
Forum-lid

soffatti 29 mar 2012 17:46

Elders op dit forum las ik dat je de laatste hand hebt gelegd aan je SS? ;)

ridefreeordie
Forum-lid

Gebruikersavatar ridefreeordie 30 mar 2012 09:24

Ja, maar nog geen tijd voor uitgebreide fotosessie ;)
Dit weekend in het teken van RVV en ook geen lekker zonnetje, dus jullie moeten nog even wachten.

Stalen ros was trouwens wel leuk. Voor redelijke prijzen een heel mooie Cinelli XA stuurpen, nieuwe campa c record remgreeprubbers en Kalloy zadelpen.
Tevens via Forum een Turbomatic gekocht. Nu alleen nog op zoek naar één jaren '90 Chorus/Athena remschoentje (zie gevraag topic)

Hier alvast één fotootje van mindere kwaliteit (en rare groothoek):
Afbeelding
Ritchey Logic Road
Pinarello Asolo
Cotic BFe
Kona Sutra

Lenham
Forum-lid

Lenham 05 apr 2012 15:35

Nice! Heel smaakvol gedaan!
Misschien dat ik zelf voor een klassieker zadel had gekozen maar ben erg benieuwd naar de HQ foto's!

ridefreeordie
Forum-lid

Gebruikersavatar ridefreeordie 10 apr 2012 14:49

Duurt nog even. Ik kwam erachter dat ik de remkabels verkeerd heb gemonteerd. Achterrem links en voorrem rechts. Geen groot probleem, maar niet heel handig als je andersom gewend bent lijkt me. Bij het omzetten (haastige spoed) heb ik echter de voorremkabel te veel ingekort! Dus wordt weer een gangetje richting FM.
Afijn, al doende leert men.
Vraagje over de ketting: hoe strak span je die, is daar een vuistregel voor? Met moeite enkele schakel van het voorblad kunnen lichten bijv.. (zo is het bij een kettingzaag :D )

Het zadel was ook een twijfel geval. Een witte Regal met messing knopen leek me ook wel mooi. Deze Turbomatic (half wit, half zwart, op foto nog niet goed zichtbaar) kwam ik op t forum tegen, heb ik vroegah heel fijn op gefietst. Zwart wit staat wel goed bij het stuur vind ik. Heb er zelfs nog over gedacht om stuurlint aan kant zwart en andere kant wit te doen, maar dan wordt het wel errug kermis.
Ritchey Logic Road
Pinarello Asolo
Cotic BFe
Kona Sutra

Lenham
Forum-lid

Lenham 10 apr 2012 16:22

Ik ga altijd uit van een centimeter speling wanneer je de ketting in het midden (tussen as en achternaaf) naar boven/beneden beweegt.
Te strak en je ketting loopt niet meer soepel en slijt eerder.

Ik denk dat een witte Regal, Concor of Rolls heel mooi zal staan, ze blijven alleen niet zo lang wit...
Stuurlint is zo inderdaad beter dan half wit half zwart denk ik.

Plaats reactie