banden verslijten bij Tacx
@fred-mtb-sport : nee, op zich niet, maar het advies van Tacx WCeend heeft mij wel geholpen.
Ik zal er speciaal voor jou nog een wijze raad bij doen: "Kennis haal je bij de bron"
en dat is meestal de leverancier. Zo zit de wereld nou eenmaal in elkaar.
Ik zal er speciaal voor jou nog een wijze raad bij doen: "Kennis haal je bij de bron"
en dat is meestal de leverancier. Zo zit de wereld nou eenmaal in elkaar.
Pinarello Veneto, Pinarello FP2 en Pinarello Montello FM1
Nu heb ik ook al ondervonden dat mijn buitenband zeer snel slijt op de Tacx.
Daarom zou ik zo'n trainingsband willen aanschaffen, eender welk merk. Maar bijna iedere trainingsband mag uitsluitend voor de Tacx gebruikt worden.
Bestaan er trainingsbanden voor binnen en buiten? Zo ja, welke.
Alvast bedankt.
Daarom zou ik zo'n trainingsband willen aanschaffen, eender welk merk. Maar bijna iedere trainingsband mag uitsluitend voor de Tacx gebruikt worden.
Bestaan er trainingsbanden voor binnen en buiten? Zo ja, welke.
Alvast bedankt.
Trek Madone 5.2 2011, Shimano Ultegra
Trek Madone 6.5 pro 2009 (paintjob), Sram Force
Trek Madone 6.5 pro 2009 (paintjob), Sram Force
Daar heb ik dan weer geen last van....weinig slijtage met gewone banden op de tacx.
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forum-lid
Ik gebruik op mijn Tacx Flow al 3000 km een Vittoria Corsa CX tube en er is geen slijtage te bespeuren.
-
- Forum-lid
Ik overweeg ook om een tacx te kopen. Maar wisselen jullie dan elke keer de buitenband voordat je op de tacx stapt? Of heb je dan een speciaal achterwiel?
Zelf rijd ik campa en mijn vriendin shimano dus dat worden dan twee extra wielen.
En op een rollerbank heb je waarschijnlijk hetzelfde probleem met de banden?
Zelf rijd ik campa en mijn vriendin shimano dus dat worden dan twee extra wielen.
En op een rollerbank heb je waarschijnlijk hetzelfde probleem met de banden?
- fredmtb-sport
- Forum-lid
- Contact
Oud achterwiel, maar denk dat je nu voorlopig de Tacx niet meer nodig hebt.
De mijn vandaag ook maar eens naar zolder verbannen tot de herfst.
De mijn vandaag ook maar eens naar zolder verbannen tot de herfst.
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........
Zou verboden moeten worden..........
-
- Forum-lid
Ik gebruik mn Tacx alleen in de winter, als ik niet buiten fiets (daarvoor heb ik mn MTB). Laat dan gewoon mn normale band erop zitten en monteer aan het begin van het seizoen nieuwe banden. Koop toch nooit dure banden (2 tientjes per stuk), dus dat kan wel uit en aan het eind van het seizoen zijn ze sowieso wel aan vervanging toe, dus gewoon even afraggen op de Tacx .
Nadeel van normale banden is wel dat ze snel doorslippen. Ik kan de weerstand van de Tacx eigenlijk niet hoger dan 5 zetten, anders slip je alleen maar. Met een speciale Tacx-band schijnt dat beter te gaan.
Nadeel van normale banden is wel dat ze snel doorslippen. Ik kan de weerstand van de Tacx eigenlijk niet hoger dan 5 zetten, anders slip je alleen maar. Met een speciale Tacx-band schijnt dat beter te gaan.
cliors schreef:Reverb schreef:Zijn die speciale tacx banden ook geschikt om buiten mee te fietsen?
Nee!
Al snap ik niet helemaal hoe mensen het nu nog over een tacx kunnen hebben, met dit mooie weer
Zit wat in, maar het zal niet alleen maar mooi weer blijven. Als het regent vind ik het al minder om te fietsen. En al helemaal minder voor mijn fiets.
Carbon en aluminium smelten niet bij aanraking met regenwater, hoor.