Gaat 28mm passen?
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Nee dat doen ze helemaal niet. De velg blijft op dezelfde hoogte zitten en dus blijft de effectieve arm even lang (als je blokken al hoog genoeg kunt monteren met long reach remmen). Long reach remmen zijn handig voor toer fietsen en bijv vakantie fietsen. En je hebt juist minder remkracht met langere armen. Met een langere arm beweegt het blokje meer bij dezelfde hoeveelheid cable pull en is de kracht waarmee het blokje op de velg komt dus minder.
-
- Forum-lid
Sorry my bad. Dacht aan carbon gezien het feit dat er zo weinig ruimte is...
Maar ik wil de strijd niet aan met Amclassic, maar langere hefbomen hebben dus minder remkracht...
Maar ik wil de strijd niet aan met Amclassic, maar langere hefbomen hebben dus minder remkracht...
It's nice to be important, but it is more important to be nice.
Zoals Amclassic zegt, de afstand van het montagepunt van de rem naar je velg/remoppervlakte blijft gelijk.
Je kan remmen met "armpjes" van een meter monteren (bij wijze van)....je remblokjes zullen toch echt je remrand moeten gaan raken en je remklauw zit ook niet ineens hoger gemonteerd.
Je kan remmen met "armpjes" van een meter monteren (bij wijze van)....je remblokjes zullen toch echt je remrand moeten gaan raken en je remklauw zit ook niet ineens hoger gemonteerd.
-
- Forum-lid
Juist ja...
It's nice to be important, but it is more important to be nice.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Ok, ik weet genoeg. Ik ga me ook maar niet wagen aan 25mm bandjes dan. Is dit trouwens bij veel frames een probleem, of zijn er ook genoeg raceframes waarbij je wel 28mm bandjes kunt monteren?
-
- Forum-lid
Net de fiets winterklaar gemaakt.
Om het een keer te proberen bij de Halfords 28mm bandjes gehaald.
Past net! Heb niets meer over, maar het past.
Ben benieuwd hoe het rijdt.
Om het een keer te proberen bij de Halfords 28mm bandjes gehaald.
Past net! Heb niets meer over, maar het past.
Ben benieuwd hoe het rijdt.
Laatst gewijzigd door Spike 1970 op 24 okt 2012 16:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Als een triple voor watjes is, dan ben ik een watje...................maar ik kom nu wel overal boven!
Halfords bandjes?? Zijn dat geen stugge, zware tractorbanden zonder grip? Het staat nog best ok trouwens Zou wel een wit stuurlintje overwegen de volgende keer.
Iets met krachtarm en lastarm.mikethebike schreef:langere hefbomen hebben dus minder remkracht...
Maar inderdaad, langere remhoeven zijn alleen nodig als je frame long reach remhoeven vereist.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
In mijn Trek 2300 uit 2003 heb ik Conti GP4000s in 25mm (die in werkelijkheid al richting de 27mm gaan) en nog ruimte over zowel bij de staande buis, liggende achtervork als remmannetje, dus 28 zal ook nog wel passen.eelcoz schreef:Ok, ik weet genoeg. Ik ga me ook maar niet wagen aan 25mm bandjes dan. Is dit trouwens bij veel frames een probleem, of zijn er ook genoeg raceframes waarbij je wel 28mm bandjes kunt monteren?
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
-
- Forum-lid
In mijn Pegoretti past voor 25 mm en achter 28 mm zonder enig probleem.
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders