Andere, beetje offtopic, vraag:
waarom rij je met Schwalbe Lugano banden?
Stel deze vraag gezien de afmontage van de rest van de fiets.
Carbon remrand versleten?
Die remblokken moesten wat lager staan volgens de fabrikant omdat het full carbon is met draadbanden, maar ze zouden inderdaad wel iets omhoog mogen 2/3mm.
Omdat me goede banden waren versleten en ik deze nog had liggen. Rijden overigens nog best aardig.
Omdat me goede banden waren versleten en ik deze nog had liggen. Rijden overigens nog best aardig.
someone schreef:Bedankt voor de reacties. Ik gebruik inderdaad carbon remblokjes die ik erbij heb gekregen en alleen voor mijn carbon wielen.
Voor fdegrove heb ik hier nog een andere foto: afbeelding wiel
Op deze foto lijkt het alsof je je velg aan het opremmen bent ipv de remrand. De slijtagestreep is nog zeer goed zichtbaar. Remblokjes staan veel te laag denk ik!
Zo te zien zijn dit Kuiper velgen, en dan de vol-carbon uitvoering.
De remrand zit hierbij 5 mm lager dan normaal. De remblokken staan dus goed.
De remrand zit hierbij 5 mm lager dan normaal. De remblokken staan dus goed.
Beetje idioot om een nieuw topic te starten,dus vraag ik het maar hier:
Slijten carbon remranden vlugger dan aluminium remranden?
Zoja, is dit een noemenswaardig verschil of helemaal geen reden om niet voor full carbon te gaan?
Alvast bedankt!
Mvg,
Slijten carbon remranden vlugger dan aluminium remranden?
Zoja, is dit een noemenswaardig verschil of helemaal geen reden om niet voor full carbon te gaan?
Alvast bedankt!
Mvg,