Enve wielen
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13781
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Het is veel geld. Ik heb het er niet voor over. Rond de 2500 euro ga je zomaar kwijt zijn.
Als je dit soort bedragen uitgeeft zou ik niet besparen op de naven op die 200 euro komt het dan toch ook niet aan.
En wat is duur, fietsen is een relatief goedkope hobby, voor mensen die een beetje geld hebben zijn het gewoon kleine bedragen, die ze met een dagje shoppen ook kwijt zijn.
Als je dit soort bedragen uitgeeft zou ik niet besparen op de naven op die 200 euro komt het dan toch ook niet aan.
En wat is duur, fietsen is een relatief goedkope hobby, voor mensen die een beetje geld hebben zijn het gewoon kleine bedragen, die ze met een dagje shoppen ook kwijt zijn.
Ik kwam dit topic tegen toen omdat ik op zoek ben naar ervaringen met Enve wielen. Onnodig dus om een nieuw topic te openen, vandaar dat ik deze opnieuw opstart.... Hopelijk met resultaat.
Heeft iemand hier ervaringen met de Enve 3.4 SES clincher wielset? Ziet er supergaaf uit en de tests op diverse websites zijn positief.
Maar liever lees ik natuurlijk iets van iemand die ze echt heeft.
By the way, Chris King gaat ze nu ook als complete wielsets aanbieden... Lekker! Maar ook pricey!
http://chrisking.com/wheels
Heeft iemand hier ervaringen met de Enve 3.4 SES clincher wielset? Ziet er supergaaf uit en de tests op diverse websites zijn positief.
Maar liever lees ik natuurlijk iets van iemand die ze echt heeft.
By the way, Chris King gaat ze nu ook als complete wielsets aanbieden... Lekker! Maar ook pricey!
http://chrisking.com/wheels
- Stuntman Mike
- Forum-lid
- Berichten: 862
- Lid geworden op: 06 jun 2013 21:04
Ben ook wel benieuwd naar uitgebreidere vergelijkende test mbt stijfheid e.d. Er wordt gezegd dat ze superstijf zijn, dat zeggen ze ook van leightweight maar ben wel benieuwd naar cijfertjes. In het Cervelo topic heeft iemand ze i.c.m. een S5, en Lightweights onder zijn R5, die kan mooi vergelijken...
LW's zijn stijver, dan R45 Enve wielen. De Enve's zijn wel clincher de LW waren tube's, weet niet of dat het verschil kan maken.
Maar die stijfheid is te verwaarlozen, en mis dat absoluut niet. Wat ik wel mis is het lichte achterwiel, acceleratie van LW's is veel beter dat overigens met Enve tube wielen ook wel in orde zal zijn.
Bora's zijn in mijn ogen het beste, relatief/voldoende licht en rollen op het vlakke super en het remvermogen is voldoende bij droog weer.
En dat vind ik een van de nadelen van LW's; op het vlakke "draaien" ze niet lekker.
Maar die stijfheid is te verwaarlozen, en mis dat absoluut niet. Wat ik wel mis is het lichte achterwiel, acceleratie van LW's is veel beter dat overigens met Enve tube wielen ook wel in orde zal zijn.
Bora's zijn in mijn ogen het beste, relatief/voldoende licht en rollen op het vlakke super en het remvermogen is voldoende bij droog weer.
En dat vind ik een van de nadelen van LW's; op het vlakke "draaien" ze niet lekker.
YFood !!!
- Stuntman Mike
- Forum-lid
- Berichten: 862
- Lid geworden op: 06 jun 2013 21:04
Bora's lijken me ook wel wat. Alleen ben ik daar ook wel van benieuwd wat je kan verwachten op het gebied van stijfheid. Ze zijn in elk geval prijstechnisch goed te doen...
Euhm.... Ik wil helemaal geen Bora's, die kunnen natuurlijk niet i.c.m. Een Sram/Shimano afmontage
Sowieso zijn ze nogal opzichtig....
Is er niet ergens een test oid te vinden waarin de stijfheden tussen bijvoorbeeld LW's, Enve's en nog wat andere, vergelijkbare, wielen zijn weergegeven?
Ik ga in ieder geval eens in het Cervelo topic op zoek naar degene die je noemt, Mike, dus thx voor de tip!
Sowieso zijn ze nogal opzichtig....
Is er niet ergens een test oid te vinden waarin de stijfheden tussen bijvoorbeeld LW's, Enve's en nog wat andere, vergelijkbare, wielen zijn weergegeven?
Ik ga in ieder geval eens in het Cervelo topic op zoek naar degene die je noemt, Mike, dus thx voor de tip!
- boswielrenner
- Forum-lid
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08
Ik vind juist het voordeel van de LW wielen dat ze stijf zijn en bijzonder veel comfort bieden. Ik vind ze heerlijk rijden. De wijze waarop deze wielen acceleren is ongekend. Het geeft een grijns van oor tot oor.
De Fulcrum racing speed XLR's (hetzelfde als Bora ultra 2) zijn ook stijf, bollen fantastisch, maar zijn wel erg hard.
Wat wel een groot voordeel is van de Fulcrums of Bora's is dat ze degelijk zijn, fantastische naven hebben en makkelijk in gebruik zijn. De LW wielen zijn toch fragieler in de omgang. De flensen zijn van dun carbon en je moet er voorzichtig mee omgaan want een beschadiging is snel gemaakt. Met andere woorden; de Bora's en Fulcrums leg je bij wijze van spreken gewoon in de auto tijdens het vervoer, maar mijn LW's gaan toch echt in een wieltas want het risico op beschadigingen vind ik toch groter.
Ik denk dat Enve wielen ook super zijn. Ik zou ze graag eens proberen in de toekomst. Ik vind alleen gelakt carbon voor wielen mooier dan mat, hoewel mat geweldig in je frame kan staan.
Een goed alternatief en qua looks enigszins vergelijkbaar met Enve is wellicht Reynolds. Een goed en goedkoper alternatief.
De Fulcrum racing speed XLR's (hetzelfde als Bora ultra 2) zijn ook stijf, bollen fantastisch, maar zijn wel erg hard.
Wat wel een groot voordeel is van de Fulcrums of Bora's is dat ze degelijk zijn, fantastische naven hebben en makkelijk in gebruik zijn. De LW wielen zijn toch fragieler in de omgang. De flensen zijn van dun carbon en je moet er voorzichtig mee omgaan want een beschadiging is snel gemaakt. Met andere woorden; de Bora's en Fulcrums leg je bij wijze van spreken gewoon in de auto tijdens het vervoer, maar mijn LW's gaan toch echt in een wieltas want het risico op beschadigingen vind ik toch groter.
Ik denk dat Enve wielen ook super zijn. Ik zou ze graag eens proberen in de toekomst. Ik vind alleen gelakt carbon voor wielen mooier dan mat, hoewel mat geweldig in je frame kan staan.
Een goed alternatief en qua looks enigszins vergelijkbaar met Enve is wellicht Reynolds. Een goed en goedkoper alternatief.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29