Alles over vakanties op én met de fiets

Klimmen - Monschau - Klimmen

pinarello
Forum-lid
Berichten: 2671
Lid geworden op: 13 sep 2005 22:09

pinarello 15 mar 2012 15:16

havana schreef:Zo lang je geen gebruik maakt van de bevoorrading vind ik het geen zwartrijden.
Jawel je maakt gebruik van bv pijlen, verkeers regelaars etc. Maar diegenen die zwart rijden bedenken altijd van alles om hun gedrag goed te praten dus zinloze discussie ;)

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2213
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 15 mar 2012 15:36

havana schreef:Zo lang je geen gebruik maakt van de bevoorrading vind ik het geen zwartrijden.
Nadeel van niet ingeschreven deelnemers is dat organisatoren last kunnen krijgen met de overheden die vergunningen moeten verlenen als die het te druk vinden. Die tonen vaak weinig begrip voor de organisatoren die weinig kunnen doen tegen zwartrijders, maar wel hun vergunning kunnen verliezen bij te veel fietsers op de route.
Ach, ik zeg ook maar wat

knutmo
Forum-lid
Berichten: 1138
Lid geworden op: 15 jun 2011 11:03

knutmo 15 mar 2012 15:39

Zwartrijden is volslagen verwerpelijk. Als ik er eentje tegenkom kan-ie van mij een beuk krijgen.

Edit vol op de bakkes
Laatst gewijzigd door knutmo op 15 mar 2012 17:55, 1 keer totaal gewijzigd.

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 15 mar 2012 17:17

Nou, dat gaat ongetwijfeld een gezellige dag worden op die manier. Goed plan!

Hoewel 'zwart rijden' zonder gebruik te maken van de bevoorradingen misschien relatief onschuldig lijkt te zijn moet je wel rekening houden met de vraag waarom er een deelnemerslimiet is. Organisaties hebben steeds meer moeite om toestemming te krijgen voor hun tocht omdat een aantal fietsers voor veel overlast voor de omgeving en de overige weggebruikers zorgt. Uiteraard is er op een forum nooit iemand die zich daar schuldig aan maakt maar gek genoeg zie je ze bij iedere tocht rijden. Vuil in de berm gooien, asociaal en gevaarlijk weggedrag en geen rekening houden met andere mensen.

Gemeentes zijn dit zat en dus worden er extra eisen en limieten gesteld om een tocht door te laten gaan. Als wij dan met z'n allen "gewoon" alsnog gaan rijden dan kan dat er dus voor zorgen dat een organisatie volgend jaar geen vergunning meer krijgt. Met behulp van gps apparatuur of een kaart is iedereen die dat wil in staat om dat rondje op een willekeurige andere dag te rijden. Is het dan echt noodzakelijk om dat uitgerekend op de dag van de tocht te doen? In dat geval was het misschien verstandig geweest om wel op tijd in te schrijven.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27897
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 15 mar 2012 21:56

Kan het er alleen maar mee eens zijn Bottecchia, laat dat duidelijk zijn. Maar juridisch gezien rijd je gewoon niet zwart als je geen gebruik maakt van de de bevoorradingen en pijlen. Het blijft openbare weg. Het is natuurlijk onethisch, daar zijn we het over eens.

DeletedUser01
Forum-lid
Berichten: 3500
Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11

DeletedUser01 15 mar 2012 22:04

knutmo schreef:Zwartrijden is volslagen verwerpelijk. Als ik er eentje tegenkom kan-ie van mij een beuk krijgen.

Edit vol op de bakkes
Onetisch en op deze manier ook nog gevaarlijk...

knutmo
Forum-lid
Berichten: 1138
Lid geworden op: 15 jun 2011 11:03

knutmo 15 mar 2012 23:35

walterg schreef:
knutmo schreef:Zwartrijden is volslagen verwerpelijk. Als ik er eentje tegenkom kan-ie van mij een beuk krijgen.

Edit vol op de bakkes
Onetisch en op deze manier ook nog gevaarlijk...
Héél gevaarlijk. Dus ze zijn gewaarschuwd.

davekuh
Forum-lid
Berichten: 124
Lid geworden op: 02 mei 2009 20:15
Locatie: Gulpen

davekuh 16 mar 2012 19:53

Zolang die gasten zich niet misdragen op de route. Anders zijn de mensen die netjes betaald de route rijden weer de schuldigen.
Een probleem heb ik alvast niet. Kan lekker vanuit thuis vertrekken. Woon 1 km van de start af :)
Race: Trek 1.7 Shimano 105
MTB: Merida Big Nine 700 tft

tom de groot
Forum-lid
Berichten: 889
Lid geworden op: 03 jul 2011 11:53

tom de groot 16 mar 2012 20:02

knutmo schreef:
walterg schreef:
knutmo schreef:Zwartrijden is volslagen verwerpelijk. Als ik er eentje tegenkom kan-ie van mij een beuk krijgen.

Edit vol op de bakkes
Onetisch en op deze manier ook nog gevaarlijk...
Héél gevaarlijk. Dus ze zijn gewaarschuwd.
Internet held.

Maar voor 12.50 gaan zwart rijden is ook weer zoiets.

eelcoz

eelcoz 16 mar 2012 20:39

Zwart rijden in een tijdperk waarin een GPS voor nagenoeg iedereen te betalen is... :roll: Ik begrijp volgens mij iets niet. Verder wat Bottecchia zegt.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39664
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 16 mar 2012 20:47

Moet niet gekker worden, ben het steeds vaker met Eelcoz eens tegenwoordig :D
Less is bore

eelcoz

eelcoz 16 mar 2012 22:12

daniel1975 schreef:Moet niet gekker worden, ben het steeds vaker met Eelcoz eens tegenwoordig :D
Hmmm, dan doe ik toch iets verkeerd de laatste tijd.... ;) :lol: :lol:

Plaats reactie