hartslagmeterfunctie Garmin Edge 800
-
- Forum-lid
Het oude model van de Garmin hartslagband werkt beter dan de nieuwe 'deluxe' versie, waar veel mensen problemen mee hebben. Ik heb ze allebei en met dat oude model heb ik nooit problemen gehad. Het nieuwe model is inmiddels kostenloos door Garmin omgeruild, waarna deze ook weer normaal functioneert. Nieuw en luxe is niet altijd beter
Move over! Please?
Ik rijd ook met het oude model (afkomstig van de Forerunner van mijn vrouw) en ik kan dit beamen. Hij zit een fractie minder goed, maar tijdens het fietsen merk je eigenlijk geen verschil.
Dat snap ik maar bij mij is het een jaar goed gegaan. En nu al voor de zoveelste keer mis. Binnen, buiten, verschillende shirts. Ik heb altijd een strak ondershirt aan. Iets lager monteren werkt ook niet.havana schreef:Ligt vrijwel altijd aan klapperende shirts. Garmin-banden zijn daar veel gevoeliger voor dan bijv. Polar. Iets lager monteren werkt meestal heel goed. Je kunt 't heel eenvoudig uittesten door even te stoppen.
Ik denk dat het bij mij fout gaat als ik erg gezweet heb en de band erg nat wordt. Na een uurtje of zo gaat de hartslag omhoog, voor die tijd werkt het gewoon goed!
"Sommige hellingen in de Tour zijn zo steil, dat de omwonenden er nog nooit iemand hebben zien fietsen. Vandaar dat bekijks."
Het probleem raakt niet opgelost en blijkbaar ben ik dus niet de enige, ook niet na het goed wassen van de band en het vervangen van de batterij. Als de band wat natter wordt van het zweet geeft hij de hartslagwaarden niet meer door aan het toestel en af en toe krijg ik ook hogere waarden dan normaal.
Deze week het toestel binnendoen en zien wat er uit de bus komt.
Deze week het toestel binnendoen en zien wat er uit de bus komt.
geen signatuur
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik vind die nieuwe band echt veel fijner dan de oude. Hopen dat ik wel ern goed exemplaar heb....
Less is bore
Ik sukkel ook al een jaar met dit probleem.
Intussen is door garmin onder garantie met hartslagband en de unit vervangen, en nog is het probleem niet opgelost.
Door alle miserie heb ik een polar ft1 gekocht. Werkt al duizenden kilometers probleemloos.
Misschien eens proberen een band van garmin van het "oude" type op de kop proberen te tikken.
Iemand tips??
Intussen is door garmin onder garantie met hartslagband en de unit vervangen, en nog is het probleem niet opgelost.
Door alle miserie heb ik een polar ft1 gekocht. Werkt al duizenden kilometers probleemloos.
Misschien eens proberen een band van garmin van het "oude" type op de kop proberen te tikken.
Iemand tips??
Ik heb zojuist bij de harslagmetershop een nieuwe band besteld.
http://www.hartslagmetershop.nl/contents/nl/d1331.html" onclick="window.open(this.href);return false;
ben benieuwd of dit wel gaat werken.
http://www.hartslagmetershop.nl/contents/nl/d1331.html" onclick="window.open(this.href);return false;
ben benieuwd of dit wel gaat werken.
"Sommige hellingen in de Tour zijn zo steil, dat de omwonenden er nog nooit iemand hebben zien fietsen. Vandaar dat bekijks."
Ik heb het zelfde probleem, ik ga deze week maar eens terug naar mijn fietsenmaker waar ik mijn edge gehaald hebt. Eens horen wat hij eraan gaat doen.
Om nu gelijk een nieuwe band te gaan kopen vind ik ook weer zo iets.
trouwens vraagje.... koop je dan alleen een nieuwe band compleet met zender of enkel de band?
Om nu gelijk een nieuwe band te gaan kopen vind ik ook weer zo iets.
trouwens vraagje.... koop je dan alleen een nieuwe band compleet met zender of enkel de band?