De laatste dagen heb ik deze oefening minimaal 3 x p dag gedaan. Gisteren 2 uur en vandaag 2,5 uur gefietst zonder irritaties.scepticus schreef:Heb je deze ook gedaan trouwens?
Gaat de goede kant op. Volgende week laat ik ook zooltjes op meten.
Fiets Magazine nr. 11-2024, inclusief de trainings- en voedingsgids voor 2025, ligt nu in de winkel! Bestel 'm zonder verzendkosten in onze shop!
De laatste dagen heb ik deze oefening minimaal 3 x p dag gedaan. Gisteren 2 uur en vandaag 2,5 uur gefietst zonder irritaties.scepticus schreef:Heb je deze ook gedaan trouwens?
Balen Jan.jan84 schreef:Ondanks een aantal weken weinig fietsen, fysio en elke dag rekoefeningen te hebben gedaan vanochtend van een koude kermis thuis gekomen.
Ik wilde een kilometer of 40-50 gaan rijden om te kijken hoe het ging.
Nou....niet dus. Na 8.5 kilometer begon ik druk te voelen en ben gelijk omgedraaid. Toen ik weer thuis was met 17km op de teller had ik weer pijn als voordat ik naar de fysio ging.
Voor een second opinion heb ik maar een afspraak bij een sportarts gemaakt, hopelijk schiet ik er wat mee op.
Kortom...wordt vervolgd....
Ik doe inderdaad ook de rek-oefeningen.body schreef:
Balen Jan.
Doe jij ook die rek-oefeningen trouwens? Kijk anders ook naar je schoenplaatjes.
Als je voeten naar buiten toe proneren dan zou je de plaatjes ook iets in die lijn kunnen zetten.
Hallo Janjan84 schreef:Hier nog eens een update van mijn kant.
Na een poos fysio en krachttraining ben ik eerst binnen op de tacx de tijd en afstand gaan uitbouwen.
Daarna rustig buiten korte stukjes gereden.
2 weken geleden heb ik toen zelf een tocht van 60 km gereden zonder problemen.
Afgelopen zondag de 110kmpelotonstocht van de Classico Giro gereden.
Dit ging niet pijnvrij, maar ik heb hem uitgereden zonder ingehaald te worden door de bezemwagen.
Wat ik wel merkte was dat ik de cadans beter wat lager kan houden, zodra ik een hogere cadans aan ga houden speelde de pijn sneller op.
Nu even rust en dan over 1.5 week de 11 stedentocht. De afstand is aanzienlijk meer, maar ik heb toch stilletjes de hoop dat dit met een lager beentempo en me niet op laten fokken (lastig!) te doen moet zijn.
Ik kreeg van mij fysio het volgende mee: Op je rug liggen en dan met je linkerhand je rechterknie pakken en naar je linkerschouder toe trekken.body schreef:@tomg88
Heb jij nog andere rekoefeningen gekregen van je fysio dan die hier zijn genoemd?