Hallo,
Ik had een edge 705, maar gebruik nu een Xperia Acro S smartphone.
Dit is een waterdichte 4,3 inch smartphone met een Ant+ chip, zodat ik mijn cadans/snelheids sensor + hartslag + vermogen uit kan blijven lezen. Los van gebruik als fietsmanagment tool heb je hier ook gewoon een goede telefoon aan (HD, 4,3 inch, camera 12,2MP)
De app die ik gebruik is IP Bike, dit is een fantastische app, waarmee je tov de garmin alles kan behalve de virtual race functionaliteit. Soms draai ik tegelijkertijd ook endomondo.
Als stuurhouder gebruik ik de quad lock en heb 2 accus van de action aan de zijkant gemonteerd van 5500mAP, dit is eigenlijk het enige minpunt, maar het staat nog niet te 'bulky' . Met scherm doorlopend aan kan ik zo ritten doen van 10 uur, met deels scherm uit veel langer. Ik rijd hier nu het hele seizoen mee en ben hier heel tevreden mee.
Voordelen:
Alles-in-een op groot scherm
single point of upload naar diverse sites (oa. trainingpeaks/strava)
Kaarten uit de lucht
Beperkt dataverbruik
Volledig aanpasbare menus en velden
Nadelen:
Accugebruik
Vergeet niet je telefoon af te koppelen bij een stop.
Dataverbruik in buitenland kan duur zijn als hier niets voor is geregeld
In buitenland niet op alle plekken data beschikbaar, je moet dan even zonder
kaart rijden.
Totdat garmin met een echt vernieuwend product komt, blijf ik hier voorlopig mee rijden.
fietscomputer voor mobiele telefoon
-
- Forum-lid
Heb een Xperia Active en gebruik ook IPBike (en voor navigatie OSMAnd). Ik gebruik een stuurhouder van sportypal. Alles mooi compact.
Als computer is ie prima muv de batterijduur, max 4 uur. ik rijd meestal met scherm uit bij lange ritten, jammer.
Daar zoek ik nog een oplossing voor, tips welkom.
Ook crashes gebeuren wel eens, nog niet de vinger op kunnen leggen.
Ik heb daarnaast nog een kleine ANT+ computer op mijn pen zitten die het gewoon altijd doet .
Als computer is ie prima muv de batterijduur, max 4 uur. ik rijd meestal met scherm uit bij lange ritten, jammer.
Ik heb daarnaast nog een kleine ANT+ computer op mijn pen zitten die het gewoon altijd doet .
Gazelle Trendy 7 speed, RVS velgen
- StevieSeagal
- Forum-lid
Ik heb ook een Xperia Active met die sportypal houder. Op zich is het handig, maar je moet er niet al te lange routes mee navigeren. Toen ik een route ging rijden was hij na 2,5 à 3 uur al leeg. Ondertussen draai ik ook nog strava ernaast en heb ik de data verbinding aan staan.krokie schreef:Heb een Xperia Active en gebruik ook IPBike (en voor navigatie OSMAnd). Ik gebruik een stuurhouder van sportypal. Alles mooi compact.
Sindsdien rijd ik bij langere ritten eigenlijk altijd met het scherm uit, dat scheelt wel iets, en wanneer ik de weg kwijt ben kijk ik even.
Om de batterijduur wat te verlengen was het mijn idee om hem wat vaker te gebruiken, voor dagelijks gebruik heb ik namelijk een Xperia S, om batterij luiheid tegen te gaan.
Als ik hem alleen als fietscomputer gebruik gaat hij met scherm uit enaf en toe aan ook wel 9 a 10 uur mee. Ik neem dan een 2e telefoon mee die wel aanstaat. Nog een active erbij scoren is ook nog een idee..
Gazelle Trendy 7 speed, RVS velgen
-
- Forum-lid
Naar mijn mening de beste app voor zover ik kan beoordelen vergeleken andere apps die ik heb geprobeerd. Ik gebruik hem alleen om mijn rit te tracken en na 5 uur fietsen, heb ik nog 50% batterij over, heel fijn. Ook qua GPS vind ik hem het meest betrouwbaar. Maar zoals hier al eerder is gezegd gps om de smartphone is niet erg accuraat. elke rit heb ik een belachelijke max snelheidbince schreef:Iemand ook ervaring met Cyclemeter? Kreeg deze als tip van een collega en lijkt wel goed te werken.
- StevieSeagal
- Forum-lid
Heeft iemand ervaring met het gebruik van hartslagmeters in combinatie met de Active? Werkt gewoon iedere hartslagmeter met ANT+ ?
- Supergrover
- Forum-lid HC
Is dit niks?Panic schreef:Ik heb een Samsung Galaxy Note icm Endomondo Pro. Met GPS en 3G aan verbruikt 'ie zo'n 10/15% in het uur.
Wel is de GPS zeer accuraat. Enige nadeel dat ik kan bedenken is dat het lastig is 'm op je stuur te monteren, ik heb dus geen real time info. Dat kan je wel oplossen met de audio feedback, dan krijg je gesproken door in hoeveel tijd je de laatste kilometer hebt weggetrap. Dan heb je weer een bezigheid voor onderweg door die terug te rekenen van tijd naar km/h.
BBB BSM11
*oeps*
niet goed gelezen, Galaxy Note gaat hier niet in passen..