Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielrenner bewust geschept

janw.f.
Forum-lid

janw.f. 14 nov 2010 23:06

Ik vind die reacties daar helemaal niet meevallen. Het is ronduit belachelijk om over eventueel vermeend gedrag van wielrenners "in het algemeen" te gaan spreken. Alsof deze wielrenner voor al die 'ongemakken op de weg' hoofdverantwoordelijk is.

Hier staat simpel gezegd een delict centraal, en dat is dat de automobilist zijn auto als "wapen" misbruikt, om zijn gram te halen. Wat hier gebeurd is, is een poging iemand bewust zwaar lichamelijk letsel toe te brengen, en daarvoor past m.i. maar 1 straf, nl. rijbewijs permanent (=levenslang) intrekken + een gevangenisstraf. Hetzelfde zou eigenlijk voor dronkenschap moeten gelden, daar worden de wegen ongetwijfeld een stuk veiliger van, maar dat is een andere discussie.

Dat opsporen en bestraffen van die doorgereden automobilist zal er overigens wel niet inzitten, en helaas draagt ook vooringenomenheid bij de politie (!) ertoe bij dat een maatschappelijke discussie over groepen van wegmisbruikers, en oplossingen daaromtrent waaronder een kordate aanpak, totaal geen zin heeft...

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 14 nov 2010 23:21

Corniel schreef:
Diogenes schreef:Zoals gewoonlijk weer lekker genuanceerde reacties daar.

En hier ook helaas...

Dit fietsforum is toch behoorlijk genuanceerd vind ik. Volgens mij is er behoorlijk wat geflectie en zelfkritiek juist. Itt de gemiddelde telegraaf'reaguurder' in ieder geval.

Enneh rob: volstrek t ongeloofwaardig natuurlijkm jouw verhaal; veuls te weinig taalfouten ;-)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

geer
Forum-lid

geer 15 nov 2010 10:50

rob74 schreef:ik snap die telegraaf lezers wel. Ik snap ze helemaal en ik geef ze allemaal gelijk. Wielrenners zijn gewoon wegpiraten. Ze denken dat de weg van hunnie is en ze opereren in grote groepen. En oh wee, als je hier als brave telegraafburger iets over zegt. Je krijgt meteen de volle laag terug van die kanker wielrenners in hun suffe strakke pakjes. Het zijn net nichten op de fiets, maar het sijn gewoon stomme eikels. Het wordt hoog tijd dat dit soort aso volk een lesje wordt geleert. De weg is ook van ons. Wij betalen wegenbelasting en aczijns enzo en dat is schreeuwend duur! Dan moet de weg ook van ons zijn. Gewoon helemaal van ons en niet van hunnie. Opzouten kut wielrenners!!

En als je niet snel opzout, kun je een tik krijgen ook. Wat,.... een grote mond nog ook. Ik zal je krijgen kut wielrenner. Ik ram je gewoon van de weg af. Dat is je verdiende loon. Een peut gas erop en ik zal je krijgen. Haha wat lig je daar nou suf te liggen. Je hebt zeker pijn he. Je verdiende loon eikel. Oh oh ,..... andere menen komen erop af. Nu snel er vandoor. Ik voel me dan wel een held maar wel een held op sokken. Snel me Golf in en optrekken. Ik heb lekker 160pk en sportvelgen. nou jullie weer.

Neem bovenstaande vooral niet te serieus:)
En nu ga ik lekker in mijn grijze Golf op weg naar de sportschool. Even lekker sporten

Ha ha ha...LOL (ik pis in m'n broek van het lachen....! :D je kan zo gaan posten op telegraaf punt en el )

danoontje
Forum-lid

danoontje 15 nov 2010 11:00

Ceon schreef:Gokje : Volkswagen golf.....petje op ? Ik weet genoeg.....

Heej jonge, ik heb ook een nette Golf en vast nog ergens een pet liggen.. ;-)
Anima Sana In Corpore Sano.

yoda
Forum-lid

yoda 15 nov 2010 11:47

Ik rij in een golf, heb ook een racefiets en een scooter.. woon in Amsterdam en heb meerdere petjes.. jeej dan zal ik wel helemaal erg zijn. Zoals je dan beoordeelt wordt door mensen die je niet kennen.
Als ik in de auto zit zie genoeg acties van andere weggebruikers die echt niet door de beugel kunnen. Als ik op de fiets zit, dan idem bij automobilisten en fietsers. Wanneer ik op mijn scooter door Amsterdam tuf, dan zie je de meest belachelijke capriolen per strekkende meter in heel Nederland.

Het gaat vandaag de dag alleen maar om ikke!! Het maakt niet uit of je op een fiets, in de auto of op een scooter zit. In het geval van de bewust geschepte wielrenner stond de een de ander gewoon in de weg en ipv er gewoon omheen te gaan moest en zou hij/zij er doorheen.

Als iedereen nu een beetje meer geduld kan opbrengen, zich wat flexibeler opstelt en respecteert dat we met z'n allen in het zelfde schuitje zitten, dan ziet de wereld er volgens mij al een stuk beter uit. Geven is echt beter dan nemen. Nu ben ik zelf ook niet een heilige, maar elk moment dat ik het geduld heb voor andere is weer een frustratie minder. Voor mij en voor de andere partij. succes!
Do or Do not.. There is no try

roro27
Forum-lid

roro27 15 nov 2010 11:58

@ Yoda waar was je zaterdagmiddag te vinden met je Golf en petje?

Ik ben het met je eens wat je schrijft, alleen je bent zo'n roepende in de woestijn. Ik denk dat het proces van (asociaal) gedrag (lees ikke-ikke-en-de-rest-kan-stikken) een aantal jaren zal duren voordat de grote groep mensen zich er aan begint te storen.

Maar kijk eerst eens om je heen met sommige collega-fietsers. We kennen ze allemaal de stereotype zaterdagochtendjakkeraar. Dus laten we een beetje met geven dan nemen.
Een dag niet gefietst is als een dag niet gelachen.
Maar ik kan het niet bij het juiste eind hebben.
Blog Cyclingro

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 15 nov 2010 11:59

rob74, jouw reactie is briljant. Ik heb krom gelegen van het lachen.

Reacties op telegraaf.nl zijn echt brullen van het lachen. De woorden "hoge heren in Den Haag", "belastingbetaler" en "graaiers" zijn vaste prik.

Ik snap overigens heel goed dat veel mensen zich blauw ergeren aan het weggedrag van wielertoeristen. Om er meteen aan toe te voegen dat ik ook heel regelmatig door rood rijd en op wegen fiets waar je eigenlijk niet mag fietsen. Ik zie het alsvolgt:

- als ik auto rijd, erger ik me aan wielertoeristen en voetgangers
- als ik loop, erger ik me aan voetgangers en wielertoeristen
- als ik fiets, erger ik me aan auto's en voetgangers

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 15 nov 2010 12:12

havana schreef:rob74, jouw reactie is briljant. Ik heb krom gelegen van het lachen.

Reacties op telegraaf.nl zijn echt brullen van het lachen. De woorden "hoge heren in Den Haag", "belastingbetaler" en "graaiers" zijn vaste prik.

Ik snap overigens heel goed dat veel mensen zich blauw ergeren aan het weggedrag van wielertoeristen. Om er meteen aan toe te voegen dat ik ook heel regelmatig door rood rijd en op wegen fiets waar je eigenlijk niet mag fietsen. Ik zie het alsvolgt:

- als ik auto rijd, erger ik me aan wielertoeristen en voetgangers
- als ik loop, erger ik me aan voetgangers en wielertoeristen
- als ik fiets, erger ik me aan auto's en voetgangers

Maar een fietser die door zich niet aan de verkeersregels houdt overtreedt de verkeerswet, een automobilist die dit een aanleiding vindt om diezelfde fietser te snijden (of erger) begaat een poging tot doodslag. Nogal een scheve verhouding lijkt me.

Automobilisten die menen dat het gelegitimeerd is om fietsers van de weg te drukken omdat 'dat lycra aso-tuig meent dat de weg van hun is' verdienen een schoenplaatje heel diep in hun gezicht gestampt.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

geer
Forum-lid

geer 15 nov 2010 12:42

Volgens mij heeft het niet met polariseren van weggebruikers te maken. Deze meneer in die bewuste golf had, hoe dan ook, ooit wel iemand aangereden; ook als er nooit een fiets was uitgevonden. Het is altijd makkelijk een groep weggebruikers te viseren. Als alle wielrenners dan eenmaal weg zijn, gaan ze eenden of erger, oudjes aanrijden....

Over oudjes gesproken; ik fietste vanmorgen naar mijn werk en toen....:-) :-)

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 15 nov 2010 12:49

@ 53x11

Inderdaad, volledig mee eens. Voor eigen rechter gaan spelen is nooit een goed idee. Ik snap echter wél dat veel automoblisten zich kapot ergeren aan het gedrag van sommige wielertoeristen. Maar daarmee zijn dat soort acties natuurlijk niet goed te praten!

yoda
Forum-lid

yoda 15 nov 2010 13:18

roro27 schreef:@ Yoda waar was je zaterdagmiddag te vinden met je Golf en petje?

Ik ben het met je eens wat je schrijft, alleen je bent zo'n roepende in de woestijn. Ik denk dat het proces van (asociaal) gedrag (lees ikke-ikke-en-de-rest-kan-stikken) een aantal jaren zal duren voordat de grote groep mensen zich er aan begint te storen.

Maar kijk eerst eens om je heen met sommige collega-fietsers. We kennen ze allemaal de stereotype zaterdagochtendjakkeraar. Dus laten we een beetje met geven dan nemen.

zaterdagmiddag? weet niet meer.. soort blackout gehad ;-)

Ach ja.. een roepende in de woestijn. Ik snap dat het misschien nog jaren kan duren voordat het bij iedereen is geland, maar het begint toch bij jezelf en dan komt de rest misschien wel.
Do or Do not.. There is no try

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 15 nov 2010 13:35

Als ik het zo allemaal lees valt het wel mee met de gemiddelde wielrenner.
Het zijn er, zo als gewoonlijk, maar een paar die de boel op scherp zetten.
Helaas moeten dus weer de goede hier onder lijden.
Maar zo gaat het met alles.

Plaats reactie