Gevallen in 2012?
26 maart onderweg naar LBS rijdend met mijn randonneur aan de hand. De sturen slaan in elkaar en ik land hard op het asfalt. Twee jongens helpen bij het oprapen van de fietsen. Schade opgemaakt: fietsen geen, duim beschadigd, knie kapot en linkersleutelbeen gebroken... Met de omstanders de fietsen aan een hek vastgezet en naar het ziekenhuis gelopen. Na medische verzorging, foto's en dergelijke met arm in mitella weer naar huis gegaan. Nu, vijfenhalve week later kan ik alweer aardig op de gewone fiets en kort (< 1 uur ) op de racefiets rijden. Sleutelbeenbreuk een echte wielrennersblessure ja ja. Ik had meelij met Cancelara en Langeveld toen ze, een week later, in de RVV "afstapten"; de eerste week doet het namelijk verrekte zeer!
precies hierom heb ik een belletje..... bejaarden hebben soms de neiging hetzelfde kunstje te flikken, dus ik bel altijd een keertje voordat ik erlangs knal met 36 km/u.Roycosoepie schreef:Zelf niet gevallen, maar wel iemand omver gereden 2 weken geleden. Reed op een fietspad, fietser zwabberde voor me. Wilde er ruim links langs gaan, zwiept die persoon opeens naar links. Kon hem niet meer ontwijken. Keek over mijn schouders, zag de man over de kop slaan. Gelijk geremd, fiets in de berm gelegd. Man lag nog op de grond en kreunde. Duurde toch nog zo'n 10-15 seconden voordat de man op mijn roepen reageerde. Geholpen met opstaan. Zei die man tegen me: "ik zal maar eerlijk zijn, ik ben stomdronken" on 15.30 uur 's middags !! Ondertussen waren er andere mensen gekomen om te helpen. Werd de man aggresief. Nog een keer gevraagd of alles goed was, hij knikte met zijn hoofd, ben toen verder gefietst. Schrik zat er daarna nog lang in met inhalen van mensen.
Als je helemaal kapot zit, dan is het tijd om nog een tandje zwaarder te schakelen.
...en wat gebeurt er als je belt, ......dan kijken ze over hun schouder en sturen ze naar links!!onno1990 schreef:precies hierom heb ik een belletje..... bejaarden hebben soms de neiging hetzelfde kunstje te flikken, dus ik bel altijd een keertje voordat ik erlangs knal met 36 km/u.
-
- Forum-lid
- Berichten: 496
- Lid geworden op: 16 feb 2009 14:12
- Locatie: Nijmegen
Het moest er een keer van komen en gister was het dan eindelijk zover. Niet heroïsch in de koers, maar op weg terug van de kroeg Sleutelbeen gebroken, maandag gaan ze kijken of ze moeten opereren. Zwaar balen, er kwamen echt mooie koersen aan. Was speciaal op tijd naar huis gegaan en matig geweest met het bier om vanmiddag goed te kunnen rijden.
Laatste val van alweer 2.1/2 jaar geleden, kostte me toen een gebroken sleutelbeen, waar ik vandaag nog steeds niet helemaal van hersteld ben, dat wens ik niemand toe.
Maar gisteravond helaas weer aan de beurt, na het werk snel..snel.. met m'n kop vol stress naar huis gereden, snel omkleden en fietsen.
Nog geen 10 km van huis kom ik samen met mijn broer een jeugdrenner van de Bergklimmers uit Stein tegen (ons oude cluppie), met een lekke band. Al fietsende spreek ik hem aan, met de vraag of we kunnen helpen en m'n broer, die voor me rijdt, gaat in de ankers omdat hij dacht dat ik gestopt was. Jammer ik zat nog op de fiets en knal boven op mijn broertje, niet meer te ontkomen, over de kop ga ik flink neer, plat op mijn bek.
Eerste reactie...weer een sleutelbeen gebroken, maar valt lichamelijk eigenlijk wel mee, maar fikse schade aan mijn fiets……..
Ben een beetje brak, schaafplek op de linkerknie, vinger aan het bloeden.
Plaatjes onder de schoenen heb ik moeten vervangen eentje was half weggeschaafd.
Schoen geschaafd, valt nog mee min of meer.
Het ergste zijn nog mijn beide Campa Ergopowerschakelgrepen eraan toe en dat gaat euries kosten.
Achterwiel zo krom als een hoepel, die zijn inmiddels al gericht en weer netjes recht, maar ja voor Euro 12,50 mag dat ook wel. (waar zijn de tijden gebleven van: "Is wel goed zo"? long..long ago)
Morgen of zo maar een setje nieuwe shifters halen, want ik ga niet met afgeschaafde spullen rondfietsen, ondanks dat mijn nieuwe Canyon er over 3 weken aankomt.
Maar de prijs van Campa onderdelen, slaat echt alles. Bedragen tussen de Euro 230,00 en 250,00 voor enkel de geschaafde levers te horen gekregen vandaag, door diverse Campa-dealers. En dan te bedenken dat een compleet nieuwe set Ergopowers + een kabelset (ter waarde van ca. Euro 49,95) voor Euro 200,00 bij Salden verkocht worden.
Als je dat nog onder de noemer service weet te scharen/goed te praten, tja dan ga ik in dit geval toch echt voor mijn portemonee. Hoe durven ze.....???
Maar gisteravond helaas weer aan de beurt, na het werk snel..snel.. met m'n kop vol stress naar huis gereden, snel omkleden en fietsen.
Nog geen 10 km van huis kom ik samen met mijn broer een jeugdrenner van de Bergklimmers uit Stein tegen (ons oude cluppie), met een lekke band. Al fietsende spreek ik hem aan, met de vraag of we kunnen helpen en m'n broer, die voor me rijdt, gaat in de ankers omdat hij dacht dat ik gestopt was. Jammer ik zat nog op de fiets en knal boven op mijn broertje, niet meer te ontkomen, over de kop ga ik flink neer, plat op mijn bek.
Eerste reactie...weer een sleutelbeen gebroken, maar valt lichamelijk eigenlijk wel mee, maar fikse schade aan mijn fiets……..
Ben een beetje brak, schaafplek op de linkerknie, vinger aan het bloeden.
Plaatjes onder de schoenen heb ik moeten vervangen eentje was half weggeschaafd.
Schoen geschaafd, valt nog mee min of meer.
Het ergste zijn nog mijn beide Campa Ergopowerschakelgrepen eraan toe en dat gaat euries kosten.
Achterwiel zo krom als een hoepel, die zijn inmiddels al gericht en weer netjes recht, maar ja voor Euro 12,50 mag dat ook wel. (waar zijn de tijden gebleven van: "Is wel goed zo"? long..long ago)
Morgen of zo maar een setje nieuwe shifters halen, want ik ga niet met afgeschaafde spullen rondfietsen, ondanks dat mijn nieuwe Canyon er over 3 weken aankomt.
Maar de prijs van Campa onderdelen, slaat echt alles. Bedragen tussen de Euro 230,00 en 250,00 voor enkel de geschaafde levers te horen gekregen vandaag, door diverse Campa-dealers. En dan te bedenken dat een compleet nieuwe set Ergopowers + een kabelset (ter waarde van ca. Euro 49,95) voor Euro 200,00 bij Salden verkocht worden.
Als je dat nog onder de noemer service weet te scharen/goed te praten, tja dan ga ik in dit geval toch echt voor mijn portemonee. Hoe durven ze.....???
- alpdhuez53:15
- Forum-lid
- Berichten: 2435
- Lid geworden op: 24 feb 2006 12:21
- Locatie: Deventer
- Contact
Gisteren de eerste valpartij van 't seizoen gehad. Op de Rielerenk in Deventer vol onderuit omdat iemand in de berm werd gedrukt en weer de baan op kwam gestuiterd. Ik kon eigenlijk niet veel anders dan er vol op jagen want links van mij zaten ook renners. Paar schaafwondjes, slag in 't wiel, kromme derailleurpad en een deukje in de liggende achtervork zijn 't resultaat. Vandaag een beetje stram maar verwacht zaterdag gewoon weer te kunnen koersen. Blij dat ik niet meer schade heb.
- alpdhuez53:15
- Forum-lid
- Berichten: 2435
- Lid geworden op: 24 feb 2006 12:21
- Locatie: Deventer
- Contact
@robzie: met welk type shifters rij je? Vorig jaar setje carbon centaur shifters in Duitsland besteld voor iets van 155 euro.
Chorus en die kosten in Duitsland toch nog altijd Euro 189,00.....maar goed zijn inderdaad nog andere bedragen dan ICC en de locale FM voor enkel de levers wil hebben.alpdhuez53:15 schreef:@robzie: met welk type shifters rij je? Vorig jaar setje carbon centaur shifters in Duitsland besteld voor iets van 155 euro.
Omdat er na vallen opstaan komt en omdat deze rubriek niet alleen maar negatief hoeft te zijn: 5 weken na mijn val met 8 ribbreuken en een gebroken sleutelbeen heb ik het trainen weer langzaam opgestart en hoop ik er nog een mooie (na)zomer van te maken! Veel beterschap aan zij die ook nog aan het herstellen zijn!
- alpdhuez53:15
- Forum-lid
- Berichten: 2435
- Lid geworden op: 24 feb 2006 12:21
- Locatie: Deventer
- Contact
Gisteren tweede valpartij in twee weken. In de finale van de Hel van Brabant. Renner probeerde nog wat plekjes te winnen door bocht extreem te nemen. Hierdoor viel renner voor me (er zat zo'n betonnen vluchtheuvel. Ik ging er vol (met 40-45) overheen en kwam op mn schouder terecht: sleutelbeen gebroken. Erg lelijke breuk dus moet geopereerd worden. Minimaal maand niet koersen vrees ik, misschien wel langer. Erg zonde want ik ben in bloedvorm. Zwaar balen. Nu de pijn verbijten. T-shirt aantrekken is een marteling. Gelukkig wel goed kunnen slapen (zal wel komen omdat ik 125 km koers in de benen had). Fiets trouwens aardig heel. Die heeft 20 meter door de lucht en op het asfalt lopen stuiteren. Alleen mn achterpad is afgebroken en mn shifters staan naar binnen. Hoef er alleen een nieuw achterpad op te zetten en ik zet er ook een nieuw stuur op. Wel nog even de voorvork/balhoofd goed controleren.
Afgelopen maandag gevallen vol op mijn knie, met gevolg gebroken knieschijf en 6 weken gips.. Daar gaat de goede conditie! Hopelijk hou ik er niets aan over en gaat het herstel voorspoedig! Was weer lang geleden, geloof een jaartje of 10, toen had ik een gebroken heup. Fiets mankeert bijna niets, was die maar kapot...
S-Works Tarmac Sram E-tap Mavic Pro Carbon slc
Dat is zuur! Begin februari ook sleutelbeen gebroken en zat na 3 weken alweer (voorzichtig) op de fiets. Maar had dan ook wel een 'gunstige' breuk waarbij opereren niet nodig was. Veel succes met het stilzitten en slapen, en hopelijk een spoedig herstel!alpdhuez53:15 schreef:Gisteren tweede valpartij in twee weken. In de finale van de Hel van Brabant. Renner probeerde nog wat plekjes te winnen door bocht extreem te nemen. Hierdoor viel renner voor me (er zat zo'n betonnen vluchtheuvel. Ik ging er vol (met 40-45) overheen en kwam op mn schouder terecht: sleutelbeen gebroken. Erg lelijke breuk dus moet geopereerd worden. Minimaal maand niet koersen vrees ik, misschien wel langer. Erg zonde want ik ben in bloedvorm. Zwaar balen. Nu de pijn verbijten. T-shirt aantrekken is een marteling. Gelukkig wel goed kunnen slapen (zal wel komen omdat ik 125 km koers in de benen had). Fiets trouwens aardig heel. Die heeft 20 meter door de lucht en op het asfalt lopen stuiteren. Alleen mn achterpad is afgebroken en mn shifters staan naar binnen. Hoef er alleen een nieuw achterpad op te zetten en ik zet er ook een nieuw stuur op. Wel nog even de voorvork/balhoofd goed controleren.