Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Rollerbank

campasuper
Forum-lid
Berichten: 1925
Lid geworden op: 04 jun 2006 18:59

campasuper 16 nov 2010 23:15

Geen van beide, de V-arion is de vouwbare versie van de E-motion ( niet helemaal, maar lijkt er wel het meest op ).
De V-arion is mogelijk niet meer in het officiele programma van Elite te vinden.
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders

Gebruikersavatar
neel
Forum-lid
Berichten: 89
Lid geworden op: 21 dec 2005 22:24

Gebruikersavatar neel 29 dec 2010 00:41

Ik heb vorige week nog een V-Arion gekocht voor €280. Rijdt erg goed, maar wel even wennen. Met in 3 standen instelbare weerstand, die echter niet zo zwaar zijn als op een vaste trainer. Maar daar zijn deze rollenbanken ook niet voor bedoeld.
Is ook inklapbaar en heeft aan linker zijde een opstapje boven de weerstand instelrol.
[img=http://s.wiggle.co.uk/images/elite-tt71701-med.jpg]

huibm
Forum-lid
Berichten: 98
Lid geworden op: 02 jan 2011 18:30

huibm 14 jan 2011 10:40

Wat is het voordeel of nadeel van rollerbank boven fietstrainer? val zelf in de zwaardere catagorie fietsers, maakt dat nog iets uit?
Be Blessed with my bik

11847
Forum-lid
Berichten: 81
Lid geworden op: 18 aug 2009 14:43

11847 14 jan 2011 18:22

ik heb op de bikemotion op een rollerbank en een fietstrainer gefietst.
ik heb het zelf absoluut niet op een fietstrainer, omdat je fiets totaal vast staat
en dat vind ik niet lekker fietsen.
ik denk dat een rollerbank heel goed is voor je techniek, het koste mij aardig wat concentratie om op die fiets te blijven zitten.
ik denk dat ik het zelf langer op een rollerbank uithoud dan op een fietstrainer

frits1980
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:19

frits1980 14 jan 2011 18:32

Ik train op een tacx trainer en ik kan je vertellen dat het prima werkt. Alleen er zijn wel wat zaken waar je even doorheen moet. Doordat je fiets vast staat krijg je wat last van je zadelpijn. Ook wil het wel voorkomen dat je last krijgt van je armen / polsen / schouders.

Ik kan niet oordelen over een rollerbank want dat heb ik nooit geprobeerd, maar als ik het puur theoretisch bekijk is het enige wat daar tegen zit de kunst om erop te komen en te blijven. Verder zal het niet veel afwijken van een mooie nieuwe geasfalteerde weg denk ik. :)
Cinelli Pro Estrada, Campa Centaur carbon compact, 3x Alpe d'HuZes 2011

Plaats reactie