waarom mag carbon niet op een fietsendrager?
Lijkt me bij kartonnen cranks geen goed idee.
Hier nog 1.Gebruik al twee jaar een Twinny load met cranck bevestiging. Geen probleem
Chi va piano, va sano e va lontano !
Colnago Active B-Stay
Colnago Ace 2010
http://goosman41.blogspot.com
Colnago Active B-Stay
Colnago Ace 2010
http://goosman41.blogspot.com
Dit is inderdaad al een paar keer voorbij gekomen hier. Volgens mij is de conclusie dat het geen problemen moet geven zolang je de boel niet ramvast draait. Puntbelasting vindt een carbon frame gewoon niet fijn. Kan me een tip herinneren dat iemand van dat isolatiespul om zijn frame deed wat ze gebruiken om CV-leidingen mee te isloleren. Daarmee verspreid je de krachten van de klem en kun je de boel toch goed vastzetten.
Ik gebruik altijd een dik doekje, en vervoer al jaren mijn carbon frames op een fietsendrager, nooit problemen gehad.
Ik gebruik altijd een dik doekje, en vervoer al jaren mijn carbon frames op een fietsendrager, nooit problemen gehad.
Ik pak ze wel weer in de afdaling
Hopelijk niet al te zeer off-topic, maar wij zijn in t (gelukkige) bezit van een Skoda Superb met fietsendrager in de achterbak. Bevestiging Van de fiets vindt rechtop plaats, waarbij de voorvork (zonder wiel) wordt vastgezet met snelspanners op n rails in de achterbak. De fiets staat dus voor in een snelspanner en achter op zn achterwiel. Skoda geeft aan dat t frame met spanband extra moet worden vastgezet, maar is dat wel echt nodig met een carbon fiets? Tijdens t fietsen komen er geloof ik ook aardig wat krachten op die voorvork terecht. Heeft iemand ervaring of een idee hierover?
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- ophetkantje
- Forum-lid
Volgens mij overschatten jullie dehoogte van den superb nu toch een beetje, kan me niet voorstellen dat er meer dan een centimer of 20 rumte is tussen zadel en dak. dus omhoog komen kan maar denk dat het dak redelijk vlug verdere ongelukken voorkomt.
Ach, ik zeg ook maar wat
- amclassic-fan
- Forum-lid HC