Pagina 2 van 3
Re: waarom mag carbon niet op een fietsendrager?
Geplaatst: 11 apr 2012 18:07
door havana
Lijkt me bij kartonnen cranks geen goed idee.
Re: waarom mag carbon niet op een fietsendrager?
Geplaatst: 11 apr 2012 18:27
door litespeed
Kan best als er niet iets scherps/hards direct op het carbon drukt.
Re: waarom mag carbon niet op een fietsendrager?
Geplaatst: 11 apr 2012 18:50
door vw
De belasting op de crank bij een recentere (want die heb ik) Twinnyload is minimaal, het klemmechanisme is vlak en heeft een groot oppervlak.
Re: waarom mag carbon niet op een fietsendrager?
Geplaatst: 11 apr 2012 19:04
door goosman
Gebruik al twee jaar een Twinny load met cranck bevestiging. Geen probleem
Hier nog 1.
Re: waarom mag carbon niet op een fietsendrager?
Geplaatst: 11 apr 2012 20:45
door marsman
Dit is inderdaad al een paar keer voorbij gekomen hier. Volgens mij is de conclusie dat het geen problemen moet geven zolang je de boel niet ramvast draait. Puntbelasting vindt een carbon frame gewoon niet fijn. Kan me een tip herinneren dat iemand van dat isolatiespul om zijn frame deed wat ze gebruiken om CV-leidingen mee te isloleren. Daarmee verspreid je de krachten van de klem en kun je de boel toch goed vastzetten.
Ik gebruik altijd een dik doekje, en vervoer al jaren mijn carbon frames op een fietsendrager, nooit problemen gehad.
Re: waarom mag carbon niet op een fietsendrager?
Geplaatst: 11 apr 2012 20:48
door litespeed
marsman schreef:Daarmee verspreid je de krachten van de klem en kun je de boel toch goed vastzetten.
Nee, je voorkomt alleen wat krassen. Isolatiemateriaal spreidt niet of nauwelijks.
Re: waarom mag carbon niet op een fietsendrager?
Geplaatst: 12 apr 2012 20:27
door vsopking
havana schreef:Lijkt me bij kartonnen cranks geen goed idee.
ja, ik doe ook altijd wollen sokjes over mijn schoenen en een zadeldekje op mijn zadel...
Re: waarom mag carbon niet op een fietsendrager?
Geplaatst: 15 apr 2012 21:58
door Mvdkoffie
Hopelijk niet al te zeer off-topic, maar wij zijn in t (gelukkige) bezit van een Skoda Superb met fietsendrager in de achterbak. Bevestiging Van de fiets vindt rechtop plaats, waarbij de voorvork (zonder wiel) wordt vastgezet met snelspanners op n rails in de achterbak. De fiets staat dus voor in een snelspanner en achter op zn achterwiel. Skoda geeft aan dat t frame met spanband extra moet worden vastgezet, maar is dat wel echt nodig met een carbon fiets? Tijdens t fietsen komen er geloof ik ook aardig wat krachten op die voorvork terecht. Heeft iemand ervaring of een idee hierover?
Re: waarom mag carbon niet op een fietsendrager?
Geplaatst: 16 apr 2012 13:24
door vw
Op zich zit de fiets vast zat aan de voorvork maar Skoda wil graag dat de fiets op z'n plek blijft bij een ongeluk. Meer ter bescherming van de inzittenden dan de fiets.
Re: waarom mag carbon niet op een fietsendrager?
Geplaatst: 16 apr 2012 14:01
door amclassic-fan
Enige wat je moet voorkomen is dat de fiets omhoog komt als je hard remt, het is dus wel handig om te zorgen dat 't achterwiel niet van de grond kan komen.
Re: waarom mag carbon niet op een fietsendrager?
Geplaatst: 16 apr 2012 14:29
door ophetkantje
Volgens mij overschatten jullie dehoogte van den superb nu toch een beetje, kan me niet voorstellen dat er meer dan een centimer of 20 rumte is tussen zadel en dak. dus omhoog komen kan maar denk dat het dak redelijk vlug verdere ongelukken voorkomt.
Re: waarom mag carbon niet op een fietsendrager?
Geplaatst: 16 apr 2012 15:00
door amclassic-fan
Natuurlijk, maar het is toch een beetje vervelend als het zadel hard tegen 't dak van de auto klapt.