Waar zijn deze te verkrijgen? En bedankt voor het advies.amclassic-fan schreef:50 mm en jouw gewicht kunnen dragen gaat echt niet lukken voor €500.
Misschien zijn 38 mm hoge Kinlin velgen een optie. 24-32 ingespaakt.
Wielen voor de zwaardere man
Stickers kunnen er af. Tuurlijk zijn er ook voor jou geschikte wielen van 50 mm. Misschien niet van carbon maar zeker van alu. Bovendien zou ik ook te zwaar zijn voor mijn Stevens Aspin en alle eerdere fietsen. Nou nog nooit doorheen gezakt.drako955 schreef:Bedankt voor de reacties, die veltec wielen zijn wel een optie. Kunnen de stickers er wel afgehaald worden?
Tevens sta ik ook open voor andere suggesties, handgespaakt wil ik nog even niet naar kijken omdat er volgens mij ook fabriekssetjes hiervoor geschikt zijn.
Geef graag toe als ik ongelijk heb, maar dat komt eigenlijk nooit voor.
- Supergrover
- Forum-lid HC
Waarom dan geen handgespaakt setje?drako955 schreef:Bedankt voor de reacties, die veltec wielen zijn wel een optie. Kunnen de stickers er wel afgehaald worden?
Tevens sta ik ook open voor andere suggesties, handgespaakt wil ik nog even niet naar kijken omdat er volgens mij ook fabriekssetjes hiervoor geschikt zijn.
Volgens jou zijn ze beiden geschikt voor je doel.
Denk je dat handgespaakt duurder is?
Heb een setje H Plus son SL 42 handgespaakte wielen bij Zoran gehaald. kan wel tot 36 spaaks is ruim voldoende voor je gewicht en ben je afhankelijk van je naven rond de 300€ kwijt.
BLADE 2012***SRAM Red***FFWD-6-SE
Paris-Nice 2004***Shimano 105***H plus Son SL42
Paris-Nice 2004***Shimano 105***H plus Son SL42
- WheelTec
- Forum-lid
- Contact
Mijn advies zou hetzelfde zijn. Ik heb goede ervaringen met het bouwen met de XR380. Hetzelfde geldt voor de H+Son velgen. Als lagere (28mm) en bredere (23mm) velg is de nieuwe XC-279 van Kinlin een aanrader Voor de naven zeker geen lichtgewicht kiezen, binnen jouw budget zijn de Hope Pro III naven een redelijk lichte en zeer betrouwbare optie.drako955 schreef:Waar zijn deze te verkrijgen? En bedankt voor het advies.amclassic-fan schreef:50 mm en jouw gewicht kunnen dragen gaat echt niet lukken voor €500.
- Supergrover
- Forum-lid HC
Klopt Kool486, heb nog geen moment spijt van m'n wielen.kool486 schreef:en superg1 kan het weten!
PS hoe is het met het Concorde-project??
Waarom zouden 50 mm velgen het gewicht niet kunnen dragen ? Juist wel. Als er maar voldoende spaken in zitten en het wiel goed gespaakt is. Nu zijn zulke hoge velgen met veel spaken zeldzaam maar een Pro RC50 Carbon zou volgens mij toch een prima optie zijn. Ik zie ze in de aanbieding voor Eur 595 voorbij komen.amclassic-fan schreef:50 mm en jouw gewicht kunnen dragen gaat echt niet lukken voor €500.
Ja, handgespaakt van Zoran van Bikexperto. Vertel hem wat je wil en laat het advies aan hem over. Vind trouwens de Cube Agree GTC pro ook wel een uitdaging voor je gewicht. Ik ben ook wat zwaarder (geen 120kg) maar ik durfde geen carbon aan.
Koga Kimera Alloy 6069 Ultegra
Waarom zou dit dan niet goed zijn? Ik ben niet echt een kenner op dat gebied.rbos schreef:Ja, handgespaakt van Zoran van Bikexperto. Vertel hem wat je wil en laat het advies aan hem over. Vind trouwens de Cube Agree GTC pro ook wel een uitdaging voor je gewicht. Ik ben ook wat zwaarder (geen 120kg) maar ik durfde geen carbon aan.